Uitwijken, schuiver, schade

200 Plus

Rookie
22 jan 2004
12
0
Amsterdam
MF'ers,

Dit weekeinde met het asfalt in aanraking geweest omdat een koekblik mij geen voorrang gaf op een kruising. "Helaas" de auto niet geraakt maar wel flink wat schade aan motor en schouder.

Nu zeggen mijn collega's dat omdat ik de auto niet geraakt heb, de schuldvraag moeilijk ligt. De automobiliste erkent schuld.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet,

200 Plus
 
Heb je getuigen?
Heb je rechtsbijstand?

Schuldvraag lijkt me duidelijk toch. Blikker heeft schuld erkent.
Het is aan haar verzekering of ze willen uitkeren en aan jouw verzekering hoe sterk ze zich maken voor jou.

Succes.
 
Hoezo: of ze willen uitkeren? Ze moeten toch?

200plus

Als jij het gaat verhalen op je verzekering met kans op premiestijging wel ja.
Of als je All Risk ben.

Het is dan aan jouw verzekering of ze het verhaalt krijgen bij de tegenpartij zodat jij geen premiestijging krijgt, of zakt in treden.

Dus het mooiste zou zijn dat de verzekering jou vrij spreekt en haar aansprakelijk stelt.
 
En wat zou ik daar dan voor moeten doen naast het invullen van het schadeformulier inclusief haar schulderkenning?

Ik heb hier geen ervaring mee en mijn VFR is alleen WA!

Moet ik anders gewoon zeggen dat ze mij geraakt heeft?


200plus
 
En wat zou ik daar dan voor moeten doen naast het invullen van het schadeformulier inclusief haar schulderkenning?

Ik heb hier geen ervaring mee en mijn VFR is alleen WA!

Moet ik anders gewoon zeggen dat ze mij geraakt heeft?


200plus

Mag nie jokken heh :(

Nee, want als verzekering of pliesie weet/gezien heeft dat zij jou niet geraakt heb, ben je het haasje.

Schadeform naar alle eerlijkheid invullen en evt getuigen erbij zetten.

Als pliesie erbij geweest is, hebben zij een PV opgemaakt dat ws in jouw voordeel is.
Of ze moeten glashard gezegd hebben: Voorrang moet je krijgen, nie nemen.

Enne tip: Sluit gelijk een uitgebreidde rechtsbijstand af. Nooit meer gezeik als het om verhalen gaat gaan. Wordt voor je geregelt dan.
 
Okay,

Mochten er nog MF'ers zijn die me kunnen helpen; laat het me weten.

Anders, bedankt en laat ik dan maar hopen dat alles goed komt!

200plus
 
Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. De bestuurder zei dat ie niets van het hele voorval had gemerkt maar erkende toch schuld.

Als je rechtsbijstand hebt moet je die ZEKER inschakelen, die doen dan al het werk voor je en jij moet de persoon die jou dossier behandeld flink aantrappen door iedere week een paar keer te bellen.

Ook moet je bij je schadeforumulier (die door beiden getekend is) een uitgebreid verhaal doen met weersomstandigheden etc. waaruit blijkt dat die andere bestuurder zeker schuldig is. Want dit is belangrijk! De andere bestuurder kan wel schuld erkennen maar het is nog altijd de verzekering die bepaald welke partij echt schuldig is.

Succes! ik heb er iig een flinke winst uit weten te trekken :9
 
op ELK formulier staat letterlijk dat je GEEN schuld mag bekennen...
dat is voor die vieze kutfl*#(*&$#*&$# van de verzekeringsmaatschappijen die liever lui dan moe zijn.
(bijv iedereen hun eigen schade te laten betalen (vaak zo bij ongevallen waarbij de twee betrokkenen dezelfde (moeder-)maatschappij hebben) of 50/50
 
op ELK formulier staat letterlijk dat je GEEN schuld mag bekennen...
dat is voor die vieze kutfl*#(*&$#*&$# van de verzekeringsmaatschappijen die liever lui dan moe zijn.
(bijv iedereen hun eigen schade te laten betalen (vaak zo bij ongevallen waarbij de twee betrokkenen dezelfde (moeder-)maatschappij hebben) of 50/50

daarom verkeersrechtsbijstand afsluiten!
Dit is altijd een aparte maatschappij dan waar de motor verzekerd is. Behalve bij die flut Unive, wat een :r rechtsbijstand heeft.

mochten toevallig beide verzekerde een rechtsbijstand bij bijvoorbeeld DAS hebben, dan wordt door de DAS 1 verdediging uitbesteed aan een andere partij(advocaat ed)

maar daar heb je nu nix aan. Nu moet je het zelf regelen. Of vriendelijk bij je tussenpersoon aankloppen. en netjes vragen.

Of heb je bij die boeven van een centraal beheer je verzekering gesloten?
 
zelfde meegemaakt, vriend reed, ik achterop.
reden op een voorrangsweg en op de kruizing geeft een auto van links geen voorrang. uitgeweken en platgegaan.
meneer in de auto gaf meteen toe dat ie fout zat, schadeformulier ingevuld. politie gebeld maar die wilde niet komen en alle getuigen waren alweer verdwenen.
we hebben rechtsbijstand dus dachten dat komt wel goed.
dit is in juni gebeurt en we hebben nog geen cent gezien :(
technisch gezien is de tegenpartij schuldig, ondanks dat hij ons niet heeft geraakt. maar zijn verzekering heeft nu gezegd dat we te hard reden, dwz we reden netjes 50 maar de situatie waarin we ons bevonden liet dat niet toe. hun voorstel is nu 50-50 :( en daar gaan wij niet mee akoord.
tip: maak altijd foto's (bij gebrek aan camera, naderhand terug gaan om de situatie vast te leggen), noteer altijd getuigen hun telefoonnummer, bel iedere week met je verzekering en laat altijd de politie komen. als je zegt dat je er niet uit komt met de tegenpartij, moeten ze komen.
en heb heel veel geduld en een lange adem. je hebt gelijk, maar t duurt ff voor dat alle partijen het er over eens zijn en dat je echt je geld krijgt.
heel veel sterkte
 
Ik heb een soortgelijk geval gehad. Mijn verzekering heeft het voor me opgenomen en de verzekering van de tegenpartij aansprakelijk gesteld. Netjes m'n geld gekregen, was gewoon WA aan mijn kant.
 
Tja,

het lijkt erop dat de meningen nogal verdeeld zijn; sommigen hebben alles vergoedt gekregen anderen moesten zelf dokken.

Nu staat mijn motor in de garage en vraag ik me af wanneer ik hem moet laten repareen. Telefonisch zegt de dealer dat het minstens 1500 euries wordt maar als ik het zelf regel via karros.nl ofzo kan het misschien wel voor veel minder.

Wat moet ik nu doen: ik wil niet de hele winter mijn motor zielig en met kapotte kappen in een hoekje laten staan. Maar ik wil ook geen 1500 euries uitgeven en dan niets terugkrijgen.

Iemand een advies??

200plus
 
Simpel, je hebt toch geen voorrang gekregen?
:^

De wettelijke definitie van "voorrang verlenen" is:

het de betrokken bestuurders in staat stellen ongehinderd hun weg te vervolgen;

Je hoeft dus de tegenpartij niet geraakt te hebben.
Ik zou zeker niet liegen, want aan haar auto is géén schade, dus dat verhaal klopt niet.

Hopelijk heb je wel getuigen, dat maakt de zaak makkelijker. En een verkeersrechtsbijstandverzekering (3x woordwaarde) ook.
 
Heb je de politie erbij gehad? Als zij in hun rapport hebben opgenomen dat de koekblik bestuurster schuld heeft erkent, ben je klaar volgens mij.
Als haar verzekering ooit moeilijk gaat doen, verwijzen naar het politierapport.
 
Tja,

het lijkt erop dat de meningen nogal verdeeld zijn; sommigen hebben alles vergoedt gekregen anderen moesten zelf dokken.

Nu staat mijn motor in de garage en vraag ik me af wanneer ik hem moet laten repareen. Telefonisch zegt de dealer dat het minstens 1500 euries wordt maar als ik het zelf regel via karros.nl ofzo kan het misschien wel voor veel minder.

Wat moet ik nu doen: ik wil niet de hele winter mijn motor zielig en met kapotte kappen in een hoekje laten staan. Maar ik wil ook geen 1500 euries uitgeven en dan niets terugkrijgen.

Iemand een advies??

200plus

Je moet zeker niets doen aan die motor voordat de schade expert is langsgekomen en jij een bedrag van hem hebt gehoord waar je het mee eens bent wat je terug moet krijgen. Mocht je het niet eens met het bedrag zijn dan kan je altijd een andere expert langs laten komen.

Als je hebt gehoord wat je terug krijgt dan is het nog de vraag van wie je het krijgt, van jouw verzekering of van de ander. Ik denk dat dit een heel duidelijk verhaal is dus volgens mij moet je binnen een maand het geld op je rekening hebben staan zonder dat het jou enige no claim kost :)

Als je het geld dan hebt mag je zelf beslissen wat je doet natuurlijk, die 1500 euro hoef je zeker niet aan die dealer te geven. Als je het goedkoper kan laten repareren steek je wat over blijft lekker in je zak...
 
Heb je de politie erbij gehad? Als zij in hun rapport hebben opgenomen dat de koekblik bestuurster schuld heeft erkent, ben je klaar volgens mij.
Als haar verzekering ooit moeilijk gaat doen, verwijzen naar het politierapport.
En dat zegt dus niet veel he :(
- dat zij schuld erkent, maakt voor een verzekering niet veel uit.
- dat de politie vindt dat zij schuld heeft, maakt voor de verzekering niet uit.

bovenstaande is gebasseerd op eigen ervaringen.
politierapport was in mijn voordeel, tegenpartij had erkent een inschattingsfout gemaakt te hebben. Verzekeraar tegenpartij (CB :( ) schoof alles aan de kant en ik stond zonder iets. Dankzij rechtsbijstand nog 50% vergoed gekregen (2 jaar na dato ;( )

Kortom: zorg voor getuigen, leg alles vast mbv foto's, schakel rechtsbijstand in.

suc6 met de afhandeling
 
vrees dat dat dus ook mijn ervaring is. bestuurder gaf ook meteen toe dat ie fout zat, alleen is zijn verzekering het hier niet mee eens.
wij hebben de motor wel laten repareren, want ander had ie inmiddels al bijna een half jaar zielig staan wezen. hadden gelukkig nog geld dat ik gespaard had om zelf een motor te kopen. gelukkig doe ik dankzij het ongeluk ook wat langer over m'n a'tje, dus heb ik hopelijk weer genoeg gespaard ;)
 
ooit ook zoiets gehad, de ayto doorgeden, de man achter me gestopt, en die heeft de poltitie en ambulance gebeld, ik had mijn sleutelbeen gebroken, en tegen de tijd dat ze er waren gingen mijn licht een beetje uit, heeft die blauwe pannekoek opgeschreven dat het een eenzijdig ongeluk was, en ik kon overal naar fluiten
 
En dat zegt dus niet veel he :(
- dat zij schuld erkent, maakt voor een verzekering niet veel uit.
- dat de politie vindt dat zij schuld heeft, maakt voor de verzekering niet uit.

bovenstaande is gebasseerd op eigen ervaringen.
politierapport was in mijn voordeel, tegenpartij had erkent een inschattingsfout gemaakt te hebben. Verzekeraar tegenpartij (CB :( ) schoof alles aan de kant en ik stond zonder iets. Dankzij rechtsbijstand nog 50% vergoed gekregen (2 jaar na dato ;( )

Kortom: zorg voor getuigen, leg alles vast mbv foto's, schakel rechtsbijstand in.

suc6 met de afhandeling

Ben in de auto eens van achter aangereden, net nadat ik was ingevoegd ging alles op de rem en knalde er 1 bij mij achterop. Politie erbij, man erkent schuld.

Half jaar later krijg ik een aangetekende brief van zijn verzekering dat ze de schuld bij mij neerlegden omdat ik overwacht zou hebben ingevoegd.

Aangetekende brief terug gestuurd dat dit niet zo was en dat meneer zelf schuld had bekend en dat 't bovendien in het politierapport stond. Nooit meer wat van gehoord.

Maar ja, elke situatie is natuurlijk anders, de verzekering van de tegenpartij zal het allicht proberen.
 
Ik heb een soortgelijk geval gehad. Mijn verzekering heeft het voor me opgenomen en de verzekering van de tegenpartij aansprakelijk gesteld. Netjes m'n geld gekregen, was gewoon WA aan mijn kant.

:^
Ik kwam van rechts, auto van links gaf geen voorrang. Ik zat al in de bocht, moest remmen en remde me dus onderuit.
Motoragent erbij geweest. Automobilist gooide het er nog op dat ik geschrokken zou zijn ofzo :(
Schade vrij vlotjes uitgekeerd gekregen.
 
Hoe je het doet, doe je het.

ZORG DAT JE EEN GETUIGE HEBT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb een VPO ( Verlaten Plaats Ongeval )gehad zonder getuigen en kon fluiten naar mijn centen.
Op de koop toe, premiestijging.

Was er 1 getuige geweest was alles betaald geworden.

Dus nogmaals

ZORG DAT JE EEN GETUIGE HEBT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan