undertail monteren op een 1998 fireblade...

Michel

MF veteraan
29 mrt 2004
34.746
0
Ik ben bezig om op dit moment een MDI undertail onder mijn motor te hangen, ondervind echter wat probleempjes. De bestaande zwarte onderkant die draagt mijn accu, en de andere kant zit hij vast aan mijn achterlichtunit, maar ik begrijp niet zo goed welk gedeelte ik nou af moet zagen van dat zwarte ding
Motor staat er helemaal kaal bij ondertussen (alleen achterbrug) en wil dan die undertail monteren, geen idee hoe echter, wat moet ik afzagen en wat moet ik houden :? De handleiding heeft het wel over het stuk van de accu en het stuk wat aan het achterlicht vastzit bewaren, maar heeft het verder ook dat de undertail over de bestaande "mudprotector" (zwarte ding dus) heen zou moeten kunnen. Maar dan moet er toch echt wel in gezaagd worden

Zou iemand mij verder kunnen helpen met wat tips? Zullen vast wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben hoop ik

Dit is de bestaande Mudguard zoals ik hem nu heb liggen, kan iemand hier aangeven wat eraf moet en wat moet blijven? :}
Hij licht op de tafel zoals hij onder de motor hangt gezien vanaf de linkerzijkant op deze foto:
Mudguard%20001.jpg

Achterkant:
Mudguard%20002.jpg

Hij licht op de tafel zoals hij onder de motor hangt gezien vanaf de rechterzijkant op deze foto:
Mudguard%20003.jpg

Zou iemand dan de foto's eventueel kunnen editen om met rode strepen aan te geven hoe hij afgezaagd moet worden? Bedankt :}

Weet niet of ie 't zelfde is...........

Zover ik weet is ie vanaf '98 anders als daarvoor, maar als ie wel 't zelfde is kan je 'm achter de accubak afzagen, een steuntje voor je achterlicht is zo gefixed (2 stripjes staal).

'K heb helaas geen foto's voor je..........

full

M'n CDI-unit heb ik met het originele klemmetje op m'n undertail geplakt, dat was 't eigenlijk wel..............de opbergruimte is niet meer.....

Ik heb ook geen idee of hij hetzelfde is, in ieder geval bedankt voor je reply en tips. Is erg mooi geworden in ieder geval :}
Ik heb Butcher van cbrclub ook al een mail gestuurd, die heeft me vorige keer ook al een keer geholpen met wat andere tips. Zelf zat ik te denken om dit gedeelte af te zagen:
full

Maar echt zeker wist ik het niet vandaar de vraag, wil het niet verprutsen zegmaar ;)
De handleiding van de undertail heeft het erover dat je de accubak en opbergruimte kunt bewaren. Maar ook die is gemaakt voor de fireblade van 1992 tot 1999. Zelf geen idee wat de verschillen zijn.

Dat wou ik eerst ook doen, maar dan past de "bolling" van de tail niet, want die zit precies op de plek van je opbergbakkie.

Gelijk achter de accubak afzagen was bij mij de enige optie, of het hele middengedeelte er tussenuit vijlen is ook een optie, maar dan dat duurde me te lang :P

Dat wou ik eerst ook doen, maar dan past de "bolling" van de tail niet, want die zit precies op de plek van je opbergbakkie.

Gelijk achter de accubak afzagen was bij mij de enige optie, of het hele middengedeelte er tussenuit vijlen is ook een optie, maar dan dat duurde me te lang :P

Volgens mij is dat bij mij niet helemaal het geval, ik zal dat nog eens ff goed nakijken.

Terug
Bovenaan Onderaan