ultieme woonwerk motor

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Hoi,

Ik ben momenteel aan het solliciteren op een nieuwe baan. Aangezien ik in P'end woon is woonwerk met de auto geen pretje. Normaal deed ik in de zomer altijd ww op de motor en in de winter met het openbaar vervoer.

Als ik de baan krijg dan zou ik zoveel mogelijk met de motor willen rijden.
Momenteel heb ik een VFR750. Heerlijke motor maar wellicht niet de beste keuze voor in de winter, onder andere ivm met de uitlaat die snel roest op dit soort fietsen.

Wat is in jullie beleving de ultieme woonwerk motor?
Budget is 4.000 dus niet de hele wereld..
Cardan zou fijn zijn, tevens een volle kuip.
 
Over die uitlaten: dat heeft natuurlijk elke motor zonder RVS systeem.

En zorg er voor dat je er één hebt, waar jij ontzettend lekker op kunt rijden :Y
 
Hoeveel geschikter dan een VFR zou je het willen hebben?

Pleur er een OSCO op en gaan met die banaan.

Niets ten nadele maar een VFR 750 is nou niet bepaald een pareltje wat kost wat het kost bewaard dient te worden....

Als deze "op" is koop je gewoon weer een verse.....

Een motor is uiteindelijk slechts een vervoersmiddel.

Als geld geen probleem is zou ik een VFR1200 willen hebben. Maar die zijn 2e hands nogal aan de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Honda NTV650, of de opvolger daarvan, de Honda NT650V Deauville. Heb je iets meer tot je beschikking, dan kun je eens kijken naar de Honda ST1100 Pan European. En wil je wat meer fun, dan is er natuurlijk de BMW R1100GS :Y
 
Woonwerk? Is de Deauville een prima keuze.

Ik zou heel graag hebben dat Honda nog een naked NTV in het assortiment had die ik zelf zou kunnen aankleden met zijkoffers, maar de Deauville is een comfortabele en betrouwbare motor. Voor jouw budget zeker wel te krijgen.

Een alternatief is de Diversion 900. Veel meer power dan de Deauville, zuipt ook wat meer, en ik vind hem zelf wat minder comfortabel zitten. Maar absoluut een betrouwbare en betaalbare woonwerkfiets.

Je zou ook naar een Kawasaki GTR kunnen kijken, maar die zijn vaak al een paar jaar ouder. Dan zou een BMW K75 bijvoorbeeld ook een optie kunnen zijn.

Zelf zou ik voor iets jonger en betrouwbaarder gaan ... met ouderdom komen er eigenlijk altijd wel ergens dure reparaties.
 
Je wilt dus ook met veel kou gaan rijden? Dan doe je er goed aan niet al te veel budget uit te trekken inderdaad. :Y

Kijk eens naar iets allroad. KLE bijvoorbeeld? Goed te doen met sneeuw e.d. ook. En als ie valt heeft ie weinig!

Succes!
 
ultieme ww motor? die heeft verwarming, een radio, airco, een dak en ramen.

voor de rest kan alles wat je zelf lekker vind rijden, ik doe het op een gsxr, collega`s van rijden o.a. op een shadow, harley, buell, cbr, vfr, tdm transalp, varadero, alles kan.
 
Ik doe dagelijks Oss --> A'dam op de ZZR1400. Hééérlijk. Schubert C3 met SRC op, radio[1] aan....

[1] die radio-met-rds in die SRC/Cardo presteert heel behoorlijk. Eindelijk een radio die niet van de zender loopt. En dat terwijl de verkopert zei "verwacht van die radio niet al te veel".
 
250 of 300 cc scooter, heb je alles, wendbaar, zuinig, zat opberg mogelijkheden onder het zadel en je zit ook nog eens beschermd...
 
250 of 300 cc scooter, heb je alles, wendbaar, zuinig, zat opberg mogelijkheden onder het zadel en je zit ook nog eens beschermd...

Deze man heeft gelijk, de beste motor voor ww verkeer is wat mij betreft een scooter!
 
Gewoon de fiets kopen die jij wilt en die goed bij houden......ik rij woonwerk ook s winters werk in rdam centrum en rij op een 09 1000rr die behandel ik in de winter met acf 50 werkt super en geen pekelschade. Mijn 04 blade zag er nog super uit na 5 winters doorrijden.....acf roulezz
 
Ik wil met de Z1000 ook de winter door. Zolang je alles goed beschermt lijkt me dit geen probleem ( en regelmatig schoonmaken natuurlijk).
 
Ik gebruik een VFR V-tec voor woon-werk verkeer... ook in de winter.
Maar ik vind de benaming woon-werk zo verkeerd klinken, alsof het een straf is omdat het niet anders kan.
Ik noem het liever verplichte fun ritten :+
 
Ik gebruik een VFR V-tec voor woon-werk verkeer... ook in de winter.
Maar ik vind de benaming woon-werk zo verkeerd klinken, alsof het een straf is omdat het niet anders kan.
Ik noem het liever verplichte fun ritten :+

Ik ben zooooo met dommie ^^^^

})

Het leukste is om afentoe met een giga-omweg naar huis te gaan. De rullen aan de banden, stepjes bijgewerkt......Wat nou suf woon-werk?
:] :] :]
 
Doe jij dat in de winter? :o Dan heb je een groot hart! :P

Ik heb wel eens de stepjes bijgewerk. Helaas ook mijn dynamodeksel, handvat en frame '(

Maar straks halverwege januari, begin februari, dan kan het soms zo prachtig zijn. Dan kun je best wel behoorlijk doorknallen hoor...
 
Nou .... met sommige weersomstandigheden is die fun toch ver te zoeken ...
Dat is alleen het moment van aankleden voor vertrek, dan heb ik soms totaal geen zin maar als ik eenmaal onderweg ben geniet ik steeds weer met volle teugen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan