Undercover Politie actie

Klopt.

Mag ik hieruit concluderen dat paniekdieren ( lees; mensen die een schrikreactie omzetten in een ongecontroleerde stuurbeweging )ondanks het roze papier niet op de weg thuishoren?

Nee, da's te kort door de bocht.... Maar er zou wel op getraint moeten kunnen worden! :]
 
Nee, da's te kort door de bocht.... Maar er zou wel op getraint moeten kunnen worden! :]
Als ik mijn reactie teruglees is dat ook wel zo. ( soms ben ik vrij kort door de bocht )

Met het tweede heb je een goed punt en het geld moet er ook wel zijn, gezien de vele boetes die uitgedeeld worden.
Hier wacht Koos Spee een nobele taak. :')
 
Jullie vergeten watertemperatuur. Als je in water valt in de winter ga je hyperventileren.

yep ervaren alsof je hart stilstaat en geen adem krijgt. Wel eens onder het ijs gekomen tijdens het schaatsen namelijk. Knappe jongen als je dan niet in paniek raakt.
 
Als ik mijn reactie teruglees is dat ook wel zo. ( soms ben ik vrij kort door de bocht )

Met het tweede heb je een goed punt en het geld moet er ook wel zijn, gezien de vele boetes die uitgedeeld worden.
Hier wacht Koos Spee een nobele taak. :')

Nee, die is van de inning van geld, voor uitgaven is er een ander verantwoordelijk....... Maar oefenen wordt wel voor eigen rekening hoor!! reken daar maar op. :]
 
Jullie vergeten watertemperatuur. Als je in water valt in de winter ga je hyperventileren.

yep ervaren alsof je hart stilstaat en geen adem krijgt. Wel eens onder het ijs gekomen tijdens het schaatsen namelijk. Knappe jongen als je dan niet in paniek raakt.

Klopt volledig, maar als je geoefend bent in te water situaties, heb je meer kans omdat je de eerste schrik (het tewaterraken) onder controle hebt, je houdt gewoon meer tijd over om na te blijven denken. Maar het is natuurlijk niet zo gemakkelijk als we hier bespreken. Maar: Kalmte kan je redden! :] (eigenlijk is het niet meer het topic......)
 
Laatst bewerkt:
Nee, die is van de inning van geld, voor uitgaven is er een ander verantwoordelijk....... Maar oefenen wordt wel voor eigen rekening hoor!! reken daar maar op. :]
Ik dacht dat ie voor de handhaving verkeersveiligheid was.
Weer een illusie om zeep geholpen.
 
...
Ben jij in staat uit te rekenen wat de remafstand is bij 60 km/u ??
En bij 80 km/u ??
En ben je dan ook nog in staat om uit te rekenen wat de snelheid is op het punt waar je bij 60 stilstaat voor iemand die 80 ipv 60 reed ???
Het is iig een snelheid waarbij je iemand vrijwel absoluut dood zult rijden, zal ik je vast verklappen.
...

Waarom moet je remmen?
 
Is dat dan op een zebrapad of niet?

Op zebrapad: ja dan zul je vertragen, maar dat heb je al geanticipeerd
Naast / niet op het zebrapad: voertuig heeft voorrang. (BE toch)

(we spreken hier over 80km/u wegen)
Om op het topic terug te komen.....In dat geval is de politie under-cover in de vorm van een zebrastreepje.....??!! :]
 
Laatst bewerkt:
Is ie ook..........
Dan lijkt het me verstandig als meneer Spee eens de daad bij het woord voegt en echt wat aan verkeersveiligheid gaat doen.

Dat betekent dat er verplichte cursussen moeten komen voor zaken als bv. ; wat te doen en wat juist niet als je met de wielen in de berm terecht komt of, ik weet precies hoe lang en breed mijn voertuig is.
Door eerstgenoemde fenomeen vinden jaarlijks flink wat aanrijdingen plaats waar ook vaak doden bij vallen. soms zijn ze eenzijdig, maar regelmatig overlijdt er ook een tegenligger.
Onschuldige slachtoffers van incompetent handelen.
Door het tweede ontstaat vaak gevaar of hinder.
 
Dan lijkt het me verstandig als meneer Spee eens de daad bij het woord voegt en echt wat aan verkeersveiligheid gaat doen.

Dat betekent dat er verplichte cursussen moeten komen voor zaken als bv. ; wat te doen en wat juist niet als je met de wielen in de berm terecht komt of, ik weet precies hoe lang en breed mijn voertuig is.
Door eerstgenoemde fenomeen vinden jaarlijks flink wat aanrijdingen plaats waar ook vaak doden bij vallen. soms zijn ze eenzijdig, maar regelmatig overlijdt er ook een tegenligger.
Onschuldige slachtoffers van incompetent handelen.
Door het tweede ontstaat vaak gevaar of hinder.

Ben het volledig met je eens, maar in de praktijk betekend dat dat je zelf de rekening moet betalen....... helaas! Moet de rijles/examen :] op de schop? en uitgebreid worden met deze "bijzondere verrichtingen" ?!
 
Ik knalde laatst een kruispunt over met te hoge snelheid. Toen ik net het kruispunt over was...keek ik in mijn spiegels en reed er een auto door rood die een andere toeterende auto ontweek. Ben ik even blij dat ik te snel reed. Als ik de maximumsnelheid had gereden, had ik precies die auto gekruist...en was ik nu misschien wel dood. Sowieso was ik geraakt. Ja snelheid is maar relatief he.


Als de de hele route de maximum snelheid had gereden was die auto allang de kruising overgeweest voordat jij daar aan was gekomen. Dat was nog veiliger geweest.
Een auto die er helemaal niet is krijg je nl op zeker geen aanrijding mee.
 
Dat wat jij zegt over die gordel is wel zo. Of als mensen te water raken door paniek niet hun gordel los weten te krijgen. ;) En daarom hebben ze ook weer life hammers in het leven geroepen. Die hebben namelijk 2 functies. Als jij tenminste weet wat voor dingen dat zijn. :z

Ik denk dat jij je jezelf voor de gek houdt.

:]

Ach... ik heb zelf wel eens in een brandende auto gezeten.
Best een aparte ervaring.

Maar ik zie in de praktijk het bewijs dat er vaker een leven gered als in gevaar word gebracht door die gordel.
 
Als de de hele route de maximum snelheid had gereden was die auto allang de kruising overgeweest voordat jij daar aan was gekomen. Dat was nog veiliger geweest.
Een auto die er helemaal niet is krijg je nl op zeker geen aanrijding mee.

zie mijn berichtje
Dus je reed net maar twee km te hard.......?! Als je je aan de snelheid had gehouden, was je nog niet eens op dat kruispunt geweest op dat moment! Valt m.i. onder dezelfde (drog)reden om geen gordel te dragen, want we hebben allemaal ooms en tantes en aanverwante artikelen die anders in een brandende auto vast zouden hebben gezeten.....
Snelheid betrekkelijk...... sorry, je houdt alleen jezelf voor de gek. :]
 
Klopt volledig, maar als je geoefend bent in te water situaties, heb je meer kans omdat je de eerste schrik (het tewaterraken) onder controle hebt, je houdt gewoon meer tijd over om na te blijven denken. Maar het is natuurlijk niet zo gemakkelijk als we hier bespreken. Maar: Kalmte kan je redden! :] (eigenlijk is het niet meer het topic......)

Lichamelijke reacties zoals hyperventileren kun je niet bedwingen maar een kalme geest redt je wel jah. Ander had ik dit niet meer gepost. Het is echt een nachtmerrie als je het ijs onderdoor schiet, dat zijn van die ervaringen die je niet meer vergeet.
 
Laatst bewerkt:
Is dat dan op een zebrapad of niet?

Op zebrapad: ja dan zul je vertragen, maar dat heb je al geanticipeerd
Naast / niet op het zebrapad: voertuig heeft voorrang. (BE toch)

(we spreken hier over 80km/u wegen)
Neej, omdat er naast die 80 km weg een industrie terrein ligt waar een hoop gebouwd wordt. Daar komen toch wel wat kinderen op af om dat lekker te spelen. Aan het einde van de speeldag gaan ze weer naar huis en de kortste weg is over de bewuste 80 km weg.
 
Als de de hele route de maximum snelheid had gereden was die auto allang de kruising overgeweest voordat jij daar aan was gekomen. Dat was nog veiliger geweest.
Een auto die er helemaal niet is krijg je nl op zeker geen aanrijding mee.
+ als de andere auto ook een stukje harder had gereden hadde nze elkaar alsnog tegengekomen, maar dan vie ler niet meer tegenop te remmen met alle gevolgen van dien.
Had jij misschien 's avonds even langs mevr. Wolfman gemogen om te vertellen dat ze wat minder aardappelen hoefte te schillen.
 
Lichamelijke reacties zoals hyperventileren kun je niet bedwingen maar een kalme geest redt je wel jah. Ander had ik dit niet meer gepost. Het is echt een nachtmerrie als je het ijs onderdoor schiet, dat zijn van die ervaringen die je niet meer vergeet.
Zeker waar. + als gevolg van dat je lichamelijk in paniek raakt (hyperventileren ,verkrampen, heftig trillen enz enz) kun je geestelijk ook in paniek raken .Die 2 dingen samen maakt toch wel dat de overlevingskans tot bijna 0 gedruceerd is in bepaalde situaties
 
Terug
Bovenaan Onderaan