Uncle bunt frame zonder kenteken, en nu??

Gixxer Fighter

MF veteraan
11 mrt 2003
14.253
0
Randje achterhoek - Zutphen
ff een vraagje van mij, kan aan een uncle bunt hardtailframe komen met papieren (aanschaf etc.) alleen zonder kenteken.

Hoe los ik dit op bij de RDW??
Kan ik dit frame laten keuren als zelfbouw en er een fiets omheen knutselen??
 
Ik denk 't nie... Weet 't haast wel zeker.

Tenmintse.. Misschien kan 't wel, maar je zult als je fiets klaar is weer naar de RDW moeten om het geheel te laten keuren. En dat zal dan allemaal wel aan de huidige eisen moeten voldoen.


Kortom... RDW = :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
 
Ik denk 't nie... Weet 't haast wel zeker.

Tenmintse.. Misschien kan 't wel, maar je zult als je fiets klaar is weer naar de RDW moeten om het geheel te laten keuren. En dat zal dan allemaal wel aan de huidige eisen moeten voldoen.


Kortom... RDW = :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Frame is bedoeld voor een XS blokkie, van jandrama dus

zit me nu net te bedenken dat ik misschien gewoon het frame nummer van dat frame in het hardtail frame kan slaan, en dan het officieele frame vernietigen.

Uiteraard niet melden bij de RDW :+
 
Of misschien een motor van voor 1973 :? :? kopen, dus zonder type goedkeuring en dat framenummer overslaan??

Volgens mij is er dan ook geen probleem met de verzekering gezien het feit dat er geen typegoedkeuring voor het frame bestaat en er dus niet bekend is of het een hardtail of softtail frame betreft?
 
je kan ermee naar de RDW gaan en dan claimen dat je het zelf gemaakt hebt. Je moet dat alleen wel aannemelijk kunnen maken. (foto's van de bouw of zo)
Kwestie van bluffen dus.
 
je kan ermee naar de RDW gaan en dan claimen dat je het zelf gemaakt hebt. Je moet dat alleen wel aannemelijk kunnen maken. (foto's van de bouw of zo)
Kwestie van bluffen dus.

Inmiddels gebeld met de RDW
als ik een bouwtekening kan krijgen van het frame, mag gewoon van de fabrikant zijn :} :} dan is er niets aan de hand.

Dus bouwtekening, stuklijst en duidelijk op de tekening aangeven waar alle lassen zitten :}

dan frame keuren, afbouwen, motor keuren

en dan alles eraf slopen en rijden :} :}

word weer een nieuw project, kan nog wel ff duren voordat ik eraan begin.
Eerst staat er nog een streetfighter die af moet
 
Inmiddels gebeld met de RDW
als ik een bouwtekening kan krijgen van het frame, mag gewoon van de fabrikant zijn :} :} dan is er niets aan de hand.

Dus bouwtekening, stuklijst en duidelijk op de tekening aangeven waar alle lassen zitten :}

dan frame keuren, afbouwen, motor keuren

en dan alles eraf slopen en rijden :} :}

word weer een nieuw project, kan nog wel ff duren voordat ik eraan begin.
Eerst staat er nog een streetfighter die af moet

Klopt !
In Waddinxveen zijn 2 framekeurmeersters, een eikel en een aardige man.
De eikel gaat allemaal vragen stellen en wil foto's zien van de bouw (thx for the reminder Slow). Maar in principe heb je vooraf een formulier ondertekend dat je het frame zelf hebt gebouwd. Dus hij hoeft helemaal niets meer te vragen.
Die aardige man zei alleen maar, He, leuk frame, wordt het een klassieker ? HD blokje erin ?. Daarna een hoop papier, nummer erin, stempel erop en klaar. Het viel mij 100% mee. ik had dan ook de "aardige" keurmeester"
 
Klopt !
In Waddinxveen zijn 2 framekeurmeersters, een eikel en een aardige man.
De eikel gaat allemaal vragen stellen en wil foto's zien van de bouw (thx for the reminder Slow). Maar in principe heb je vooraf een formulier ondertekend dat je het frame zelf hebt gebouwd. Dus hij hoeft helemaal niets meer te vragen.
Die aardige man zei alleen maar, He, leuk frame, wordt het een klassieker ? HD blokje erin ?. Daarna een hoop papier, nummer erin, stempel erop en klaar. Het viel mij 100% mee. ik had dan ook de "aardige" keurmeester"

Enne, hoe heet de aardige keurmeester??

heb je het frame kaal aangeleverd of gespoten/ gepoedercoat??
 
Je MOET het frame kaal aanleveren, anders ben je 65 Euro snel kwijt denk ik.
Hoe die beste man heet weet ik niet, maar je kan niet kiezen (geloof ik).
 
Terug
Bovenaan Onderaan