Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kost wel weer gewicht en is misschien ook wel storingsgevoelig. Dan liever een regen elektromotor die je weer een fijne boost geeft aan het einde van de bocht
[afbeelding]
Rijklaar gewicht van ongeveer 216 kg. Daar komt een vermogen van 326 pk bij kijken en 165 Nm koppel. 1,5 pk/kilogram vind ik heel erg indrukwekkend.
En om de dit alle te vergelijken, denk je zelf maar na wat dit betekend xD
-actieve flaps/vleugels en dat soort dingen.
-ingekapseld achterwiel
-in ieder geval geen telescoopvork.....
Misschien wel een vernieuwde "monotracer"
[afbeelding]
Iets meer kuipwerk zoals de dustbin kuipen lijken me een stap vooruit maar volledig kuipwerk zoals bij de monotracer lijkt me teveel. Zo kan je toch niet naast de motor hangen.
Wat is er mis met een telescoopvork? Ik dacht dat 'Hub center steering' zoals ook bij de motor hierboven niet de beste oplossing was vanwege ontbreken van gevoel met de voorkant. Ik vraag me ook af of het lichter is dan vorken.
Geheel nieuw motorontwerp zoals bijv. het NEVIS-systeem?
Persen 250 pk uit een 1000cc blok dat 80 kg. weegt... Verdere info is teveel om op te noemen dus:
NEVIS Engine - Technology Overview
Of een trilvrije radial-piston engine zoals bij Duke Engines:
Engine Technology, Vehicle, Marine, Light Aircraft, Multi Fuel
[afbeelding]
Er is vanalles mis met de telescoop. In actie kunnen ze nooit vrij bewegen, er is altijd wrijving.
Probleem met alternatieve systemen is vaak niet zozeer het gewicht, maar de banden. En dan met name de stugheid van de wangen. Er zijn niet of nauwelijks banden voorhanden die stug genoeg zijn om goed te kunnen werken. Nu kan deze info inmiddels behoorlijk achterhaald zijn, aangezien ik dit uit de testen van Alan Cathcart heb. Deze man mocht nogal eens afwijkende fietsen rijden. Tegenwoordig lees ik echter geen bladen meer
Geheel nieuw motorontwerp zoals bijv. het NEVIS-systeem?
Persen 250 pk uit een 1000cc blok dat 80 kg. weegt...
WAUW!
Da's maar 10 pk minder dan een Duc GP15!
WAUW!
Een volledig doorontwikkelde, extreem dure, sportmotor vergelijken met een eerste prototype van een relatief nieuwe technologie. Bovendien wil ik de compressiewaarden wel eens naast elkaar zien eigenlijk... En dan wel met dezelfde soort benzine. Dat NEVIS-systeem is namelijk gebouwd/getest op de 95 octaan brandstof en niet de 100 octaan die (toch?) gebruikt wordt in de MotoGP.
en dan met de nieuwe Ryger 2takt techniek er op!
Hedendaagse remmen en vering e.d. erop en minimale elektronica en we hebben een winnaar!
Tja en jaren daarvoor hadden ze deze al....allemaal hetzelfde geweldige concept V4 2takt En de ultieme eindontwikkeling van deze fietsen is toch de NSR500 en niet de Cagiva.
[afbeelding]
Het ging om de ultieme racemotor, toch niet over relatief nieuwe technologie met groeipotentieel?
Ik zat te wachten op deze reply Braap braap brapeen Wankel met turbo die geen olie verbruikt?