Uitvoeren en invoeren

Ook laatste keer dat ik er wat over zeg...

Je kunt die overeenkomst hebben, dan nog heeft je motor geen 2e typegoedkeuring en kun je toch nog gezeik krijgen.
:^ Krijg je er maar niet in bij hem :N Komt denk ik door die plaat voor z'n kop :')


Ik ga 2 hele jaren rijden, en ga morgen kijken voor fzr 600 "94 als het eght een mooie fiets is ga ik alleen op kenteken, anders toch maar wat anders.....

ps ff ontopic :P
Weet iemand een bedrijf die het in en uitvoeren naar duitseland voor je wil regelen of hoe je het presies zelf moet doen?
Ik ken nog wel een paar Polen die dit voor een prikkie willen doen :)


















:+
 
Ik denk niet alles te weten, ik WEET alleen dat je je makkelijk met een uitdraai kunt verzekeren als je de moeite neemt een overeenkomst te laten ondertekenen -> laatste keer dat ik dit zeg, geef voortaan wel een link waar ik het al een keer heb gezegd.~[/size]

Zal ik het dan anders vertellen, een goede vriend van mij heeft dat ook gedaan, handtekenen van de verzekering, heeft iemand blijvend invalide gereden, en zit nu voor de rest van zijn leven in de schulden!!! En ja hij heeft het zelfs voor laten komen.
 
:^ Krijg je er maar niet in bij hem :N Komt denk ik door die plaat voor z'n kop :')

1plaat!??? Donderop die gast heeft er wel 10, hij wil gewoon NIKS van iemand anders aannemen.

Je rijd met een ongeldig kentekenbewijs, je kan er hoog (HEEL hoog) of laag over springen, maar je blijft rijden zonder geldig rbw. Voor de rechter, voor agenten EN OOK voor de verzekering, of je nou wel of niet een papiertje hebt ondertekend.
 
Zal ik het dan anders vertellen, een goede vriend van mij heeft dat ook gedaan, handtekenen van de verzekering, heeft iemand blijvend invalide gereden, en zit nu voor de rest van zijn leven in de schulden!!! En ja hij heeft het zelfs voor laten komen.

Das wel heftig....
of je het nu verzint of niet point taken.

Ik ken nog wel een paar Polen die dit voor een prikkie willen doen

meen je dat zijn die lui betrouwbaar?
 
Das wel heftig....
of je het nu verzint of niet point taken.

Ik verzin het niet, maar vertel het ook liever niet. Zijn zat mensen die op uitdraai rijden. en de reden daarvoor snap ik ook wel, maar ik doe het niet.
 
Ik heb het over standaard controles, ze kunnen je geen fuck maken. Als je als een randdebiel (zoals die maat van je lijkt me?) rondrijdt en veel te hard gaat etc, WILLEN ze je pakken, en ZULLEN ze je pakken. Als je normaal rondrijdt kunnen ze je niks maken als je zo'n verklaring hebt, althans: Ze kunnen tegen de verzekering gaan zeiken, als zij je laten vallen laat je het voorkomen en geef je die verklaring aan de officier van justitie -> Verandert zn standpunt, jij wordt buiten beschouwing gelaten.

Bijna hetzelfde als dat je op je 18de in een audi s8 gaat rijden... Mag ook niet, maar mag toch wel als je het goed verzekerd.

Ennuh @TS,
geen ervaring met uitvoeren en invoeren, maar lijkt me lang duren? Denk dat je beter wat meer centen neer kunt leggen voor een 'al 25 kw' fiets.
 
Ik heb het over standaard controles, ze kunnen je geen fuck maken. Als je als een randdebiel (zoals die maat van je lijkt me?) rondrijdt en veel te hard gaat etc, WILLEN ze je pakken, en ZULLEN ze je pakken. Als je normaal rondrijdt kunnen ze je niks maken als je zo'n verklaring hebt, althans: Ze kunnen tegen de verzekering gaan zeiken, als zij je laten vallen laat je het voorkomen en geef je die verklaring aan de officier van justitie -> Verandert zn standpunt, jij wordt buiten beschouwing gelaten.

Bijna hetzelfde als dat je op je 18de in een audi s8 gaat rijden... Mag ook niet, maar mag toch wel als je het goed verzekerd.

Ennuh @TS,
geen ervaring met uitvoeren en invoeren, maar lijkt me lang duren? Denk dat je beter wat meer centen neer kunt leggen voor een 'al 25 kw' fiets.
Ja want als je gewoon normaal rijd kun je natuurlijk nooit iemand invalide rijden... :z
Ga verder niet in op de rest van het verhaal want daar is al 20x het juiste antwoord op gegeven.

Denk dat er hier al niet veel mensen zijn die een hoge pet van je op hebben, maar dit is toch wel een van de meest treurige reacties die ik in tijden heb gezien. Mocht je het dat zelf niet snappen reageer dan maar niet met een of andere lompe reactie want dan zou ik niet weten hoe ik het je ooit aan je verstand (voor zo ver aanwezig) moet brengen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het over standaard controles, ze kunnen je geen fuck maken. Als je als een randdebiel (zoals die maat van je lijkt me?) rondrijdt en veel te hard gaat etc, WILLEN ze je pakken, en ZULLEN ze je pakken. Als je normaal rondrijdt kunnen ze je niks maken als je zo'n verklaring hebt, althans: Ze kunnen tegen de verzekering gaan zeiken, als zij je laten vallen laat je het voorkomen en geef je die verklaring aan de officier van justitie -> Verandert zn standpunt, jij wordt buiten beschouwing gelaten.
Regels zijn regels, wet is wet. En dan maakt het geen ene flikker uit of jij als een 18-jarige aso rondknalt, of dat je heerlijk relaxed rondtourt. Je bent namelijk strafbaar! Idemdito als je door rood licht rijdt.
Dit kun je rustig en voorzichtig doen, maar ook als een idioot met 180 km/u. Echter, tussen beiden zit geen verschil. Je bent in beide gevallen strafbaar 8-)

Moraal van het verhaal: Rijd jij iemand maar invalide met je niet 25kw-fiets, maar wel met dat papiertje van de verzekering. Gewoon zeggen dat je Rutger20 bent en dat iedereen je kent, dan kom je er vast mee weg :Y :Z :W


Bijna hetzelfde als dat je op je 18de in een audi s8 gaat rijden... Mag ook niet, maar mag toch wel als je het goed verzekerd.
Gast, dit is denk ik wel de laatste keer dat ik op je reageer, want ik word hier echt ontzettend moe van :Z -O- Why the neuq mag je op je 18e nou weer niet in een Audi S8 rijden :? In jou wereldje mag je dan alleen maar 25kw auto's rijden, of niet? |( |(
 
Laatst bewerkt:
Bij Unive zeggen ze gewoon, wij verzekeren alleen motor die 25kw staan op kenteken. Zo niet, dan verzekeren we je niet.

Heel simpel.

Je moet natuurlijk ook oppassen dat zo'n tussen persoon soms gewoon zijn provisie wilt pakken en over ja op zegt en veel belooft. Maar uiteindelijk staat er wettelijk, 25kw op kenteken pas ECHT legaal is.
 
Ik heb het over standaard controles, ze kunnen je geen fuck maken. Als je als een randdebiel (zoals die maat van je lijkt me?) rondrijdt en veel te hard gaat etc, WILLEN ze je pakken, en ZULLEN ze je pakken. Als je normaal rondrijdt kunnen ze je niks maken als je zo'n verklaring hebt, althans: Ze kunnen tegen de verzekering gaan zeiken, als zij je laten vallen laat je het voorkomen en geef je die verklaring aan de officier van justitie -> Verandert zn standpunt, jij wordt buiten beschouwing gelaten.

Bijna hetzelfde als dat je op je 18de in een audi s8 gaat rijden... Mag ook niet, maar mag toch wel als je het goed verzekerd.

Ennuh @TS,
geen ervaring met uitvoeren en invoeren, maar lijkt me lang duren? Denk dat je beter wat meer centen neer kunt leggen voor een 'al 25 kw' fiets.


Ok, je neemt dus echt niks aan van iemand anders.. nog 1x, simpeler als dit kan het niet: je bent alleen 100% zeker als je een fiets heb met een 2e typegoedkeuring.

Bij standaard politiecontroles gebeurt je niks nee, maar stel je eens voor dat je iemand (ook al is het gewoon normaal met 50 km/u in de bbk) invalide rijd, zit er dikke kans in dat je dus WEL de sjaak bent ;)

En laat mij dan maar een sjonnie zijn, zoals je eerder in dit topic beweerde, die er niks van snapt volgens jou. ;) En lekker een gixxer600 K7 rijden die WEL een 2e typegoedkeuring heeft en netjes op 25kw staat.

Ik kom je wel ff keihard uitlachen mocht je toevallig iemand invalide oid gereden hebben en de verzekering laat je vallen, omdat het ze te heet word door gerechtelijke stappen... Arme jongen.. :')
 
Laatst bewerkt:
conclusie: koop een motorfiets met een 2de typegoedkeuring. En als de motorfiets die jij wilt dat niet heeft, dan wacht je 2 jaar.

editje: heb je ook geen gezeik en ook geen negatieve verassingen :j
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben gelijk, zonder 2e type goedkeuring is het wettelijk niet in orde.

Je bent door op een uitdraai 25 kw te rijden dus strafbaar bezig, correct.

Echter:
De verzekering geeft aan mij toch te verzekeren en via een verklaring heb ik geregeld dat als er iets mis mocht zijn, het via hen gaat. Dus niet via mij. Ik kan best een boete krijgen, maar die betaal ik niet, moet via verzekering gaan.

Anyway: Hoop negatieve reacties, enige wat ik probeerde was duidelijk maken dat:
1) Er een HELEBOEL mensen op deze manier een verzekering afsluiten
2) Er een ENKELING tussen zit die dit niet goed regelt en dus een bekeuring krijgt en waarschijnlijk ook een rijontzegging oid.

Google erop, je vindt meer positieve verhalen dan negatieve. Jullie gaan uit van de 'enkele' verhalen die je op dit forum hebt gelezen (ik heb ze ook zien staan), enige wat ik erom kan doen is lachen omdat mensen in plaats van 10 minuten bezig te zijn liever voor de makkelijke oplossing gaan en 5 minuten bezig zijn en 'doen alsof ze niet weten' dat het niet mag.

Maargoed, DanielIV, bedankt voor je mooie discussie :P

PS: Ik ben geen watje, ik rijd gewoon liever niet te hard :)
 
Laatst bewerkt:
Maar zelfs een verzekeringsmaatschappij kan de wet niet veranderen toch??
Oftewel voor een rechter is dit contract niet rechtsgeldig?

Denk dat de verzekeringsmaatschappij van de eventuele tegenpartij ook op deze manier zal redeneren (rechter volgens mij ook)

Maarja, iedereen moet het maar lekker zelf weten. Mocht de heer Rutger mij ooit van mn sokken rijden krijg ik gewoon mn geld :Y
 
Jullie hebben gelijk, zonder 2e type goedkeuring is het wettelijk niet in orde.

Je bent door op een uitdraai 25 kw te rijden dus strafbaar bezig, correct.

Echter:
De verzekering geeft aan mij toch te verzekeren en via een verklaring heb ik geregeld dat als er iets mis mocht zijn, het via hen gaat. Dus niet via mij. Ik kan best een boete krijgen, maar die betaal ik niet, moet via verzekering gaan.

Anyway: Hoop negatieve reacties, enige wat ik probeerde was duidelijk maken dat:
1) Er een HELEBOEL mensen op deze manier een verzekering afsluiten
2) Er een ENKELING tussen zit die dit niet goed regelt en dus een bekeuring krijgt en waarschijnlijk ook een rijontzegging oid.

Google erop, je vindt meer positieve verhalen dan negatieve. Jullie gaan uit van de 'enkele' verhalen die je op dit forum hebt gelezen (ik heb ze ook zien staan), enige wat ik erom kan doen is lachen omdat mensen in plaats van 10 minuten bezig te zijn liever voor de makkelijke oplossing gaan en 5 minuten bezig zijn en 'doen alsof ze niet weten' dat het niet mag.

Maargoed, DanielIV, bedankt voor je mooie discussie :P

PS: Ik ben geen watje, ik rijd gewoon liever niet te hard :)
Dat de verzekering je boete gaat betalen is natuurlijk de grootste onzin ooit, maar denk dat je er zo van overtuigd bent dat het weinig zin heeft om daar wat over te zeggen.

Verder heeft het totaal niets te maken met het niet goed regelen (voor de zoveelste keer) ze kunnen je er ALTIJD op pakken. Dat er niet vaak (ernstige) ongelukken gebeuren of als dit wel gebeurt er door de verzekering dan wel politie niet gecontroleerd word is een ander verhaal.

Meer positieve dan negatieve verhalen slaat natuurlijk ook nergens op. Het zal inderdaad bij het grootste deel van de mensen allemaal prima gaan die 2 jaar dat ze 25kw moeten rijden. Maar als het fout gaat is er meestal flinke schade en kan je in het gunstigste geval een aantal jaar krom liggen.

Je hebt wel gelijk dat als je je aan de snelheid houd er nooit iets fout kan gaan :Y. Al die verkeersdoden en gewonden reden/rijden gewoon allemaal veel te hard....... de sukkels :z

Al met al ben je lekker naïef bezig. Is verder prima maar als het straks toch fout gaat, wat ik overigens oprecht niet voor je hoop, niet huilen.
Mocht de heer Rutger mij ooit van mn sokken rijden krijg ik gewoon mn geld :Y
:^

Jij krijgt je geld wel, alleen hij mag een flink deel zo niet zijn hele leven lang betalen.
 
Laatst bewerkt:
wordt altijd zo moe van al die verhalen 25kw op kenteken of uitdraai.

Hiermijn wijze woorden: (aande mensen die denken dat op uitdraai rijden legaal en goed is)

Doe wat je wilt, die van mij staat op kenteken dus legaal.

Van mij part rij je zonder 25kw. Je komt jezelf uiteindelijk tegen. Dood of je hele leven betalend aan je domme prakteiken toen je nog jong was en niet zo veel levens ervaring had om goede beslissingen te nemen.(of anders gezecht naief, en niet je gezond verstand gebruikt.)
 
Een overeenkomst > (teken voor OVERTREFT) elke vorm van standaard verzekeringen.

Ik denk niet alles te weten, ik WEET alleen dat je je makkelijk met een uitdraai kunt verzekeren als je de moeite neemt een overeenkomst te laten ondertekenen -> laatste keer dat ik dit zeg, geef voortaan wel een link waar ik het al een keer heb gezegd.

Iedere verzekeringsmaatschapij wil je graag verzekeren en geld zien.
Maar als ze willen vinden ze echt wel iets om je erbij te naaien. ;)
 
Ik heb het over standaard controles, ze kunnen je geen fuck maken. Als je als een randdebiel (zoals die maat van je lijkt me?) rondrijdt en veel te hard gaat etc, WILLEN ze je pakken, en ZULLEN ze je pakken. Als je normaal rondrijdt kunnen ze je niks maken als je zo'n verklaring hebt, althans: Ze kunnen tegen de verzekering gaan zeiken, als zij je laten vallen laat je het voorkomen en geef je die verklaring aan de officier van justitie -> Verandert zn standpunt, jij wordt buiten beschouwing gelaten.

Bijna hetzelfde als dat je op je 18de in een audi s8 gaat rijden... Mag ook niet, maar mag toch wel als je het goed verzekerd.

Ennuh @TS,
geen ervaring met uitvoeren en invoeren, maar lijkt me lang duren? Denk dat je beter wat meer centen neer kunt leggen voor een 'al 25 kw' fiets.

Jij trekt cunclussies over iemand die je niet kent... triest mannetje ben jij.
Net alsof je bij lange snelheid niet iemand invalide kan rijden. :Z

Ongeluk zit in een belachelijk klein hoekje en daar hoef je zelf niet eens schuld aan te hebben.
 
Ik heb het over standaard controles, ze kunnen je geen fuck maken. Als je als een randdebiel (zoals die maat van je lijkt me?) rondrijdt en veel te hard gaat etc, WILLEN ze je pakken, en ZULLEN ze je pakken. Als je normaal rondrijdt kunnen ze je niks maken als je zo'n verklaring hebt, althans: Ze kunnen tegen de verzekering gaan zeiken, als zij je laten vallen laat je het voorkomen en geef je die verklaring aan de officier van justitie -> Verandert zn standpunt, jij wordt buiten beschouwing gelaten.

Bijna hetzelfde als dat je op je 18de in een audi s8 gaat rijden... Mag ook niet, maar mag toch wel als je het goed verzekerd.

Ennuh @TS,
geen ervaring met uitvoeren en invoeren, maar lijkt me lang duren? Denk dat je beter wat meer centen neer kunt leggen voor een 'al 25 kw' fiets.

JA GVD!!! Die maat van me is de rustigste persoon van de wereld, en is op de zeikant van een auto ingevlogen omdat DIE AUTO!!!! geen voorang verleende. Er werd hem doodleuk verteld dat hij daar niet mocht rijden omdat hij geen geldig rijbewijs heeft. Ook hij had alles PERFECT bij de verzekering geregelt, dat hij verzekerd was op uitdraai, netjes zwart op wit terug gekregen, en toch de rest van zijn leven dokken.

Hoezo, ik oordeel over iemand omdat hij betrokken is bij een ongeluk. Hoezo ik snap geen reed van de 25kw regeling. Hoezo ik neem niks van iemand wat aan.

En waarom mag ik niet in een s8 rijden :? waar staat dat mijn auto begrenst moet zijn :?
Als ik een enzo kan betalen en ik wil die kopen dan mag ik daar in rijden :W

Leef jij in een andere wereld ofzo :?
 
JA GVD!!! Die maat van me is de rustigste persoon van de wereld, en is op de zeikant van een auto ingevlogen omdat DIE AUTO!!!! geen voorang verleende. Er werd hem doodleuk verteld dat hij daar niet mocht rijden omdat hij geen geldig rijbewijs heeft. Ook hij had alles PERFECT bij de verzekering geregelt, dat hij verzekerd was op uitdraai, netjes zwart op wit terug gekregen, en toch de rest van zijn leven dokken.

Hoezo, ik oordeel over iemand omdat hij betrokken is bij een ongeluk. Hoezo ik snap geen reed van de 25kw regeling. Hoezo ik neem niks van iemand wat aan.

En waarom mag ik niet in een s8 rijden :? waar staat dat mijn auto begrenst moet zijn :?
Als ik een enzo kan betalen en ik wil die kopen dan mag ik daar in rijden :W

Leef jij in een andere wereld ofzo :?

:^

Tis gewoon een kneusje...
Ik wens niet snel iemand iets toe maar van mij mag hij het bovenstaande wel meemaken. :Z
Dan snapt hij het misschien over het uitdraai en niet uitdraai rijden.
 
Laatst bewerkt:
JA GVD!!! Die maat van me is de rustigste persoon van de wereld, en is op de zeikant van een auto ingevlogen omdat DIE AUTO!!!! geen voorang verleende. Er werd hem doodleuk verteld dat hij daar niet mocht rijden omdat hij geen geldig rijbewijs heeft. Ook hij had alles PERFECT bij de verzekering geregelt, dat hij verzekerd was op uitdraai, netjes zwart op wit terug gekregen, en toch de rest van zijn leven dokken.

Hoezo, ik oordeel over iemand omdat hij betrokken is bij een ongeluk. Hoezo ik snap geen reed van de 25kw regeling. Hoezo ik neem niks van iemand wat aan.

En waarom mag ik niet in een s8 rijden :? waar staat dat mijn auto begrenst moet zijn :?
Als ik een enzo kan betalen en ik wil die kopen dan mag ik daar in rijden :W

Leef jij in een andere wereld ofzo :?
Uit je verhaal maak ik op dat je maat iemand in een AUTO invalide heeft gereden? Reed die persoon toevallig in een smart of andere plastic auto? Tevens maak ik uit je verhaal op dat het op een 50-80 weg is gebeurd? Met die snelheid lijkt het me nog stug...

Achja, wellicht hebben jullie gelijk dat ik niet verzekerd ben bij een 'zwaar' ongeval. Het is echter zo dat de verzekering mij dit heeft toegezegd, voor mij is dit genoeg (mondelinge overeenkomst) ook is het nog eens ondertekend (schriftelijke overeenkomst). Hoop niet dat het er ooit van komt, maar ik sta in dat geval wel sterk. Hopelijk kom ik daar nooit achter :)

Over jouw zwaar emotionele reactie (maak ik op uit de spelfouten die erin staan) : Sorry dat ik oordeel over je vriend, vind het verhaal wel een beetje raar. Klopt in mijn ogen geen drol van, maargoed: internet he :?

Jij mag in een s8 rijden, als jij een ongeluk krijgt heb je echter wel een groot probleem (je moet officieel 24 jaar of ouder zijn voor een auto met meer dan 210 pk ofzo). Dat is ook een 'onbekende' wet die niemand kent en waar veel mensen mee genaait worden, probeer jij maar eens op je 18de-20ste een porsche te kopen.

Conclusie:
Je kan er op vele manieren naar kijken, iedereen heeft gelijk? Ene verzekeringsmaatschappij is de andere niet, ene 'onderdrukzettingsactie' is de andere niet. Kwestie van je goed voorbereiden en bewijzen hebben dat ze je weldegelijk beloofd hebben te verzekeren. Je maat had makkelijk in beroep kunnen gaan, met een goede advocaat was hij er zo door gekomen, dat is echter speculeren.

Ik ga ff gamen, later! *vrije avond *O* *
 
Conclusie:
Je kan er op vele manieren naar kijken, iedereen heeft gelijk? Ene verzekeringsmaatschappij is de andere niet, ene 'onderdrukzettingsactie' is de andere niet. Kwestie van je goed voorbereiden en bewijzen hebben dat ze je weldegelijk beloofd hebben te verzekeren. Je maat had makkelijk in beroep kunnen gaan, met een goede advocaat was hij er zo door gekomen, dat is echter speculeren.

Ik ga ff gamen, later! *vrije avond *O* *

Dan is dit ook speculeren: "Kwestie van je goed voorbereiden en bewijzen hebben dat ze je weldegelijk beloofd hebben te verzekeren."

Net zoals M3rcury ken ik dus ook iemand die op 25kw op uitdraai reed en een ongeluk veroorzaakte, die jongen kon dus ook voor weet ik hoe lang krom gaan liggen om 't te kunen betalen ;)
 
ik heb vandaag naar de FZR 600 gekeken :9~ mooie motor!!! maar goed ik op de trug weg denken zal ik hem kopen en op uitdraai rijden....
nee toch maar niet gedaan nu ga ik een fzr 600 uit duitseland halen })
of een 400cc jankbak

nu heb ik ervaring met een paar verzekeringen dan wel niet voor de motor of brommer, maar die lui proberen er zo vaak onderuit te komen dat ik risico toch niet aan durf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan