uitvallen

ferryr6

MF'er
14 okt 2008
69
0
hoogerheide
hallo..
ik heb een probleem mijn honda cbr 600 rr van 2003 valt stil wanneer ik met veel toeren rijd, nu hebben we de spanning gemeten en die loopt langzaam op als hij draait hij begint goed bij 13,5 volt ongeveer en na een minuutje gasgeven staat hij al op 15 volt, we denken dat de spanningsregelaar kapot is zal dit kloppen of kan het ook iets anders zijn?? ik hoop dat iemand het weet groeten Ferry
 
spannings regelaar is dan idd overleden ja. want 15 volt is gewoon veel te veel !
alleen verklaard dat voor mij het uitvallen van de motor niet (misschien dat bij de honda kenners een lampje gaat branden ?)
 
kookt je accu over dan?
branden er lampen door?
de maximale laadspanning is meestal 14,5volt bij ongv 4000rpm.
dus dat 15volt veel te veel is lijkt mij wat overdreven.
check eens of de bougies nog vonken op het moment dat de motor er mee stopt.
 
Als er een klassieke vloeistof-accu in zit, niveau controleren. Ik zag wel eens 18V ontstaan op een accu met te weinig vocht.

Na eventueel vochtherstel, wel opnieuw spanning controleren met draaiende motor; kip-en-ei, spanning kookt accu droog of gare accu doet raar met spanning.
 
15 volt is niet echt verkeerd hoor. Zoek anders ie een werkplaats handboek van je motor. Staat het vast in wat de maximale waarde mag zijn, maar met 15volt zou ik me geen zorgen maken.
Op m'n oude blade was ie een keer stuk, die deed gewoon 40 volt ofzo. Alle stekkertjes lekker verbrand ..

Wat gebeurt er als ie uitvalt? Zit je tankontluchting niet verstopt dan of iets dergelijks?
 
Laatst bewerkt:
hallo bedank voor jullie reacties!!
willem.. ik kan het vloeistof niveao niet controleren maar neem de accu morgen even mee naar de accuzaak daar kunnen ze hem testen.

woutje als hij uitvalt doet hij niks meer zelfs de cockpit valt weg en wanneer ik hem dan gelijk probeer te starten krijgt hij niet eens de startmotor rond maar als ik dan iets van 5 minuten wacht dan is er niks meer aan de hand dan is de accu weer vol lijkt wel..
 
Mijn eerste idee was ook de SR, waardoor de accu op zijn fl*kker krijgt enz enz enz.

ook gehad met de vfr.
na nieuwe accu was het weer ff verholpen, totdat de SR helemaal de geest gaf.
Afslaan voor het stoplicht, 10min wachten, starten, rijden, afslaan blablabla.
Nieuwe SR en nieuwe accu en al 3 jaar geen last meer
 
Misschien heeft die spanning niets met dat wegvallen te maken; controleer eens eerst van alles of de accupolen en de aansluitklemmen daarop brandschoon zijn en goed vastgezet (bij sommige typen kan ook een vierkant moertje lens zijn gedraaid of losgetrild/afgevallen).

Indien daar niets fout, aardpunten/aardkabel inspecteren en alles wat bevestigingspunt of stekker is op vooral de dikke kabels.

Ook nog: meestal draait er een kabelbundel mee in/aan het stuur en na een miljoen beweginkjes wil daar wel eens slijtage of beschadiging aan optreden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan