Uitvoeren en invoeren

coen4d

MF'er
8 mei 2007
162
0
Zoals iedereen weet hebben wij hier te kampen met de 25 kw regeling
opzicht vind ik het niet zo heel verkeerd wand is wel veilig.
Maar ik had dus een gsx400f uit 83 gekocht perfect ding erg goedkoop maar geen 2e type goed keuring, na veel heen en weer ge-bel de motor toch maar weer verkocht :(

Nu heb ik een paar vakanties hard gewerkt en heb ong 2000 euro om aan een motor te besteden, mijn hart was gevallen voor een fzr600 uit 93 (nog niet gekocht).
Dit keer eerst ff checken maar weer geen 2e type goed keuring.

Nu wil ik hem eventueel in en uit voeren (de fzr600) maar heeft iemand hier ervaring mee? hoe lang dat duurt en hoeveel zuurverdiende centen ik dan weggooi?

of moet ik maar een 2 in lijn gs500 gaan rijden?

bvd voor de reacties
 
spraar iets langer door en je koopt een motor waar een 2e type wel op kan.
of je koopt al een 25kw fiets ;)
of je doet het alleen op uitdraai (ben ik geen voorstander van)
 
Laatst bewerkt:
* Mogenlijkheid 2: Invoeren.


Ik gebruik mijn ZXR weer als voorbeeld. In andere landen zoals duitsland zijn ze niet zo moeilijk met typegoedkeuringen. In duitsland kan je elke motor door de TUV op 25kw laten zetten. Dit wordt dan vermeld in de fharzuchbrief (oid :P ). Dat is een sort van duits kentekenbewijs. Je kan dus gewoon een motor in Duitsland kopen, bijv. een ZXR400, die daar laten terugtunen en de fharzuchbrief (oid :P ) laten aanpassen. Vervolgens importeer je hem dan naar Nederland, en de 25KW wordt dan automatisch overgenomen op het nederlandse kentekenbewijs. Je betaald hier natuurlijk allemaal flink voor. BPM en keurings kosten zijn al gauw 300 tot 500 euro, maar motoren zijn in duitsland wel veel goedkoper. bijv een ZXR400 kost in nederland meestal rond de 4000, maar is in Duitsland al voor minder dan 3000 te vinden!

Zoekfunctie... Kost best veel (aangezien je ook nog naar duitsland moet uitvoeren)
 
Weet iemand dan een duitse marktplaats dan hoef ik niet uit te voeren?
 
Weet iemand dan een duitse marktplaats dan hoef ik niet uit te voeren?

Als je er een wilt inporteren moet hij 25kw zijn als die nl binnenkomt en dan kan je hem niet meer op vol vermogen krijgen dan moet die weer terug naar duitsland dus zit je met het zelfde probleem.
 
met mijn budjet zit ik dus gewoon aan een gs500e ofzo ja jammer maar helaas........
 
of je wacht tot je 21bent of twee jaar je rijbewijs hebt. En op een gs heb je ook voldoende plezier hoor heb erop gelest en een keer mee gehad als leen motor rijd echt fijn
 
nee ik kan niet wachten.
:) bijna me rijbewijs, alle kleding is aanwezig, alleen nu een 25 kw fiets... maar als je op uitdraai verzekerd met bewijs bij je kenteken, moet je wel een ongelofelijke L*L tegenkomen die je naait, en ja ik heb het verhaal gelezen van de grote pech vogel.
 
nee ik kan niet wachten.
:) bijna me rijbewijs, alle kleding is aanwezig, alleen nu een 25 kw fiets... maar als je op uitdraai verzekerd met bewijs bij je kenteken, moet je wel een ongelofelijke L*L tegenkomen die je naait, en ja ik heb het verhaal gelezen van de grote pech vogel.

al is het een lekker wijf kun je nog de lul zijn :+
 
Als ik een motor in nederland begrens en de uitdraai tussen me papieren stop ik rijd dan naar duitseland en laat de duitse dealer met mijn uitdraai de fiets op duits kenteken zetten, dan inporteer ik hem naar nederland moet dat dan zo? als ik wil in en uitvoeren
 
Zoals iedereen weet hebben wij hier te kampen met de 25 kw regeling
opzicht vind ik het niet zo heel verkeerd wand is wel veilig.
Maar ik had dus een gsx400f uit 83 gekocht perfect ding erg goedkoop maar geen 2e type goed keuring, na veel heen en weer ge-bel de motor toch maar weer verkocht :(

Nu heb ik een paar vakanties hard gewerkt en heb ong 2000 euro om aan een motor te besteden, mijn hart was gevallen voor een fzr600 uit 93 (nog niet gekocht).
Dit keer eerst ff checken maar weer geen 2e type goed keuring.

Nu wil ik hem eventueel in en uit voeren (de fzr600) maar heeft iemand hier ervaring mee? hoe lang dat duurt en hoeveel zuurverdiende centen ik dan weggooi?

of moet ik maar een 2 in lijn gs500 gaan rijden?

bvd voor de reacties


GS500's moet je niet dissen ! ;)

Ik heb het laten doen bij een dealer die toen nog in enschede zat (van Dijk).
voor 375 is ie omgebouwd en uit en ingevoerd. Netjes alles op kenteken. Hele sloot duits papierwerk er achteraan. Hebben ongeveer 2 weken tijd nodig gehad.

Eerste keer dat ik mailde was het trouwens 750 euro. daarna ineens de helft :S (later opnieuw geinformeerd).

Als ik een motor in nederland begrens en de uitdraai tussen me papieren stop ik rijd dan naar duitseland en laat de duitse dealer met mijn uitdraai de fiets op duits kenteken zetten, dan inporteer ik hem naar nederland moet dat dan zo? als ik wil in en uitvoeren

.
Ik denk dat je de duitse 'grundlichkeit' (ofzo) qua papierwerk enzo een beetje onderschat. Hij moet door een TÜV goedgekeurde bobo omgezet worden op een officiele manier.
 
GS500's moet je niet dissen !

Ik heb het laten doen bij een dealer die toen nog in enschede zat (van Dijk).
voor 375 is ie omgebouwd en uit en ingevoerd. Netjes alles op kenteken. Hele sloot duits papierwerk er achteraan. Hebben ongeveer 2 weken tijd nodig gehad.

Eerste keer dat ik mailde was het trouwens 750 euro. daarna ineens de helft :S (later opnieuw geinformeerd).


ok gs500 is best betrouwbaar en degelijk, maar voor het zelfde geld heb ik naar mijn mening een mooiere fiets.

maar jij zegt dat er bedrijfen zijn in nederland die het in en uitvoer gedeelte voor je regelen zodat een fiets zonder 2de type goedkeuring toch 25kw op kenteken kan in de nl
 
ok gs500 is best betrouwbaar en degelijk, maar voor het zelfde geld heb ik naar mijn mening een mooiere fiets.

maar jij zegt dat er bedrijfen zijn in nederland die het in en uitvoer gedeelte voor je regelen zodat een fiets zonder 2de type goedkeuring toch 25kw op kenteken kan in de nl

Ja, er zijn bedrijven die dat voor je doen (even zoeken op internet) maar daar betaal je natuurlijk ook voor.. En ik zou niet voor een gs 500 gaan, als je hem nu al niet wilt hebben. je hebt er hard voor gespaart, en dan moet je naar mijn mening ook een fietsen kopen die je zelf mooi vind.
 
je hebt er hard voor gespaart, en dan moet je naar mijn mening ook een fietsen kopen die je zelf mooi vind.

Jij begrijpt het ik kan nog wel hier en daar wat geld vandaan trekken om zo'n bedrijf te betalen denk ik ik ga meteen ff zoeken als ik er een vind post ik hem wel hier ofzo.......(Y)
 
Coen4d, neem gewoon het risico... Zelf heb ik ook een 25 kw fiets op uitdraai (hij komt uit amerika... beetje lastig uit- en invoeren ;) ), ik heb de verzekeringsmaatschappij waar ik zit een verklaring laten opsturen die ondertekend is door hun, waarop staat dat zij op de hoogte zijn van het feit dat ik op uitdraai 25 kw rijd. Verder heb ik altijd een uitdraai van de vermogensband bij me als ik de weg op ga... Hoop dat het er nooit van komt, maar als ik een keer aangehouden word heb ik in iedergeval iets om op terug te vallen.

Tevens is het volgens mij zo: Als je met die politie meerijdt naar hun technische afdeling en ff dynorun doet ze zien dat hij 25kw is en je voortaan niet meer zo naaien... Lijkt me, of het moeten echt van die 30-jarige carriere knurften zijn (wie gaat er nou bij de pliesie voor een carriere trouwens?)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand dan een duitse marktplaats dan hoef ik niet uit te voeren?
Kijk ff op mobile.de

Voor een oude motor betaal je bijna geen bpm meer (paar tientjes *D )
Gewoon daar bij een garage 25kw laten maken en hier op kenteken laten zetten.

Wel wat meer moeite, maar dan heb je ook wat!
 
Coen4d, neem gewoon het risico... Zelf heb ik ook een 25 kw fiets op uitdraai (hij komt uit amerika... beetje lastig uit- en invoeren ;) ), ik heb de verzekeringsmaatschappij waar ik zit een verklaring laten opsturen die ondertekend is door hun, waarop staat dat zij op de hoogte zijn van het feit dat ik op uitdraai 25 kw rijd. Verder heb ik altijd een uitdraai van de vermogensband bij me als ik de weg op ga... Hoop dat het er nooit van komt, maar als ik een keer aangehouden word heb ik in iedergeval iets om op terug te vallen.

Tevens is het volgens mij zo: Als je met die politie meerijdt naar hun technische afdeling en ff dynorun doet ze zien dat hij 25kw is en je voortaan niet meer zo naaien... Lijkt me, of het moeten echt van die 30-jarige carriere knurften zijn (wie gaat er nou bij de pliesie voor een carriere trouwens?)

Plesie heeft geen dynobank staan. Dan zou hij mee moeten gaan voor een technische keuren (wat dus vaak het geval is als ze hem in beslag nemen) en dan ben je hem een tijdje kwijt :W
 
~
Plesie heeft geen dynobank staan. Dan zou hij mee moeten gaan voor een technische keuren (wat dus vaak het geval is als ze hem in beslag nemen) en dan ben je hem een tijdje kwijt[/quote

Beeter tijdje kwijt :* dan zo'n geregistreerde boete, maar dat ligt zowiezo aan de betreffende aggent.

ik ga woensdag kijken voor een fzr 600 uit 1994 maar wel met 1 koplamp. 37.000km vp= 1270 euro, als de fiets netjes is koop ik hem een maak m 25 kw op uitdraai, en als ik er achterkom hoe ik hem makkelijk kan uit- en invoeren dan doe ik dat en rijd ik van af dan helemaal legaal.\

ik denk dat dit voor mij de beste oplossing is om een dikke fiets te krijgen.

heeft iemand ervaring met daadwerkelijk in en uitvoeren, ik heb gezocht maar niet gevonden
moet je dan een nederlandse dealer alles laten regelen, of een duitse of moet je alles zelf regelen en hopen dat je het goed doet.......
 
Coen4d, neem gewoon het risico... Zelf heb ik ook een 25 kw fiets op uitdraai (hij komt uit amerika... beetje lastig uit- en invoeren ;) ), ik heb de verzekeringsmaatschappij waar ik zit een verklaring laten opsturen die ondertekend is door hun, waarop staat dat zij op de hoogte zijn van het feit dat ik op uitdraai 25 kw rijd. Verder heb ik altijd een uitdraai van de vermogensband bij me als ik de weg op ga... Hoop dat het er nooit van komt, maar als ik een keer aangehouden word heb ik in iedergeval iets om op terug te vallen.

Tevens is het volgens mij zo: Als je met die politie meerijdt naar hun technische afdeling en ff dynorun doet ze zien dat hij 25kw is en je voortaan niet meer zo naaien... Lijkt me, of het moeten echt van die 30-jarige carriere knurften zijn (wie gaat er nou bij de pliesie voor een carriere trouwens?)

Politie en dynobank. _O-

Wilde fantasie heb jij zeg. ;)
 
Laatst bewerkt:
Beeter tijdje kwijt :* dan zo'n geregistreerde boete, maar dat ligt zowiezo aan de betreffende aggent.
~[/quote]

Ze nemen hem daarom echt niet in beslag hoor, dat doen ze alleen als ze denken dat hij te veel vermogen heeft (zoals bij die gti-tjes met 86 turbo's erop) aangezien jou motor gewoon volvermogen op kenteken is, gaan ze hem niet bekijken. dan geven ze je gewoon een boete.
 
je probleem is niet de politie maar de verzekering als de verzekering je "naait" ben veeeeeeel meer geld kwijt als rijden zonder rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Coen4d, neem gewoon het risico... Zelf heb ik ook een 25 kw fiets op uitdraai (hij komt uit amerika... beetje lastig uit- en invoeren ;) ), ik heb de verzekeringsmaatschappij waar ik zit een verklaring laten opsturen die ondertekend is door hun, waarop staat dat zij op de hoogte zijn van het feit dat ik op uitdraai 25 kw rijd. Verder heb ik altijd een uitdraai van de vermogensband bij me als ik de weg op ga... Hoop dat het er nooit van komt, maar als ik een keer aangehouden word heb ik in iedergeval iets om op terug te vallen.

Tevens is het volgens mij zo: Als je met die politie meerijdt naar hun technische afdeling en ff dynorun doet ze zien dat hij 25kw is en je voortaan niet meer zo naaien... Lijkt me, of het moeten echt van die 30-jarige carriere knurften zijn (wie gaat er nou bij de pliesie voor een carriere trouwens?)

Wel de lolligste thuis jij he :?

Ze hebben die 2e typegoedkeuringen niet voor niks uitgevonden... En als je 25kw op uitdraai rijd, heeft je motor geen 2e typegoedkeuring ;) Hoeft niet altijd zo te zijn dat je er problemen mee krijgt na technische controle na een aanrijding oid, maar het is zeker zo dat ALS ze er problemen van gaan maken via de gerechtelijke weg, jij dus fout zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan