Ultrasoon reiniger

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
5.480
603
47
Almere
ik heb deze ooit gekocht;

Klein ....ja, passen net 2x CV carbs in. maar goed genoeg voor die enkele keer dat ik ultrasoon reinig.
Wel met spec vloeistof, zit een lichte hoeveelheid zuur in die de meuk in de carbs beter oplost.
Dreft oid ontvet wel goed in de ultrasoon maar met de spec vloeistof worden ze net iets mooier en schoner.

volgens mijn bescheiden mening dan...

nico95

Die hard MF'er
11 okt 2015
303
71
24
Roden
ook een chinese hier, 6L uit m'n hoofd, tot nu toe groot genoeg geweest, maar houdt soms niet over. los van de herrie prima tevreden over het apparaatje. maar die herrie is natuurlijk ultrasoonreiniger eigen..

ben ook wel benieuwd naar de meerwaarde van de specifieke vloeistoffen zoals een tickopur.
bij mij gaat er altijd water in met een scheut dasty, resultaat altijd prima naar het zin geweest.

Rob RD

Dé Rose Olifant
Donateur
25 aug 2002
18.119
8.140
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Het niet gebruiken van Tickopur schijnt heiligschennis te zijn, dus heb ik ook geen vergelijkingsmateriaal

Laatst bewerkt:

Dirtbag

MF veteraan
30 nov 2009
2.560
274
Deventer
Ik heb een chinese 10 liter (effectief 8.5 liter) besteld via ali uit duitsland paar jaar terug. Laatste keer dat ik hem gebruikte deed die het nog. Zeer incidenteel gebruik. Tot dusver altijd dubro citroen gebruikt. Heb al wel een thickopur jerrycan klaar liggen.

En inderdaad een takkegeluid. Ik laat de katten altijd uit de kamer naar boven of buiten als ik hem aanzet.

db

Bramb0

Rookie
7 okt 2018
23
5
Hier een modelletje voor kleine onderdelen. Oorspronkelijk voor het schoonmaken van flipperkastspulletjes, maar ik gooi er van alles in.
Heb hem ooit bij HBM in Moordrecht gekocht, aanbiedingsmodelletje. Heeft er al heel wat uurtjes opzitten en blijft het doen.

Dirtbag

MF veteraan
30 nov 2009
2.560
274
Deventer

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
2.805
165
33
Almere
Ik heb hem terug gezocht wanneer ik hem heb gekocht: December 2016. Dezelfde aanbieder verkoopt hem nog steeds.

Voor 117 euro heb je hem tegenwoordig thuis staan blijkbaar, ik was 148 kwijt paar jaar terug.

db
Das best netjes. Wel kans op 21% btw en 13 euro administratiekosten.

Moet er ook maar eens aan.