Ultieme racemotor

vyrus-986-m2-factory-moto2-hub-center-racebike-4.jpg
 
Kost wel weer gewicht en is misschien ook wel storingsgevoelig. Dan liever een regen elektromotor die je weer een fijne boost geeft aan het einde van de bocht :9

Naa storingsgevoelig denk ik niet, alle andere elektronische hulpmiddelen werken toch ook.
Vraag me af wat zo'n kuip zou wegen als je het van carbon maakt.
 
[afbeelding]

Rijklaar gewicht van ongeveer 216 kg. Daar komt een vermogen van 326 pk bij kijken en 165 Nm koppel. 1,5 pk/kilogram vind ik heel erg indrukwekkend.

En om de dit alle te vergelijken, denk je zelf maar na wat dit betekend xD

216 is te zwaar voor een ultieme racer. Of ze de 326 pk halen is maar de vraag maar dat ze er een supercharger op hebben geschroefd is een stap vooruit.

Maar de hp2 is naar mijn idee geen volbloed racer, daarvoor vind ik hem te log. Waarom geen supercharger op een 600? Kleine toename in gewicht maar extreme toename in power. Dan heb je dus een 600 met het vermogen van 1000. Vergeet hierbij ook niet de roterende massa/traagheidsmoment. Dat maakt een 1000 ook minder wendbaar.
 
Laatst bewerkt:
-actieve flaps/vleugels en dat soort dingen.
-ingekapseld achterwiel
-in ieder geval geen telescoopvork.....

Misschien wel een vernieuwde "monotracer"
[afbeelding]

Iets meer kuipwerk zoals de dustbin kuipen lijken me een stap vooruit maar volledig kuipwerk zoals bij de monotracer lijkt me teveel. Zo kan je toch niet naast de motor hangen.

En waarom een ingekapseld achterwiel? is dat beter voor de drag?

Wat is er mis met een telescoopvork? Ik dacht dat 'Hub center steering' zoals ook bij de motor hierboven niet de beste oplossing was vanwege ontbreken van gevoel met de voorkant. Ik vraag me ook af of het lichter is dan vorken.
 
Laatst bewerkt:
Iets meer kuipwerk zoals de dustbin kuipen lijken me een stap vooruit maar volledig kuipwerk zoals bij de monotracer lijkt me teveel. Zo kan je toch niet naast de motor hangen.

Wat is er mis met een telescoopvork? Ik dacht dat 'Hub center steering' zoals ook bij de motor hierboven niet de beste oplossing was vanwege ontbreken van gevoel met de voorkant. Ik vraag me ook af of het lichter is dan vorken.

Er is vanalles mis met de telescoop. In actie kunnen ze nooit vrij bewegen, er is altijd wrijving.
Probleem met alternatieve systemen is vaak niet zozeer het gewicht, maar de banden. En dan met name de stugheid van de wangen. Er zijn niet of nauwelijks banden voorhanden die stug genoeg zijn om goed te kunnen werken. Nu kan deze info inmiddels behoorlijk achterhaald zijn, aangezien ik dit uit de testen van Alan Cathcart heb. Deze man mocht nogal eens afwijkende fietsen rijden. Tegenwoordig lees ik echter geen bladen meer :+
 
Laatst bewerkt:
Er is vanalles mis met de telescoop. In actie kunnen ze nooit vrij bewegen, er is altijd wrijving.
Probleem met alternatieve systemen is vaak niet zozeer het gewicht, maar de banden. En dan met name de stugheid van de wangen. Er zijn niet of nauwelijks banden voorhanden die stug genoeg zijn om goed te kunnen werken. Nu kan deze info inmiddels behoorlijk achterhaald zijn, aangezien ik dit uit de testen van Alan Cathcart heb. Deze man mocht nogal eens afwijkende fietsen rijden. Tegenwoordig lees ik echter geen bladen meer :+

Wat boedoel je precies met de stugheid? Dat de wang teveel vervormd bij hoge druk?
 
Laatst bewerkt:
WAUW!

Da's maar 10 pk minder dan een Duc GP15! :+

WAUW!

Een volledig doorontwikkelde, extreem dure, sportmotor vergelijken met een eerste prototype van een relatief nieuwe technologie. Bovendien wil ik de compressiewaarden wel eens naast elkaar zien eigenlijk... En dan wel met dezelfde soort benzine. Dat NEVIS-systeem is namelijk gebouwd/getest op de 95 octaan brandstof en niet de 100 octaan die (toch?) gebruikt wordt in de MotoGP.
 
Laatst bewerkt:
WAUW!

Een volledig doorontwikkelde, extreem dure, sportmotor vergelijken met een eerste prototype van een relatief nieuwe technologie. Bovendien wil ik de compressiewaarden wel eens naast elkaar zien eigenlijk... En dan wel met dezelfde soort benzine. Dat NEVIS-systeem is namelijk gebouwd/getest op de 95 octaan brandstof en niet de 100 octaan die (toch?) gebruikt wordt in de MotoGP.

Het ging om de ultieme racemotor, toch niet over relatief nieuwe technologie met groeipotentieel? :P
 
Tja en jaren daarvoor hadden ze deze al....allemaal hetzelfde geweldige concept V4 2takt *O* *O* En de ultieme eindontwikkeling van deze fietsen is toch de NSR500 en niet de Cagiva.

Yamaha%2BYZR%2B500%2BOW98%2BE.Lawson%2B1988%2Bby%2BUtage%2BFactory%2BHouse%2B%2528Hasegawa%2529%2B03.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het ging om de ultieme racemotor, toch niet over relatief nieuwe technologie met groeipotentieel? :P

Juist wel, het gaat om een concept, omdat de ultieme racemotor nog niet bestaat, en nooit zal bestaan omdat er altijd iets beters word uitgevonden. Dus al zo'n nieuwe motor nu al in de ontwikkelingsfase dicht bij een motortype zit dat al decennia door menig fabrikanten is doorontwikkeld heeft het zeker potentie.

Natuurlijk zijn de oude 2takt racers van weleer geweldige machines maar zoals al eerder opgemerkt zou een 2takt motor in een hedendaags frame met de huidige techniek veel beter zijn.

Stel sentimentele oude lullen })

Maar zoals ook al eerder aangegeven kunnen ook de huidige ontwerpen beter.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk is hun elektronisch packet dan even goed als een MotoGP machine of niemand kan het potentieel enigsinds benuuten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan