Uitzoeken 1e motor

VIRII

MF veteraan
21 sep 2010
16.409
0
Tegelen
Hallo!

Ik ben Bram, 26 jaar, bijna in het bezit van een A rijbewijs en nieuw op dit forum

Nu het rij examen dichtbij komt, kom ik nu op het punt om een keuze te maken op welke motor ik wil gaan rijden.

Mijn oorspronkelijke idee om een zzr1100 te kopen aangezien ik bijna 2 meter lang ben en 120 kilo weeg, heb ik maar uit mijn hoofd gezet omdat dit waarschijnlijk geen goede motor is om mee te beginnen.

Wat realistischer lijkt me bijvoorbeeld een Honda CB SevenFifty, aangezien dit een erg makkelijk rijdbare en betrouwbare motor is.


Wat lijkt jullie een verstandige keuze voor een beginner met mijn lengte , zodat het niet meteen lijkt dat ik op een brommertje zit ipv een motor?
 
Kawasaki Z750?
ZX6R? (2005 model vind ik een aardig bakbeest)

Beste even om op een paar motors te kruipen.
Dan weet je direct of het goed zit :Y
 
Zal ik het maar zeggen dan? Ja hoor ik ga het zeggen!



Proefrijden!







:+ ja echt
 
Laatst bewerkt:
mijn budget van 2500 euro, maakt het niet makkelijk proef te rijden op de modellen van mijn prijsklasse.

Bij de dealers hier in de buurt begint het daar nog niet eens mee.

Vandaar vraag ik graag tips, zodat ik ook op de juiste motoren kan proef rijden.
 
Laatst bewerkt:
mijn budget van 2500 euro, maakt het niet makkelijk proef te rijden op de modellen van mijn prijsklasse.

Bij de dealers hier in de buurt begint het daar nog niet eens mee.

Vandaar vraag ik graag tips, zodat ik ook op de juiste motoren kan proef rijden.

mijn oude motor staat in nijkerk te koop voor 999 euro, is een prima motor om mee te beginnen, sleutelvaardigheden is een pre maar dat hoort bij het jaartal (ik had het niet dus maar ingeruild)

betreft een yamaha fzr 600 uit 1990

hij gaat als de brandweer en stuurt voor zo'n oude fiets toch lekker strak de bochten door

edit: hij staat bij john vd bunt motorern in nijkerk dus, en john maakt van een proefrit nooit een probleem
 
Laatst bewerkt:
mijn budget van 2500 euro, maakt het niet makkelijk proef te rijden op de modellen van mijn prijsklasse.

Bij de dealers hier in de buurt begint het daar nog niet eens mee.

Vandaar vraag ik graag tips, zodat ik ook op de juiste motoren kan proef rijden.


tdm of een transalp.

maar wat vind je leuk.
een ss of toermotor/sporttoer :?
 


Motor kopen en verkopen. Vind tweedehands motor of motoren op de grootste motorsite van Nederland
full
 
Een VFR800 moet je voor dat bedrag wel kunnen aanschaffen én past qua formaat. Redelijk probleemloze fietsen op de spanningsregelaar na maar da's vrij goedkoop op te lossen.

Een CB Sevenfifty is afhankelijk van het bouwjaar natuurlijk óók een nette én goede fiets (apparaat is tót 2003 gebouwd als "nighthawk" voor de EU, en tot 2007 leverbaar geweest in Japan).
 
Een VFR800 moet je voor dat bedrag wel kunnen aanschaffen én past qua formaat. Redelijk probleemloze fietsen op de spanningsregelaar na maar da's vrij goedkoop op te lossen.

Een CB Sevenfifty is afhankelijk van het bouwjaar natuurlijk óók een nette én goede fiets (apparaat is tót 2003 gebouwd als "nighthawk" voor de EU, en tot 2007 leverbaar geweest in Japan).


Te koop: Honda VFR 750 1997 met 29000 km!! _O-
dat is toevalig,voor een goede prijs :9
 
:^

Is de VFR750 ... maar daarvoor geld eigenlijk 't zelfde. Probleemloze fiets ... en voor TS met z'n 2 mtr. een ideaal apparaat.
 
ziet er goed uit

wat denken jullie van een cbr 600 f van halverwege jaren '90
 
Ik zou een SV650S uit 1999 kopen, staat er nu 1 te koop voor maar 1550,-!
 
Als hier iedereen zijn motor in de aanbieding doet, kan ik dat ook: Kawasaki ZR-7S (2002) €1700

In elk geval goed ingereden ;) . Of je er goed op zit met jouw postuur weet ik niet.

On topic:
Een Allroad zie je veel bij de langere mensen. Moet wel je smaak zijn, maar je zit vaak wat rechter op, wat gunstig is on rugproblemen te voorkomen.
Suc6 met zoeken.
 
bedankt voor de tips

ga morgen voor een zx-6r kijken van 1998, maar weet nu al bijna zeker dat die te klein is
 
Laatst bewerkt:
Een Fireblade tot '99 wat voor je? Is nog een vrij grote fiets. Rijd ik ook met mijn 1.98m, prima te doen!
 
Laatst bewerkt:
Mooi excuus om met een dikke supersport te beginnen. ;)

Alleen kan het geen recente worden; hoe recenter hoe kleiner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan