UK petitie tegen klagers motorsport geluid

Ik zou deze mogelijkheid eens in het TT Assem topic of het motorsport forum opperen. En ik ben het wel met je eens, als je willens en wetens bij een circuit gaat wonen, mag je niet gaan klagen over geluid of andere overlast die er bij hoort. Plekken genoeg ook in Nederland, waar je geen last hebt van motorsport.
Er zijn al heel wat crossbanen en circuits opgedoekt dankzij dit soort klagers.
 
Goed initiatief!

Hetzelfde zouden ze moeten doen voor mensen die in stadscentra gaan wonen en vervolgens gaan klagen over geluidsoverlast van kroegen, laden en lossen van transport in de vroege ochtend en evenementen.

Dom volk.. :')
 
Breid het meteen uit naar luchthavens, snelwegen (80km zones!) en andere wegen waar alleen ivm geluidsnormering op veel plaatsen lage max snelheden gezet worden.
 
Ik zou deze mogelijkheid eens in het TT Assem topic of het motorsport forum opperen. En ik ben het wel met je eens, als je willens en wetens bij een circuit gaat wonen, mag je niet gaan klagen over geluid of andere overlast die er bij hoort. Plekken genoeg ook in Nederland, waar je geen last hebt van motorsport.
Er zijn al heel wat crossbanen en circuits opgedoekt dankzij dit soort klagers.

Zo heb ik er ook lang over gedacht: mensen gaan bij het TT circuit in de buurt wonen (Wijk Baggelhuizen), om zich vervolgens te gaan beklagen over de herrie.
Het ligt iets genuanceerder; toen de wijk Baggelhuizen is gebouwd werd het circuit enkele malen per jaar gebruikt. Het was toen nog geen permanent circuit, er werd deels over de openbare weg gereden, die uiteraard voor dit doel tijdelijk afgesloten werd voor het normale verkeer.
Sinds het een permanent circuit is wordt er in toenemende mate gebruik van gemaakt, de laatste jaren ongeveer 150 tot 200 dagen per jaar.
Dat is qua geluidsbelasting wel een iets ander verhaal geworden denk ik.
Begrijp me goed, ik breek geen lans voor de klagers, (ik werk zelf op het circuit als medical) maar de waarheid is soms anders dan met op het eerste idee denkt.
Groet,
Hans
 
Zo heb ik er ook lang over gedacht: mensen gaan bij het TT circuit in de buurt wonen (Wijk Baggelhuizen), om zich vervolgens te gaan beklagen over de herrie.
Het ligt iets genuanceerder; toen de wijk Baggelhuizen is gebouwd werd het circuit enkele malen per jaar gebruikt. Het was toen nog geen permanent circuit, er werd deels over de openbare weg gereden, die uiteraard voor dit doel tijdelijk afgesloten werd voor het normale verkeer.
Sinds het een permanent circuit is wordt er in toenemende mate gebruik van gemaakt, de laatste jaren ongeveer 150 tot 200 dagen per jaar.
Dat is qua geluidsbelasting wel een iets ander verhaal geworden denk ik.
Begrijp me goed, ik breek geen lans voor de klagers, (ik werk zelf op het circuit als medical) maar de waarheid is soms anders dan met op het eerste idee denkt.
Groet,
Hans

Ik woonde in Peelo, zelfs daar hoorde je het circuit...
 
Breid het meteen uit naar luchthavens, snelwegen (80km zones!) en andere wegen waar alleen ivm geluidsnormering op veel plaatsen lage max snelheden gezet worden.
luchthavens, dus ook mensen welke naast de polderbaan wonen en daar al meer dan 20 jaar wonen?
snelwegen, voor veel mensen bestond een snelweg uit 2 baantjes 1 kant op toen men er naast kwam wonen, nu 3 of soms zelfs meer banen, is dit ook hun keuze geweest?
80 is overigens ook een milieu dingetje.

natuurlijk heb je gelijk, er zijn VEEL meer lui welke er net een jaar wonen en nu klagen over het geluid, ga dan ergens anders wonen |(
 
luchthavens, dus ook mensen welke naast de polderbaan wonen en daar al meer dan 20 jaar wonen?
snelwegen, voor veel mensen bestond een snelweg uit 2 baantjes 1 kant op toen men er naast kwam wonen, nu 3 of soms zelfs meer banen, is dit ook hun keuze geweest?
80 is overigens ook een milieu dingetje.

natuurlijk heb je gelijk, er zijn VEEL meer lui welke er net een jaar wonen en nu klagen over het geluid, ga dan ergens anders wonen |(

Het volgende "dorp" (benzinepomp en een paar huizen) vanaf waar ik woon is 30km ver, de ene kant op woont gewoon niemand, de andere kant op staan een paar huizen.

Heerlijk om dat geklaag hier altijd te lezen. ;)
 
luchthavens, dus ook mensen welke naast de polderbaan wonen en daar al meer dan 20 jaar wonen?
Dat is een enkeling, maar OK... zelfs die zijn willens en wetens een steenworp van Schiphol gaan wonen, en hebben bij de bouw van de polderbaan extra geluidsisolatie in hun woning gekregen. Natuurlijk kost dat woongenot in de tuin, en hadden ze niet kunnen voorzien dat Schiphol precies daar en dan ging uitbreiden. Dus ja... voor een heel beperkte groep heb je zeker een punt.

snelwegen, voor veel mensen bestond een snelweg uit 2 baantjes 1 kant op toen men er naast kwam wonen, nu 3 of soms zelfs meer banen, is dit ook hun keuze geweest?
Dat wel ja. Langzaam groeiend verkeer op een hoofdverkeersader in de Randstad (omdat je het over 3 of meer banen per kant hebt) is wel iets wat je van tevoren had kunnen bedenken. Zelfde geldt voor hoofdwegen in en om groeiende steden en dorpen.
 
Laatst bewerkt:
Mensen die klagen over mensen die klagen.
Joepie...... al zou ik zoiets eerder in Nederland hebben verwacht. Maar wat niet is zal ongetwijfeld nog komen. :X
 
Dat is een enkeling, maar OK... zelfs die zijn willens en wetens een steenworp van Schiphol gaan wonen, en hebben bij de bouw van de polderbaan extra geluidsisolatie in hun woning gekregen. Natuurlijk kost dat woongenot in de tuin, en hadden ze niet kunnen voorzien dat Schiphol precies daar en dan ging uitbreiden. Dus ja... voor een heel beperkte groep heb je zeker een punt.
En over een paar jaar gaat dat ook gelden voor mensen die in de buurt van Lelystad Airport wonen :/ '(
 
luchthavens, dus ook mensen welke naast de polderbaan wonen en daar al meer dan 20 jaar wonen?
:^

Ik woonde hier al voordat de Polderbaan aangelegd werd. We wonen hier 25km van Schiphol af. Als de Polderbaan echter in gebruik is, is het niet prettig om buiten te zitten. Om de paar minuten gebulder, zodanig dat je elkaar niet meer verstaat.
 
:^

Ik woonde hier al voordat de Polderbaan aangelegd werd. We wonen hier 25km van Schiphol af. Als de Polderbaan echter in gebruik is, is het niet prettig om buiten te zitten. Om de paar minuten gebulder, zodanig dat je elkaar niet meer verstaat.
en wat te denken van de waarde vermindering van een huis in die regio?
 
Zo heb ik er ook lang over gedacht: mensen gaan bij het TT circuit in de buurt wonen (Wijk Baggelhuizen), om zich vervolgens te gaan beklagen over de herrie.
Het ligt iets genuanceerder; toen de wijk Baggelhuizen is gebouwd werd het circuit enkele malen per jaar gebruikt. Het was toen nog geen permanent circuit, er werd deels over de openbare weg gereden, die uiteraard voor dit doel tijdelijk afgesloten werd voor het normale verkeer.
Sinds het een permanent circuit is wordt er in toenemende mate gebruik van gemaakt, de laatste jaren ongeveer 150 tot 200 dagen per jaar.
Dat is qua geluidsbelasting wel een iets ander verhaal geworden denk ik.
Begrijp me goed, ik breek geen lans voor de klagers, (ik werk zelf op het circuit als medical) maar de waarheid is soms anders dan met op het eerste idee denkt.
Groet,
Hans
Nog even verder nuanceren
Het circuit is niet recent, maar al 23 jaar permanent afgesloten voor alle verkeer.
Vvoor alle activiteiten ol het circuit gelden geluidsnormen, waar goed op gelet wordt. Slecht 7 x per jaar is er een zgn uitzonderingsdag, waarbij die normen niet gelden.
Verder vind ik het lawaai persoonlijk reuze meevallen. Ik ben opgegroeid in Assen, weliswaar niet in Baggelhuizen maar niet ver daar vandaan. En mijn ouders wonen nu nog in Kloosterveen. Ja, je hhort het circuit wel vooral bij een bepaalde windrichting, maar je hoort de snelweg ook.
Prima dat er nagedacht wordt over maatregelen als een geluidswal etc. maar ik denk ook dat je het moet accepteren als je daar gaat wonen en dat men de economische meerwaarde van het circuit voor Assen niet uit het oog moet verliezen.
 
Misschien niet helemaal on-topic maar hier in het zonnige zuiden was een paar jaar geleden ook iets aan de hand.
Het betrof het vliegveld "Beek" wat later is omgedoopt in Maastricht-Aachen airport.
Er werd dus besloten om een oost-west baan aan te leggen om ervoor te zorgen dat er meer werkgelegenheid hier naar toe zou komen en ook zou blijven. Er was echter één persoon, die weliswaar vlak bij het vliegveld woonde, die hier niet van gediend was.
Deze persoon heeft er in zijn ééntje voor gezorgd door middel van honderden, zoniet duizenden brieven te schrijven dat er maar vanaf werd gezien.... Later is het dus uitgekomen dat er maar één persoon was die klaagde.
Al het werk dat die tweede baan met zich mee zou brengen is gegaan naar een vliegveld een goede 50 kilometer verderop, namelijk vliegveld Luik. Het "mooie" aan dit verhaal is dat alle vliegtuigen als ze daar willen landen over Nederlands grondgebied moeten vliegen. En dat best wel laag zodat de bewoners van de grens dorpen Eijsden, Mesh en Withuis er best wel last van hebben. Echter.....ze krijgen er niets voor terug qua werkgelegenheid en dergelijke!!
Zoals ik het al eerder noemde, misschien is het niet helemaal on-topic maar ik vond toch dat het hier wel thuis hoorde.
Wat ik er mee bedoel is dat je maar één rotte peer er tussen hoeft te zitten die de weg weet en de juiste personen weet te benaderen om zoiets in gang te zetten....

gr. Boud
 
Misschien niet helemaal on-topic maar hier in het zonnige zuiden was een paar jaar geleden ook iets aan de hand.
Het betrof het vliegveld "Beek" wat later is omgedoopt in Maastricht-Aachen airport.
Er werd dus besloten om een oost-west baan aan te leggen om ervoor te zorgen dat er meer werkgelegenheid hier naar toe zou komen en ook zou blijven. Er was echter één persoon, die weliswaar vlak bij het vliegveld woonde, die hier niet van gediend was.
Deze persoon heeft er in zijn ééntje voor gezorgd door middel van honderden, zoniet duizenden brieven te schrijven dat er maar vanaf werd gezien.... Later is het dus uitgekomen dat er maar één persoon was die klaagde.
Al het werk dat die tweede baan met zich mee zou brengen is gegaan naar een vliegveld een goede 50 kilometer verderop, namelijk vliegveld Luik. Het "mooie" aan dit verhaal is dat alle vliegtuigen als ze daar willen landen over Nederlands grondgebied moeten vliegen. En dat best wel laag zodat de bewoners van de grens dorpen Eijsden, Mesh en Withuis er best wel last van hebben. Echter.....ze krijgen er niets voor terug qua werkgelegenheid en dergelijke!!
Zoals ik het al eerder noemde, misschien is het niet helemaal on-topic maar ik vond toch dat het hier wel thuis hoorde.
Wat ik er mee bedoel is dat je maar één rotte peer er tussen hoeft te zitten die de weg weet en de juiste personen weet te benaderen om zoiets in gang te zetten....

gr. Boud
In grove lijnen klopt wat je zegt (UPS, TNT en DHL, om er een paar te noemen, zijn naar België uitgeweken), maar het klopt niet dat er over Nederlands grondgebied naar het vliegveld van Luik (Bierset) aangevlogen wordt.

België wilde destijds niet dat er over België werd aangevlogen op de nieuw te bouwen oost-west baan. Dus is er afgesproken dat er alleen maar over Nederland zou worden gevlogen. Dit was voor Maastricht en omgeving niet werkbaar, omdat vliegtuigen die naar het westen zouden opstijgen op hun beurt boven Maastricht zouden blijven hangen om hoogte te kunnen winnen.

Omdat België tegen het aan- en uitvliegen boven België was, is er door Nederland min of meer afgedwongen dat vliegtuigen met bestemming Bierset alleen nog maar over België mogen aanvliegen. Dat gebeurt nu dus ook, maar dan ook precies! Vliegtuigen komen nu op een paar honderd meter van de grens langs gevlogen (zowel uit de richting Aken als de richting Hasselt), waarna er in de omgeving Visé koers gezet wordt naar Bierset. En juist het draaien brengt in de door jou genoemde gemeentes / dorpen / gehuchten extra overlast met zich mee.

De oude afspraak die gemaakt is over de oost-west baan is echter blijven staan, zodat vliegtuigen met bestemming MAA alleen nog maar over Nederland mogen aanvliegen. Ook deze vliegtuigen vliegen nu op een paar honderd meter langs de grens, maar dan aan de Nederlandse kant. Wordt er nu op MAA van zuid naar noord geland, komen de vliegtuigen over Gronsveld en omgeving, waarna er boven Maastricht wordt gedraaid.

Door de "plaagstootjes" tussen Nederland en België heeft Eijsden en omgeving overlast gekregen van beide vliegvelden, waar ze inderdaad helemaal niks voor terug gekregen hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan