Ultrasoon reiniger

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.603
10.693
Andere kant van de evenaar
Voor de heren met een ultrasoon reiniger;

Wat voor een heb je? En hoe lang doet ie het al?

Ik heb er een aangeschaft een aantal jaren geleden, maar die was binnen een jaar alweer stuk.
Nu gebruikte ik niet altijd het bij geleverde mandje, geen idee of het daar mee te maken had.

Ik had een 3 liter geloof ik, nu zit ik er aan te denken om een minimaal 5 liter aan te schaffen, want 3 liter was soms net te klein.

Ik heb 2 verschillenden op het ook, zit zo'n $100 prijs verschil in, zou het de $100 extra waard zijn?

Eerste

Tweede

Welke heb jij?
 
ik heb deze ooit gekocht;

Klein ....ja, passen net 2x CV carbs in. maar goed genoeg voor die enkele keer dat ik ultrasoon reinig.
Wel met spec vloeistof, zit een lichte hoeveelheid zuur in die de meuk in de carbs beter oplost.
Dreft oid ontvet wel goed in de ultrasoon maar met de spec vloeistof worden ze net iets mooier en schoner.

volgens mijn bescheiden mening dan...
 
ook een chinese hier, 6L uit m'n hoofd, tot nu toe groot genoeg geweest, maar houdt soms niet over. los van de herrie prima tevreden over het apparaatje. maar die herrie is natuurlijk ultrasoonreiniger eigen..

ben ook wel benieuwd naar de meerwaarde van de specifieke vloeistoffen zoals een tickopur.
bij mij gaat er altijd water in met een scheut dasty, resultaat altijd prima naar het zin geweest.
 
Het niet gebruiken van Tickopur schijnt heiligschennis te zijn, dus heb ik ook geen vergelijkingsmateriaal
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een chinese 10 liter (effectief 8.5 liter) besteld via ali uit duitsland paar jaar terug. Laatste keer dat ik hem gebruikte deed die het nog. Zeer incidenteel gebruik. Tot dusver altijd dubro citroen gebruikt. Heb al wel een thickopur jerrycan klaar liggen.

En inderdaad een takkegeluid. Ik laat de katten altijd uit de kamer naar boven of buiten als ik hem aanzet.

db
 
Hier een modelletje voor kleine onderdelen. Oorspronkelijk voor het schoonmaken van flipperkastspulletjes, maar ik gooi er van alles in.
Heb hem ooit bij HBM in Moordrecht gekocht, aanbiedingsmodelletje. Heeft er al heel wat uurtjes opzitten en blijft het doen.
 
Ik heb hem terug gezocht wanneer ik hem heb gekocht: December 2016. Dezelfde aanbieder verkoopt hem nog steeds.


Voor 117 euro heb je hem tegenwoordig thuis staan blijkbaar, ik was 148 kwijt paar jaar terug.

db

Das best netjes. Wel kans op 21% btw en 13 euro administratiekosten.

Moet er ook maar eens aan.
 
*schop* O-)

Ik heb vorig jaar een Ali-ultrasoon gekocht, bakkie van een liter of 6. En... nog niets mee gedaan. :P
Daar wil ik verandering in gaan brengen, maar ik twijfel nog even over het gebruik.

Ik wil de remklauwen van m'n ZRX in het mandje leggen. Ik neem aan dat ik die na demontage eerst even grof met de hand wat moet reinigen? Of kieper je die dingen gewoon direct van de motor in het bakje?

Welke reiniger is aan te raden voor dit specifieke geval? Tickopur kopen (R33 of W77)? Dreft uit de keukenla stelen? Dasty?
Daarna afdrogen en weer monteren? Of nog ergens mee behandelen? En waarmee dan?
 
Remklauwen? Ik zou het water gewoon lekker op temperatuur brengen, misschien een scheutje zeep voor de lekkere luchten erij, en vooral gewoon een uurtje of meer laten shaken in de ultrasoonbak. Na het schoonshaken blaas ik de zooi droog met perslucht, om de laatste restantjes aangekoekt vuil weg te blazen, en dan neem ik de beslissing of ze nog een rondje gaan of dat ik ze goed genoeg vind. Carbs spuit ik, zolang ze ze nog warm zijn, meestal dik in met siliconenspray van de Action omdat ze daar lekker gesmeerd van gaan bewegen en er mooier uit gaan zien.
 
Ik heb daarvoor een verwarmingselement uit een waterkoker gehaald. Die er een paar minuten in en het is op temperatuur. Die is wel kapot gegaan helaas.
Warm water erin gaat bij mij niet want ik ververs niet zo vaak. Tickopur is daar te duur voor... :+
 
Ik heb daarvoor een verwarmingselement uit een waterkoker gehaald. Die er een paar minuten in en het is op temperatuur. Die is wel kapot gegaan helaas.
Warm water erin gaat bij mij niet want ik ververs niet zo vaak. Tickopur is daar te duur voor... :+
Waarschijnlijk gaat een ouderwetse dompelaar langer mee. Zolang je hem er niet in laat donderen, tenminste...
 
Ultrasoon bak uit china, wel in Nederland gekocht. 10 liter

Werkt als een trein

Warm water erin met dreft of horeca koffiemachine reiniger (poeder).
Laatstgenoemde werkt als een jekko
 

Bijlagen

  • C41C0C0A-325B-4E40-8464-EBB0FB0F62BA.jpeg
    C41C0C0A-325B-4E40-8464-EBB0FB0F62BA.jpeg
    135,5 KB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan