"uncorking" xr650r

Seaxr 555

Die hard MF'er
27 aug 2004
483
265
Wie kan mij vertellen,zodat ik niet voorniets iets uit elkaar hoef te halen, of een officieel in nederland geimporteerde xr650r nog restrictors heeft behalve de geknepen uitlaat bochten volgens de brochure zou hij 45kw en 61pk op de krukas moeten leveren. Er zou ook al een 175 main jet sproeier in zitten. Wie weet het!
 
Ja al de amerikaanse sites heb ik al afgekeken en die geven ook aan dat je de sproeiers en de naaldstand moet wijzigen, de uitlaat moet uitboren en je luchtfilter kast openen. Dat klopt ook wel maar aan de andere kant van de plas worden alleen motoren met restricties geimporteerd dus voor beter resultaat moeten ze wel! De motoren die hier in nederland zijn worden als het goed is zonder restricties geimporteerd vandaar dat ik benieuwd was.Er schijnt volgens die amerikanen ook een geknepen inlaat manchet op te zitten hiervan weet ik dus ook niet of dat op die van ons zit.
 
als je een nl model hebt zit er een 25 kw kit bij bestaande uit een staalplaatje met een gat erin,een dicht einddemperstuk (zoals je die op de us-sites ziet),een platic plug voor de luchtfilterkast en een 145 sproeier.
als de nl xr afgelevert wordt is de luchtfilterkast open en zit er een 175 sproeier in.
je xr heeft dan iid 45 PK!! en geen kw zoals honda opgeeft.
dat zijn volgens mij krukas pk met een hrc kit en dan haalt tie dat nog niet.

ik neem aan dat je dit forum geopend hebt omdat je meer vermogen wil.
ik heb het motorische gedeelte van me xr net afgerond dus ik kan je wat tips geven.

:uitboren einddemper of open demper erop (maakt geen vermogensverschil)
:dikke voorbochten (motor loopt beter door in hoge toeren en heeft dus meer vermogen)
:o pen zijkap,twinairfilter en geen bachfirescreen,geeft merkbaar meer vermpgen (maar is met de standaard carburateur geen aanrader vind ik omdat tie niet meer lekker oppakt)
:mikuni tm40 erop met vlakke schuif en akkpomp,dit is echt de allerbeste mod die je maar kan doen!!!
heb deze mods op me motor en hij heeft veel meer vermogen als een xr met hrc!!!
hij trekt echt als een idioot (wheelie in ze 3 alleen op het gas!!)en heeft een prima topvermogen (die van mij kwam aan 39kw)
lijkt niet veel is het wel :)

heb jij trouwens je vering aangepast of alleen een andere kleur gegeven?
 
De vering is door de vorige eigenaar aangepast bij Reiger en het rijdt prima,maar om even op de carburateur terug te komen zit er standaard in die rubber manchet nu een ronde of ovale doorlaat!
 
de standaard carb heeft een ronde doorlaat (vrijwel alle carbs toch )en ook een ronde gasschuif.
een mikuni heeft een vlakke gasschuif
je hebt trouwenes een lekkere zus ,is ze nog vrijgezel?
 
Ja , dat is toch toevallig ze zoekt nog woonruimte, dan krijg je haar papagaai en vier schatjes van kinderen erbij! Ik vroeg over die doorlaat omdat die US modellen op bijvoorbeeld xr650net een ovale doorlaat in de rubber manchet hebben zitten en ze een partno opgeven voor een ronde doorlaat vandaar.
Bedankt in ieder geval voor de inlichtingen, we spreken elkaar waarschijnlijk nog wel eens op MF.
 
ik begrijp al(?) wat je bedoelt .
de manchet is in nl altijd rond.
hij wordt hier niet geknepen door een slotvormig manchet maar door een staalplaatje tussen de manchet en de carb.
al zou je manchet toch slotvormig zijn kun je dit makkelijk uitvijlen/snijden.
 
ik woon op het forum dus inderdaad ;)
zeker als het over xr650r gaat (of cr500/xr600 of...nou ja eigelijk altijd wel)
rij je ook in emmen wel eens?
 
Ik rij puur alleen op straat, ik zit in Amsterdam en daar komen deze motoren goed tot hun recht. Ik ben wel al een paar keer wezen kijken o.a. in Lelystad en Veenendaal Ik heb de xr vanaf maart Als Enduro gekocht en deze zomer omgebouwt naar SM bevalt goed alleen het trappen daar moest ik aan wennen, de vorige motor was een Kawasaki Z1300 DFI zescilinder.
 
weet jij of je in lelystad ook vrij kan rijden of is dat alleen met een curcus meerijd of als je bij de politie werkt?
 
Volgens mij kun je op het midland circuit niet als particulier vrij rijden en op het testcircuit van de RDW waar de politie ook oefend kom je ook niet naar binnen om gezellig een rondje te scheuren hoor!
 
een xr zoals die word geleverd haalt dat echt niet
die van mij was toen net zo snel als de antieke xr600 van me broer.
de dynobank bevestigt dit ook (maar verkijk je niet op het verschil tussen de banken onderling,dit scheelt ook zo een paar kw)
een open uitlaat/luchtfilter doet natuurlijk wel wonderen bij een 650
ik heb de dyno uitdraai van een open 650 met een mikuni tegen een standaard 650 met een hrc en de eerste is duidelijk veel sterker.
 
een xr zoals die word geleverd haalt dat echt niet
die van mij was toen net zo snel als de antieke xr600 van me broer.
de dynobank bevestigt dit ook (maar verkijk je niet op het verschil tussen de banken onderling,dit scheelt ook zo een paar kw)
een open uitlaat/luchtfilter doet natuurlijk wel wonderen bij een 650
ik heb de dyno uitdraai van een open 650 met een mikuni tegen een standaard 650 met een hrc en de eerste is duidelijk veel sterker.

Vindt ik wel raar ik heb laatst tegen een collega gereden met een KTM lc4 640 supermoto uit 2003 met open demper + filter, maar ik was zeker net zo snel terwijl ik toch zeker 20 kilo meer weeg als mijn collega :)
 
hahaha, kijk nu rpxrsm is terug.
tijd niets van je gehoort.
ik demonsteer graag hoe slecht ik rij in emmen volgende week hoor.
 
:mikuni tm40 erop met vlakke schuif en akkpomp,dit is echt de allerbeste mod die je maar kan doen!!!
heb deze mods op me motor en hij heeft veel meer vermogen als een xr met hrc!!!
hij trekt echt als een idioot (wheelie in ze 3 alleen op het gas!!)en heeft een prima topvermogen (die van mij kwam aan 39kw)
lijkt niet veel is het wel :)

Leuk dat we alle 2 hetzelfde denken :]

En de cijfers... welke awpk's(din of sae) en koppel?

btw: een EU XR650 maakt standaard uit de kist 44 a 46 awpk.
72 awpk kan ook (Monnier oid)ben je wel een paar duizend euro's kwijt natuurlijk maar de beste mod voor z'n geld, heb je al voor rond de 250 euro :de TM40.
 
Laatst bewerkt:
ach ,ik heb niet de illusie dat ik een supertalent ben en een beetje zelfspot moet ook kunnen.hoe slechter je bent hoe meer ruimte er is om je zelf te verbeteren.
en de wil is er zeker dus de dag dat ik je buitenom driften voorbij ga komt steeds dichter bij (hopelijk voor ik naar een bejaardentehuis ga).

en xrmanu:dat we er allebei hetzelfde over de xr denken is natuurlijk geen toeval want ik heb de meeste tips van jou.
heb geen zin om die scanner van me te installeren maar zogauw ik langs iemand kom die er 1 heeft staan zal ik de dynouitdraai wel even posten.
vond trouwens de slag van de gashendel wel erg lang geworden met de nieuwe carb dus ben er nu een andere gashendel op aan het zetten.
dan is het motorische gedeelte klaar en ga ik mee verdiepen op de vering,nog tips :} ?
 
Deze zomer samen met een "uncorked" KTM Duke gereden,die moest toch altijd meters toegeven bij het uitaccelereren van bochten en op snelheid moest ik ook niet onderdoen hoor.Beiden ervaren rijders.

En een 450/525 kan je best met een CRF ofzo vergelijken..nu we toch bezig zijn })
 
Deze zomer samen met een "uncorked" KTM Duke gereden,die moest toch altijd meters toegeven bij het uitaccelereren van bochten en op snelheid moest ik ook niet onderdoen hoor.Beiden ervaren rijders.

En een 450/525 kan je best met een CRF ofzo vergelijken..nu we toch bezig zijn })
Inderdaad de eerste meters de bocht uit was het niet te houden.
Dat lag volgens mij voor het grootste deel aan de carbu,zoals jouw moto op het gas reageert kan ik alleen maar van dromen met de standaard mikuni op mijn Duke.
Het topvermogen zal weinig of niets gescheeld hebben.
Ik weet ook niet wat voor eindverhouding jij had Manu maar mij moto loopt nog 170km/u top.
Ter info het was dus mijn "uncorked" Duke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan