undercover politie wagens..

smokiebike

MF'er
6 feb 2004
177
1
rijswijk
Ligt het nou aan mij of zie ik nou steeds meer politie in burgerwagens rijden? IK hoef maar bij een stoplicht aan te komen of ze staan naast mij maakt niet uit wat voor wagen Ford VW Volvo van alles zie ik om me heen, en niet alleen zie ik ze ze zien mij ook laatst nog 220 euro opgehoest vanwege verkeerd voor sorteren.....Volgens dienst doende agent asociaal rijgedrag pffff Toen ik het later aan een andere agent vertelde was zijn reactie of de bewuste agent soms niet ge.....had! Hoe bedoel je...Het gebeurt op een weg waar je sinds kort in plaats van 70 nu maar 50 mag, en dat is werkelijk niet te doen 50 op een motor is echt niet te doen, ik fiets nog liever, maar wat nu motor verkopen of aanpassen aan snelheid? IK weet het ff niet meer en vind het op dit moment even niet leuk meer om op mijn motor te stappen :( :( :( ! Zou het nog overgaan? groetjes Smokiebike.
 
heb tegenwoordig "cruise control" (klem om mijn gashendel) zodat ik hem op 50 kan zetten en met 2 handen de krant kan lezen


en ik laat me heel vaak inhalen als ik denk dat iemand volgt :')
 
Laatst bewerkt:
Ligt het nou aan mij of zie ik nou steeds meer politie in burgerwagens rijden? IK hoef maar bij een stoplicht aan te komen of ze staan naast mij maakt niet uit wat voor wagen Ford VW Volvo van alles zie ik om me heen, en niet alleen zie ik ze ze zien mij ook laatst nog 220 euro opgehoest vanwege verkeerd voor sorteren.....Volgens dienst doende agent asociaal rijgedrag pffff Toen ik het later aan een andere agent vertelde was zijn reactie of de bewuste agent soms niet ge.....had! Hoe bedoel je...Het gebeurt op een weg waar je sinds kort in plaats van 70 nu maar 50 mag, en dat is werkelijk niet te doen 50 op een motor is echt niet te doen, ik fiets nog liever, maar wat nu motor verkopen of aanpassen aan snelheid? IK weet het ff niet meer en vind het op dit moment even niet leuk meer om op mijn motor te stappen :( :( :( ! Zou het nog overgaan? groetjes Smokiebike.

lol je woont vlakbij mij.. als ik hier rijd rij ik voornamelijk op achterwiel en doorgaans wel wat harder dan toegestaan en ik ben nog geen agent tegengekomen... je trekt ze aan denk k :P
 
ja valt hier wle mee in Delft, beetje oppassen voor de Golf plusjes in de stad en wijken, en altijd lief doen tegen ze
 
Hier af en toe, in de standaard BMW wagentje.

Wat wel opvalt is dat steeds meer bestuurders/jongeren ook zelf een camera ophangen in de auto om hun oh zo interessante autorit te filmen.
En ik maar denken dat er zo copper achter mij rijdt xD
 
Hier af en toe, in de standaard BMW wagentje.

Wat wel opvalt is dat steeds meer bestuurders/jongeren ook zelf een camera ophangen in de auto om hun oh zo interessante autorit te filmen.
En ik maar denken dat er zo copper achter mij rijdt xD
Camera is niet alleen voor de lol, maar ook handig als je een ongeluk krijgt. Als er bijvoorbeeld een fietser of voetganger vlak voor je oversteekt, is het heel lastig om je onschuld te bewijzen, maar met een camera kan dat. In meerdere landen krijg je korting op de verzekering als je een camera in de auto of op de motor gebruikt, zouden ze hier ook in moeten voeren.

Onopvallende agenten zijn meestal wel te herkennen als je een beetje op let. Als ik een auto niet vertrouw ga ik meteen rustig rijden. Hier in de omgeving is mij niks opgevallen.
 
Laatst bewerkt:
En beveiligers die in uniform van en naar hun werk rijden zien er van een paae meter afstand ook behoorlijk politieachtig uit.
 
En beveiligers die in uniform van en naar hun werk rijden zien er van een paae meter afstand ook behoorlijk politieachtig uit.

Precies!

Het klinkt een beetje als Herman Finkers logica :p
"Ik zag dat het een agent in burger was, want hij had geen uniform aan."
 
Ligt het nou aan mij of zie ik nou steeds meer politie in burgerwagens rijden? IK hoef maar bij een stoplicht aan te komen of ze staan naast mij maakt niet uit wat voor wagen Ford VW Volvo van alles zie ik om me heen, en niet alleen zie ik ze ze zien mij ook laatst nog 220 euro opgehoest vanwege verkeerd voor sorteren.....Volgens dienst doende agent asociaal rijgedrag pffff Toen ik het later aan een andere agent vertelde was zijn reactie of de bewuste agent soms niet ge.....had! Hoe bedoel je...Het gebeurt op een weg waar je sinds kort in plaats van 70 nu maar 50 mag, en dat is werkelijk niet te doen 50 op een motor is echt niet te doen, ik fiets nog liever, maar wat nu motor verkopen of aanpassen aan snelheid? IK weet het ff niet meer en vind het op dit moment even niet leuk meer om op mijn motor te stappen :( :( :( ! Zou het nog overgaan? groetjes Smokiebike.
Lukt mij anders prima hoor :Y


Maar wellicht dat dat komt omdat mijn motor een mijlenteller heeft O-)

"Maar agent, ik reed echt 50 op de teller hoor" :? O-)
 
Wat ik in het donker wel eens durf doen op de snelweg... Als er zo'n laagvlieger mij inhaalt volg ik hem op behoorlijk wat afstand. Ervan uitgaande dat als hij/zij geflitst wordt, ik die flash wel zal zien en nog tijdig vaart kan minderen. Maar zou dat écht werken? Heb het nog niet meegemaakt namelijk.
 
Vroeger werkte dat prima.
Zag je ook vaak "treintjes" rijden.

Heeft me veel bekeuringen gescheeld.

Tegenwoordig zie je de flits (vaak) niet meer. In ieder geval de mobiele controles (en dat zijn toch de engsten) flitsen met IR.
 
Dat je paranoia hebt, wil nog niet zeggen dat ze je niet echt achtervolgen he...

Maar ehm.. hoe herken je ze? Ik heb er echt nog nooit een gezien... :X

Soms rijden ze in een burgerwagen maar hebben ze wel hun uniform aan. Dan zijn ze redelijk makkelijk te herkennen. Is dat niet het geval dan is de beste manier om nogal hard rijdend op je achterwiel over de doorgetrokken streep in te halen. Als je na een tijdje plots een rood bordje in je spiegel ziet moet je oppassen, want dan zijn dat doorgaans agenten in burger in een onopvallend voertuig.
 
Nee, je wordt in de gaten gehouden. Kennelijk is jouw rijstijl nogal befaamd in je woonplaats. Dus verhuizen of fietsen is de enige optie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan