Uitvallende motor

Wilconizer

MF'er
23 apr 2004
35
0
Leeuwarden
Beste techneuten, ik ben in het bezit van een honda shadow vt700 uit '86. Ik heb een vreemd probleem. Het volgende gebeurt: Ik rij op de snelweg +/- 120 lekker tuffen als ik van de snelweg ga en vaart verminder komt het regelmatig (zo niet altijd voor) dat ik een lekkere knal heb in de uitlaat. Ik vind dit geen probleem maar volgens mij is dit niet geheel zoals het hoort. Nu het echte probleem. Na de knal komt het voor dat mijn motor tijdens het terugschakelen uitvalt :? dit vind ik wel een probleem dat opgelost moet worden. Het wil ook wel gebeuren dat als de motor hoog in de toeren is geweest (6000 toeren van de 8) en dan terugschakel dat de motor uitvalt. Volgens mij is dit een afstelling in de benzine toevoer maar weet het niet 100% ook niet 75% zeker dus als er mensen zijn die dit eerder hebben meegemaakt of de oorzaak weten laat het mij even weten.

:}

Ik weet helaas niet waarom je brommert ermee ophoudt. :X

Maar ik heb een Soesoekie Savage gehad, die precies hetzelfde deed. Lange tijd in wat hogere toeren rijden, gas los en dan een vette knal uit de uitlaat. Afslaan deed hij echter (gelukkig) niet.

Er zwerven hier vast wel een aantal techneuten die het antwoord op je vraag weten.
:]

Co afstellen???? bedoel je iets met octaan??? :? :?

CO betekent koolmonoxide.

Klinkt een beetje als een brandstof tekort.
Kijk eens of je benzine kraan niet verstopt is. Als het Amerikaanse import is zit er soms ook nog een vacuum membraan op je kraan om lekkage bij niet werkende motor te voorkomen.
Soms zit er ook een verstopping in je carbs, schoonmaken of een dope in de benzine die dit oplost is een eenvoudige oplossing.
Kleine tip is om er eens een tijdje Shell pura (of die nieuwe vervanger daarvoor) in je tank te gooien.
Een niet goed werkende vlotter zou ook nog een verklaring kunnen zijn.

bedankt voor de reactie. Ik heb onlangs een nieuwe benzinekraan gemonteerd (deze was lek) dus verstopping lijkt mij niet echt. Ook tank ik al V-power heb nu 2 tankjes verbruikt dus nog niet echt veel maar het is een begin. Het probleem is eigenlijk begonnen toen ik mijn tank gedemonteerd heb en uitgedeukt. Daarna is hij opnieuw gespoten en in de blanke lak gezet. Misschien vuil in de tank gehad. Is het misschien een idee om benzine filter te controleren/schoon te maken?

Lijkt erop dat je carbs gesynched moeten worden. Of in ieder geval schoongemaakt de verstopping zal dan ook niet in je benzinekraan zitten maar hoogst waarschjinlijk in 1 van je carbs, check even of allebei de cilinders even snel warm worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan