Undercoveragenten in de Eifel

Ik kom geregeld in de Eifel, maar zal niet gauw in Dubai rondtuffen. Italië wil ik ook nog wel eens aandoen, en daar rijden ze onder andere rond in:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



En reden ze rond in deze:

[afbeelding]



Verleden tijd, want kijk maar:

[afbeelding]




En als DEZE je bij houdt, heb je een groter probleem...



Maar, om op de vragen van TS terug te komen: er rijden ten minste 5 undercover motoren (allemaal BMW's) en ten minste 4 undercover auto's (ook allemaal Duitse merken) rond. Je herkent de motoren van voren aan 2 vreemde lampen onder de kuip en van achteren aan 2 niet originele lampen in de koffers. Het is echter zo, dat als jij ziet dat er vreemde lampen gemonteerd zijn, de berijder jou ook al lang in de smiezen heeft. Bij de auto's zitten de blauwe lampen dusdanig weggewerkt dat je ze niet herkent.

Nee, ze hebben er nog minstens 1, ander kenteken E8300 en E8379 als ik het goed zie.
 
Hier in de omgeving rijdt er 1tje rond op een XTX660. Met z'n 48PK zal ie niet specifiek bedoeld zijn om motorrijders te pakken, maar je ziet er iig niet aan af dat 't politie is..

Die is ook niet primair voor motoren bedoeld.
Ze zijn oorspronkelijk aangeschaft nadat er veel overvallen plaatsvonden waarbij de verdachten op scooters rondreden.
 
Jep, borden gaan voor wegmarkering :)

Nee, het zijn beiden verkeerstekens met dezelfde rangorde. Maar in dit geval beteken ze ook twee verschillende dingen.

Precies hetzelfde gehad een aantal jaren terug. Ook ingehaald op een weg waar (d.m.v. aangegeven borden) een inhaalverbod gold.
Gewoon onderbroken streep.
Kostte me destijds ook € 50,- dus veel duurder zijn ze ook niet geworden :)

In Nederland is er ook een groot verschil tussen een doorgetrokken middenstreep en een inhaalverbod. Een doorgetrokken middenstreep mag je niet overschrijden, maar als je veilig over dezelfde weghelft kunt inhalen is dat niet verboden als er geen inhaalverbod geldt. Immers, het is in Nederland niet verboden met twee voertuigen naast elkaar op één rijstrook te rijden.

Omgekeerd, er kan een inhaalverbod zijn maar dan mag je als automobilist of motorrijder bijvoorbeeld wel een brommobiel inhalen of een paard en wagen. Daarom is er op veel plekken wel een inhaalverbod maar geen doorgetrokken middenstreep.

Hoe het in Belgie zit weet ik niet, in Duitsland ligt het in ieder geval wel anders, daar mag je niet met twee motorvoertuigen naast elkaar rijden op één rijstrook dus betekent doorgetrokken middenstreep ook automatisch dat je niet mag inhalen. Maar zeker in Duitsland waar je op veel doorgaande wegen tractoren tegenkomt zie je dan ook weer zelden een doorgetrokken middenstreep maar wel een inhaalverbod.
 
Nee, het zijn beiden verkeerstekens met dezelfde rangorde. Maar in dit geval beteken ze ook twee verschillende dingen.In Nederland is er ook een groot verschil tussen een doorgetrokken middenstreep en een inhaalverbod. Een doorgetrokken middenstreep mag je niet overschrijden, maar als je veilig over dezelfde weghelft kunt inhalen is dat niet verboden als er geen inhaalverbod geldt. Immers, het is in Nederland niet verboden met twee voertuigen naast elkaar op één rijstrook te rijden.

Omgekeerd, er kan een inhaalverbod zijn maar dan mag je als automobilist of motorrijder bijvoorbeeld wel een brommobiel inhalen of een paard en wagen. Daarom is er op veel plekken wel een inhaalverbod maar geen doorgetrokken middenstreep.

Hoe het in Belgie zit weet ik niet, in Duitsland ligt het in ieder geval wel anders, daar mag je niet met twee motorvoertuigen naast elkaar rijden op één rijstrook dus betekent doorgetrokken middenstreep ook automatisch dat je niet mag inhalen. Maar zeker in Duitsland waar je op veel doorgaande wegen tractoren tegenkomt zie je dan ook weer zelden een doorgetrokken middenstreep maar wel een inhaalverbod.
In Duitsland zie je ook geregeld (hoofdzakelijk op hellingen en bij gescheiden rijbanen) een verbreedde (soort van) redresseerstrook aan de rechter kant, met een doorgetrokken streep tussen de officiële rijstrook en de "redresseerstrook". Bij ons zou dat een fietsstrook (kunnen) zijn, maar daar mag langzamer verkeer half/half op die strook gaan rijden om sneller verkeer er langs te kunnen laten. Een voorbeeld daarvan vind je HIER.
 
Nee, ze hebben er nog minstens 1, ander kenteken E8300 en E8379 als ik het goed zie.
Daarom schreef ik ook "ten minste". Het zou best kunnen zijn dat ze er meer hebben en ook nog op een GSX-R, een Goldwing of een Harley rondrijden. Dat zou ik echter niet durven te beweren, simpelweg omdat ik dat niet weet. Wat ik wél weet, is dat er (ten minste) 5 undercover BMW's rondrijden. 2 grijs/beige (zoals de foto eerder in dit topic), 2 bordeaux-rode en 1 blauwe. Ze zijn voorzien van kentekens beginnend met AC (Aachen), DN (Düren) en EU (Euskirchen). En dat zijn nou precies de 3 Kreise die grenzen aan het Eifelgebied rond de Rursee. Op een rondje Rursee kom je (zeker op mooiere dagen) heel veel BMW's en heel veel van de genoemde kentekens tegen. Juist daardoor vallen ze niet meer op, tenzij je weet waar je op moet letten.
 
Daarom schreef ik ook "ten minste". Het zou best kunnen zijn dat ze er meer hebben en ook nog op een GSX-R, een Goldwing of een Harley rondrijden. Dat zou ik echter niet durven te beweren, simpelweg omdat ik dat niet weet. Wat ik wél weet, is dat er (ten minste) 5 undercover BMW's rondrijden. 2 grijs/beige (zoals de foto eerder in dit topic), 2 bordeaux-rode en 1 blauwe. Ze zijn voorzien van kentekens beginnend met AC (Aachen), DN (Düren) en EU (Euskirchen). En dat zijn nou precies de 3 Kreise die grenzen aan het Eifelgebied rond de Rursee. Op een rondje Rursee kom je (zeker op mooiere dagen) heel veel BMW's en heel veel van de genoemde kentekens tegen. Juist daardoor vallen ze niet meer op, tenzij je weet waar je op moet letten.
Ik vind ze persoonlijk lastig te herkennen, vooral ook omdat ze zo bij BMW uit de fabriek komen rollen en dus door BMW aangepast zijn.

Hier in nederland worden er achteraf motorfietsen omgebouwd, wel gedeeltelijk met OEM BMW spul, maar de onopvallende motoren zijn toch relatief eenvoudig te herkennen door niet-originele koffers, stopborden en andere apparatuur. De duitse fietsen zijn afgezien van een bedienunit op de kroonplaat en een antenne bijna niet te herkennen als zodanig.
 
Ik vind ze persoonlijk lastig te herkennen, vooral ook omdat ze zo bij BMW uit de fabriek komen rollen en dus door BMW aangepast zijn.

Hier in nederland worden er achteraf motorfietsen omgebouwd, wel gedeeltelijk met OEM BMW spul, maar de onopvallende motoren zijn toch relatief eenvoudig te herkennen door niet-originele koffers, stopborden en andere apparatuur. De duitse fietsen zijn afgezien van een bedienunit op de kroonplaat en een antenne bijna niet te herkennen als zodanig.
Ik herken ze meestal wel, omdat ik weet waar ik moet op moet letten. Zoals de eerder genoemde vreemde lampen, bijvoorbeeld. Kijk, sportmotoren zeggen mij bijvoorbeeld helemaal niks. Ik kan je dus absoluut niet vertellen of die ene sportmotor die net door de straat reed een Suzuki, een Yamaha, een Honda, een Kawasaki, een Ducati, of eender welk ander merk dan ook was. Iemand die zelf een passie heeft voor sportmotoren kan je daarentegen precies vertellen welk merk en type motor het was en kan waarschijnlijk ook nog in een fractie van een seconde gezien hebben wat wel en niet origineel is aan die motor. En die niet originele dingen aan een BMW herken ik dan weer vrijwel direct.
 
Laatst bewerkt:
Serieus? Heb je je wapen wel eens moeten trekken in een of andere vage verkeerssituatie?

Meerdere malen.
Niet omdat ik met verkeerszaken bezig ben (niet mijn afdeling) , maar je rijdt nu eenmaal buiten rond en ook als je verkeerssurveillant zou zijn hoor je meldingen die uitgegeven worden aan 'alle eenheden'.

Overval woning waarbij ik 20 seconde later de gewapende verdachten zag langskomen.
Melding dat naar aanleiding van verkeerssruzie de ene partij de ander een vuurwapen had laten zien,
achtervolging (naar aanleiding van wat anders) die uiteindelijk op daadwerkelijke schietpartij uitliep.
Laatste keer weer overvallers die net gewapende overval hadden gepleegd.
En nog wat van dat soort.
Je kan gewoon niet kiezen 'niet mee te doen'. Je kan er wel voor kiezen zoveel mogelijk niet op een mogelijke vluchtroute aanwezig te zijn... :X '( ipv juist wel dat soort routes te bekijken.

Alhoewel ik ook collega's heb die in 10 jaar tijd nog nooit hun wapen hebben getrokken, terwijl ze wel hun best doen :+
 
Laatst bewerkt:
Serieus? Heb je je wapen wel eens moeten trekken in een of andere vage verkeerssituatie?

Ik heb zelfs als verkeersregelaar situaties meegemaakt waarin ik door de politie ontzet moest worden, dan wel geweld van heel dicht bij heb meegemaakt. Dit waren eigenlijk altijd inzetten op grootschalige evenementen (A1GP, Zomercarnaval, Dance Parade) in de late avonduren waar zo te zien veel drank en pillen in het spel waren.

Als je ergens in je vrije tijd staat om een goed doel te ondersteunen is, het ook vrij bizar mee te maken dat de commandant van de ME je komt vertellen dat je je maar even uit de voeten moet maken, omdat hij jouw veiligheid niet meer kan garanderen.

Ik heb dan ook besloten aan dat soort evenementen niet meer mee te doen, zeker na het ontsporen van het strandfestival in Hoek van Holland een paar jaar terug. Daar had ik ook zomaar tussen kunnen zitten.
 
Laatst bewerkt:
Meerdere malen.
Niet omdat ik met verkeerszaken bezig ben (niet mijn afdeling) , maar je rijdt nu eenmaal buiten rond en ook als je verkeerssurveillant zou zijn hoor je meldingen die uitgegeven worden aan 'alle eenheden'.

Overval woning waarbij ik 20 seconde later de gewapende verdachten zag langskomen.
Melding dat naar aanleiding van verkeerssruzie de ene partij de ander een vuurwapen had laten zien,
achtervolging (naar aanleiding van wat anders) die uiteindelijk op daadwerkelijke schietpartij uitliep.
Laatste keer weer overvallers die net gewapende overval hadden gepleegd.
En nog wat van dat soort.
Je kan gewoon niet kiezen 'niet mee te doen'. Je kan er wel voor kiezen zoveel mogelijk niet op een mogelijke vluchtroute aanwezig te zijn... :X '( ipv juist wel dat soort routes te bekijken.

Alhoewel ik ook collega's heb die in 10 jaar tijd nog nooit hun wapen hebben getrokken, terwijl ze wel hun best doen :+

en misschien is dat maar beter ook,
als ze hem al niet eens uit het holster kunnen krijgen .......
:)
 
Meerdere malen.
Niet omdat ik met verkeerszaken bezig ben (niet mijn afdeling) , maar je rijdt nu eenmaal buiten rond en ook als je verkeerssurveillant zou zijn hoor je meldingen die uitgegeven worden aan 'alle eenheden'.

Overval woning waarbij ik 20 seconde later de gewapende verdachten zag langskomen.
Melding dat naar aanleiding van verkeerssruzie de ene partij de ander een vuurwapen had laten zien,
achtervolging (naar aanleiding van wat anders) die uiteindelijk op daadwerkelijke schietpartij uitliep.
Laatste keer weer overvallers die net gewapende overval hadden gepleegd.
En nog wat van dat soort.
Je kan gewoon niet kiezen 'niet mee te doen'. Je kan er wel voor kiezen zoveel mogelijk niet op een mogelijke vluchtroute aanwezig te zijn... :X '( ipv juist wel dat soort routes te bekijken.

Alhoewel ik ook collega's heb die in 10 jaar tijd nog nooit hun wapen hebben getrokken, terwijl ze wel hun best doen :+

Damn! Zijn er ook nog van dat soort figuren die ook daadwerkelijk op je schieten?
 
Ik heb zelfs als verkeersregelaar situaties meegemaakt waarin ik door de politie ontzet moest worden, dan wel geweld van heel dicht bij heb meegemaakt. Dit waren eigenlijk altijd inzetten op grootschalige evenementen (A1GP, Zomercarnaval, Dance Parade) in de late avonduren waar zo te zien veel drank en pillen in het spel waren.

Als je ergens in je vrije tijd staat om een goed doel te ondersteunen is, het ook vrij bizar mee te maken dat de commandant van de ME je komt vertellen dat je je maar even uit de voeten moet maken, omdat hij jouw veiligheid niet meer kan garanderen.

Ik heb dan ook besloten aan dat soort evenementen niet meer mee te doen, zeker na het ontsporen van het strandfestival in Hoek van Holland een paar jaar terug. Daar had ik ook zomaar tussen kunnen zitten.


Dat soort dingen hoor je hier in AUS eigenlijk helemaal niets over, de fatsoensnormen liggen hier toch vele malen hoger...
 
Damn! Zijn er ook nog van dat soort figuren die ook daadwerkelijk op je schieten?

:?
De meesten niet, maar elk jaar zijn ze er wel weer een paar die dat doen richting politie.

Probleem is dat, als al duidelijk is dat ze een vuurwapen bij zich hebben, de situatie er vaak niet naar is om eerst even met ze te overleggen of ze ook van plan zijn datgene ermee te doen waar hij voor bestemd is :+

Zeg, jij staat daar met een pistool te zwaaien, maar vertel s in goed vertrouwen: Ben je ook van plan te schieten of dat ook weer niet ?


Vuurwapen bij hebben = behandeld worden als dat je m bij hebt om te gebruiken.
Aanstalten maken om m ook daadwerkelijk te gebruiken = actie ondernemen om te voorkomen dat hij daadwerkelijk gebruikt kan worden.





Dat soort dingen hoor je hier in AUS eigenlijk helemaal niets over, de fatsoensnormen liggen hier toch vele malen hoger...

Nu ken ik iemand die jaren bij de politie in Sidney heeft gewerkt. Die is er toch maar mee opgehouden en is wat anders gaan doen. Het werk vond ie fantastisch, maar hij werd gek van t gedrag richting t uniform en de vele onzinnige klachten die over het optreden van de politie daar werden ingediend :? :X
En mijn inschatting is toch echt dat het een bijzonder vriendelijk mens is die zeker geen onnodig geweld zou gebruiken en absoluut erg 'klantvriendelijk' is.
 
Laatst bewerkt:
eiffel.jpg
 
Lekker naar de Spaanse Pyreneeën gaan, daar kun je ongestoord maximaal knallen. Op sommige weggetjes is het knap als je de max snelheid haalt, al zal dat weer geen probleem zijn als je het weggetje een paar keer geoefend hebt.
 
:?
De meesten niet, maar elk jaar zijn ze er wel weer een paar die dat doen richting politie.

Probleem is dat, als al duidelijk is dat ze een vuurwapen bij zich hebben, de situatie er vaak niet naar is om eerst even met ze te overleggen of ze ook van plan zijn datgene ermee te doen waar hij voor bestemd is :+

Zeg, jij staat daar met een pistool te zwaaien, maar vertel s in goed vertrouwen: Ben je ook van plan te schieten of dat ook weer niet ?


Vuurwapen bij hebben = behandeld worden als dat je m bij hebt om te gebruiken.
Aanstalten maken om m ook daadwerkelijk te gebruiken = actie ondernemen om te voorkomen dat hij daadwerkelijk gebruikt kan worden.Nu ken ik iemand die jaren bij de politie in Sidney heeft gewerkt. Die is er toch maar mee opgehouden en is wat anders gaan doen. Het werk vond ie fantastisch, maar hij werd gek van t gedrag richting t uniform en de vele onzinnige klachten die over het optreden van de politie daar werden ingediend :? :X
En mijn inschatting is toch echt dat het een bijzonder vriendelijk mens is die zeker geen onnodig geweld zou gebruiken en absoluut erg 'klantvriendelijk' is.

Damn...




In Sydney en Melbourne gebeuren inderdaad wel rare dingen, ik heb het meer over buiten de stad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan