Origineel Nederlandse Honda CB1000R uit 2011 mag naar een nieuwe liefhebber.
De motor heeft altijd droog in de garage gestaan en er is met regen nooit mee gereden.
Uiteraard kunnen niet alle investeringen teruggekregen kunnen worden, maar er is téveel in de motor geïnvesteerd aan accessoires (> €4500,-) om hem voor een bodemprijs weg te laten gaan.
Aan de motor is dus veel aangepast en geïnvesteerd om deze naar eigen smaak te maken. Zo zit er veel (allemaal écht) carbon op de motor welke allemaal zijn overgekomen uit Las Vegas en de tank en zijkappen zijn professioneel gespoten in een unieke lakkleur, namelijk Giallo Triplo Strato van Ferrari. Een hoop foto's van het aanpassingstraject zijn aanwezig.
Algemene gegevens:
- Bouwjaar: 2011
- Km-stand: 15.537
- Banden: 2x Bridgestone Battlax (incl. gratis extra splinternieuwe voorband, zelfde merk/model)
- De ketting, tandwielen en remmen zijn in een hele goede staat
- Sleutels: 2 originele sleutels (werkend i.c.m. de originele Honda HISS startonderbreker)
- Accu: Lithium-Ion (diverse voordelen; zeer licht gewicht van minder dan 1kg en zeer weinig zelfontlading. Kan hierdoor maanden stilstaan zonder bij te hoeven laden en hierna direct aanslaan).
- C-ABS (dit is een versie van ABS waarbij de voorrem en achterrem met elkaar verbonden zijn)
- Twee Nissin remklauwen voor (6 zuigers per remklauw, hiermee heb je altijd genoeg remkracht)
De motor is dus niet veel gebruikt en dit zie je er ook aan af, hij is zowel optisch als technisch werkelijk in nieuwstaat, op onderhoud is dan ook nooit bezuinigd. Hij heeft altijd netjes op tijd zijn beurten gehad volgens het Honda onderhoudsschema, hierbij is elk jaar netjes de olie ververst en het filter vervangen.
Een lijstje van alle aanpassingen:
- Carbon voorspatbord
- Carbon koplampspoiler
- Carbon stuurkapje
- Carbon achterkap
- Carbon achterspatbord
- Carbon swingarm beschermer
- Carbon kettingbeschermer
- Carbon kapje bij ketting
- Carbon Akrapovic slip-on demper (originele uitlaat is ook nog aanwezig)
- Tank en zijkappen gespoten in Giallo Triplo Strato
- Dynojet Powercommander-V
- Dynojet Quickshifter
- Koplamp professioneel omgebouwd naar lens met xenon
- Alcantara bestuurder- en passagierzadel (origineel Honda product)
- LED achterlicht met geïntegreerde running knipperlichten
- LED running knipperlichten voor
- Knipperlichtrelais voor LED knipperlichten
- Custom LED kentekenverlichting (netjes weg/afgewerkt)
- Gele velgstriping
- SP-Connect telefoonhouder op stuur
- Lithium-Ion accu van 0,9 kg
- Zwarte Pazzo Racing verstelbare korte rem- en koppelinghendel met zwarte versteller
- Custom korte kentekenplaathouder (aangepast vanaf origineel, dus originele uitstraling)
- Luxe kentekenplaat met opliggende letters
De motor heeft nooit schade gehad en is nooit onderuit gegaan. Ondanks dat het een 1000cc motor is, is het een hele makkelijke motor om te rijden. Je kunt er rustig mee cruisen maar ook lekker mee doorrijden in combinatie met de 125pk 1000cc motor en een hoog koppel van 99 Nm.
Zie diverse online tests van de CB1000R voor rij-ervaringen.
De motor is voorzien van een Dynojet Powercommander-V module waarmee het brandstofmengsel perfect afgesteld kan worden aan de hand van het merk/type uitlaat en een eventuele katalysatorvervanger. Hierbij is ook een bijbehorende Dynojet Quickshifter geïnstalleerd om vlot over te kunnen schakelen zonder het gas los te laten en de koppeling te bedienen. Alle bedrading is netjes weggewerkt en het lijkt alsof deze af-fabriek geïnstalleerd is.
Er is een Constands paddockstand aanwezig speciaal voor de CB1000R, met een pen die in de swingarm schuift. Tevens heb ik ook nog een Haynes werkplaatshandboek met alle technische gegevens en reparatiehandleidingen.
Het betreft geen hobby-bob motor, maar een hoogwaardig gebouwd/aangepast exemplaar. Dit is uiteraard ook met eigen ogen te zien indien u de motor komt bekijken.
De motor is per direct beschikbaar, bij serieuze interesse kunt u een privébericht sturen of WhatsApp bericht naar 06 - 18 41 30 10
De prijs is 8200, tevens licht onderhandelbaar
De motor heeft altijd droog in de garage gestaan en er is met regen nooit mee gereden.
Uiteraard kunnen niet alle investeringen teruggekregen kunnen worden, maar er is téveel in de motor geïnvesteerd aan accessoires (> €4500,-) om hem voor een bodemprijs weg te laten gaan.
Aan de motor is dus veel aangepast en geïnvesteerd om deze naar eigen smaak te maken. Zo zit er veel (allemaal écht) carbon op de motor welke allemaal zijn overgekomen uit Las Vegas en de tank en zijkappen zijn professioneel gespoten in een unieke lakkleur, namelijk Giallo Triplo Strato van Ferrari. Een hoop foto's van het aanpassingstraject zijn aanwezig.
Algemene gegevens:
- Bouwjaar: 2011
- Km-stand: 15.537
- Banden: 2x Bridgestone Battlax (incl. gratis extra splinternieuwe voorband, zelfde merk/model)
- De ketting, tandwielen en remmen zijn in een hele goede staat
- Sleutels: 2 originele sleutels (werkend i.c.m. de originele Honda HISS startonderbreker)
- Accu: Lithium-Ion (diverse voordelen; zeer licht gewicht van minder dan 1kg en zeer weinig zelfontlading. Kan hierdoor maanden stilstaan zonder bij te hoeven laden en hierna direct aanslaan).
- C-ABS (dit is een versie van ABS waarbij de voorrem en achterrem met elkaar verbonden zijn)
- Twee Nissin remklauwen voor (6 zuigers per remklauw, hiermee heb je altijd genoeg remkracht)
De motor is dus niet veel gebruikt en dit zie je er ook aan af, hij is zowel optisch als technisch werkelijk in nieuwstaat, op onderhoud is dan ook nooit bezuinigd. Hij heeft altijd netjes op tijd zijn beurten gehad volgens het Honda onderhoudsschema, hierbij is elk jaar netjes de olie ververst en het filter vervangen.
Een lijstje van alle aanpassingen:
- Carbon voorspatbord
- Carbon koplampspoiler
- Carbon stuurkapje
- Carbon achterkap
- Carbon achterspatbord
- Carbon swingarm beschermer
- Carbon kettingbeschermer
- Carbon kapje bij ketting
- Carbon Akrapovic slip-on demper (originele uitlaat is ook nog aanwezig)
- Tank en zijkappen gespoten in Giallo Triplo Strato
- Dynojet Powercommander-V
- Dynojet Quickshifter
- Koplamp professioneel omgebouwd naar lens met xenon
- Alcantara bestuurder- en passagierzadel (origineel Honda product)
- LED achterlicht met geïntegreerde running knipperlichten
- LED running knipperlichten voor
- Knipperlichtrelais voor LED knipperlichten
- Custom LED kentekenverlichting (netjes weg/afgewerkt)
- Gele velgstriping
- SP-Connect telefoonhouder op stuur
- Lithium-Ion accu van 0,9 kg
- Zwarte Pazzo Racing verstelbare korte rem- en koppelinghendel met zwarte versteller
- Custom korte kentekenplaathouder (aangepast vanaf origineel, dus originele uitstraling)
- Luxe kentekenplaat met opliggende letters
De motor heeft nooit schade gehad en is nooit onderuit gegaan. Ondanks dat het een 1000cc motor is, is het een hele makkelijke motor om te rijden. Je kunt er rustig mee cruisen maar ook lekker mee doorrijden in combinatie met de 125pk 1000cc motor en een hoog koppel van 99 Nm.
Zie diverse online tests van de CB1000R voor rij-ervaringen.
De motor is voorzien van een Dynojet Powercommander-V module waarmee het brandstofmengsel perfect afgesteld kan worden aan de hand van het merk/type uitlaat en een eventuele katalysatorvervanger. Hierbij is ook een bijbehorende Dynojet Quickshifter geïnstalleerd om vlot over te kunnen schakelen zonder het gas los te laten en de koppeling te bedienen. Alle bedrading is netjes weggewerkt en het lijkt alsof deze af-fabriek geïnstalleerd is.
Er is een Constands paddockstand aanwezig speciaal voor de CB1000R, met een pen die in de swingarm schuift. Tevens heb ik ook nog een Haynes werkplaatshandboek met alle technische gegevens en reparatiehandleidingen.
Het betreft geen hobby-bob motor, maar een hoogwaardig gebouwd/aangepast exemplaar. Dit is uiteraard ook met eigen ogen te zien indien u de motor komt bekijken.
De motor is per direct beschikbaar, bij serieuze interesse kunt u een privébericht sturen of WhatsApp bericht naar 06 - 18 41 30 10
De prijs is 8200, tevens licht onderhandelbaar
Bijlagen
-
1.JPG162,6 KB · Weergaven: 32
-
2.JPG186,4 KB · Weergaven: 32
-
4.JPG70 KB · Weergaven: 41
-
6.JPG176 KB · Weergaven: 33
-
8.JPG180,3 KB · Weergaven: 37
-
9.JPG174,9 KB · Weergaven: 38
-
10.JPG167,2 KB · Weergaven: 36
-
11.JPG170,2 KB · Weergaven: 29
-
12.JPG124,9 KB · Weergaven: 31
-
13.JPG160 KB · Weergaven: 35
-
14.JPG109,5 KB · Weergaven: 38
-
15.jpg125,5 KB · Weergaven: 34
-
16.JPG65,8 KB · Weergaven: 39
-
17.JPG66,1 KB · Weergaven: 33
-
18.JPG68,6 KB · Weergaven: 37
-
19.JPG100,7 KB · Weergaven: 40
-
3.JPG195,6 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt: