Unieke deal, V-Strom 650 voor 3000 + inruil ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dude_Jac

Rookie
11 apr 2010
9
0
Beste Motor-Freaks,

Ik zit in een unieke situatie. Mijn baas heeft voor mij een motor gekocht in 2007. Het gaat om een Suzuki V-Strom 650 Met een aantal accessoires. Ik mocht toen een motor kiezen voor 10.000 euro. De suzuki heb ik voor ongeveer dat bedrag, incl. accessoires uitgezocht. Nu is het zo dat ik per oktober in dienst treed bij het bedrijf waar ik nu gedetacheerd ben. Dit houdt in dat ik de motor moet inleveren. Echter is mijn baas geen motorman, en heeft mij gevraagd om de motor te verkopen.

1.jpg


Ook ik heb geen zin om er mee te leuren, en daarom hebben we afgesproken dat de motor tegen restwaarde weg mag. Voordat ik hem op marktplaats zet wil ik hem eerst hier even proberen. Nu komt de catch: Ik zelf zou er graag weer een motor voor terug willen. Lees even verder:

2.jpg


Het betreft dus:

- Suzuki V-strom uit 2007
- 650cc
- Altijd dealer onderhouden, netjes de beurten gehad.
- 62.000 km
- Handkappen
- Skidplate (beschermingsplaat onder het blok)
- Valbeugels
- ABS
- Scottoiler (geen ketting meer smeren, nooit gedaan ook)
- Verlaagd met 2 simpele stangen (verlagingskit), originele heb ik zelf nog ergens liggen
- Het zadel is verhard door een professional die hier op het forum actief is.
- Heeft een grote beurt nodig. Na de grote beurt komt er 1000 euro bij boven op de prijs (waarom zoveel ? keuze van de baas, punt)

3.jpg


Op het originele zadel kreeg ik na 70km echt last van mijn zitvlak. Na de modificatie is dit aanzienlijk verbeterd.

De motor is dus verlaagd met 2 stangen die ik via motozoom had gekocht. Je kan de motor makkelijk zelf verlagen / verhogen door 4 moertjes los/vast te draaien en stangen te vervangen. Verder heb ik de motor verder in de voorpoten laten zakken. Dit kun je zelf met een platkop schroevendraaier corrigeren. Meestal is het zo dat het verlagen van een motor de wegligging niet ten goede komt. Dit is nu niet het geval en je zult het positief ervaren tijdens de proefrit. De V-strom is voor veel vrouwen en ook mannen toch te hoog om lekker op te kunnen stappen en beide voeten aan de grond te houden. Dit probleem heb ik zelf niet met mijn 1.88m. Ik heb de motor puur verlaagd omdat dit mij een prettiger en veiliger gevoel geeft.

4.jpg


Let op: De motor is technisch altijd onderhouden en gewoon netjes. Optisch: Zelf poetsen. Ik heb geen all-road uitgezocht om elke week te poetsen. In de winter heeft de motor wel 3 maanden stil gestaan. Altijd starten en rijden, geen gezeik.

5.jpg


Wat wil ik er voor terug ?

De 3000 euries gaan direct naar de baas. Ik ben niet geïnteresseerd in geld. Meer bieden mag altijd, maar is niet voor mijn belang. Ik zelf wil er graag een motor voor terug. Kieskeurig ben ik niet. Optisch vind ik niet belangrijk. Hij moet gewoon technisch in orde zijn. Bouwjaar en km stand ook niet echt belangrijk. Gewoon een technisch nette motor (alles werkt, geen grote kosten die komen, geen lekke uitlaten of voorvorkkeeringen etc. etc. etc.)

Het liefst een chopper/cruizer. Een honda rebel vind ik persoonlijk heel erg leuk. Ik ben ook wel fan van kawasaki klr/yamaha xt. Als je wat anders hebt: kom maar op. Van de racers ben ik iets minder gecharmeerd wegens mijn slechte rug en zithouding.

Waar het op neer komt: Ik heb een prima motor voor jouw die ik zelf niet kan betalen (ik heb geen 3000 euro liggen). Jij betaald mij 3000 euro (dus mijn baas) (of 4000 na de grote beurt) en doneert mij jouw oude motor. deze week krijg ik het eigendom bewijs en kunnen we tegelijk overschrijven.

Proefrit is mogelijk. Borg is 3000 euro om mij te beschermen tegen diefstal.

Iets voor jou ?

6.jpg
 
'Unieke deal, V-Stom 650 voor 3000 + inruil ?' > 'Unieke deal, V-Strom 650 voor 3000 + inruil ?'

En welkom op MF!
 
Laatst bewerkt:
met alle respect, wie beschermt mij tegen diefstal van jou kant als ik je 3000 euro in je handen geef. Dan heb jij kentekenpapieren en 3000 euro. Dat is voor mij evenveel risico als dat we het andersom doen. Wie zijn medemens niet vertrouwt moet je niet vertrouwen zou mijn oude wijze opa zeggen.

Verder, grappige deal, maar mijn motor is er te duur voor. Ik heb een NTV650 uit '96 die evt wel voor een iets nieuwer model de deur uit zou mogen, maar die ga ik niet erbij "geven", dan zal die 3000 euro iets omlaag moeten. Weet niet hoe hard de eis is niet bij te betalen? Het is meer een idee voor jou om over na te denken dan dat ik het meteen wil regelen oid, er zullen meer mensen met deze vraag zijn.
 
Beste DualDevil,

Bedankt voor je reactie. Klopt, dat proefrit gebeuren maak ik me niet al te druk om. Het is een risico en er is vast wel iets te regelen. Het is niet mijn motor, daarom ben ik er wat voorzichtiger mee. Ik kan vast wel iets creatiefs bedenken als er echt interesse is.

Over de eis, de motor moet een donatie zijn. Financieel heb ik geen middelen. anders had ik de motor zelf gekocht van mijn baas, of een betalingsregeling met hem gemaakt.

Thanks Bolski voor de verbetering. Eigenlijk lees ik al jaren op MF, maar post nooit iets :)
 
interessante regeling. Het ding mag dus voor restwaarde weg.

Ik krijg het idee dat ik het dan beter met je baas kan regelen dan met jou. Ik zie niet in waarom iemand jou een motor er gratis bij gaat geven....

daarbij, ik heb geen motor die ik kan inruilen....

Ik had het anders aangepakt. gewoon vraagprijs eronder en verkopen die handel.
 
Ik had het anders aangepakt. gewoon vraagprijs eronder en verkopen die handel.
Het is duidelijk dat hij snel van de motor af wil/moet en niet wil gaan leuren en zeuren over een prijs. Gewoon €3000,- + een goedwerkende motor erbij en hij is van jou... :Y
Dat jij het anders (en misschien beter) aan zou pakken zal hem bijzonder weinig interesseren denk ik ;)
p.s. ik heb afgelopen zat. net mijn GS'je verkocht... jammerdebammer!
 
Laatst bewerkt:
Het is duidelijk dat hij snel van de motor af wil/moet en niet wil gaan leuren en zeuren over een prijs. Gewoon €3000,- + een goedwerkende motor erbij en hij is van jou... :Y
Dat jij het anders (en misschien beter) aan zou pakken zal hem bijzonder weinig interesseren denk ik ;)
p.s. ik heb afgelopen zat. net mijn GS'je verkocht... jammerdebammer!
Tsja, en nu moet er maar net wat interessants ter inruil aangeboden worden natuurlijk. Is ook maar de vraag of dat zo 1-2-3 lukt..
 
Je moet al iemand vinden die:
-nu een motor zoekt
-deze motor graag wil hebben
-een "inruilertje" heeft
-en TS moet dat inruilertje ook nog eens acceptabel vinden


Zal niet meevallen.
 
Het is duidelijk dat hij snel van de motor af wil/moet en niet wil gaan leuren en zeuren over een prijs. Gewoon €3000,- + een goedwerkende motor erbij en hij is van jou... :Y
Dat jij het anders (en misschien beter) aan zou pakken zal hem bijzonder weinig interesseren denk ik ;)
p.s. ik heb afgelopen zat. net mijn GS'je verkocht... jammerdebammer!

dat kan toch ook anders:
4000 euro, take it or leave it. strakke prijs voor een Vstrom met ABS, ben je zo kwijt. houd ts 1000 over voor een pekelbarreltje

Ik weet niet of TS zo te spreken zal zijn van een overstap van een 10K motor met ABS naar een fiets van +/- 1000 euro.

net als bolski al zei, de TS moet de inruil acceptabel vinden. Nu doet ie niet zo moeilijk denk ik als ie een Rebel/XT/XR/XL type motor wil hebben, maar toch.
 
Beste Bzztje,

Eigenlijk houd ik niet zo van buikschuivers, en al helemaal niet van GSX-Fjes.
MAAR: zoals ik al zei, ik ben niet echt kieskeurig, en het gaat mij erom, dat ik zelf zonder financiele middelen iets er voor terug krijg zodat ik toch motor kan rijden. Ik ga hier eens rustig over nadenken. Het is dus geen nee. Zou ik hier een naked van kunnen maken denk je ? (heb ik al eens eerder gedaan bij een Kawa GPZ. Best leuk geworden.)

Ik kom hierop terug.
 
Van alles is een naked te maken ;)

en het is geen buikschuiver (GSX-F is geen GSX-R), mijn vriendin heeft een Thundercat en dat ligt toch echt een stuk platter al.
 
Beste Bzzje,

Ik denk... Ik denk... Mijn zus(je) is ook motorrijdster. Misschien is het wat voor haar, dan ruil ik weer met haar motor. Of hij moet ineens wel erg bevallen. Voor wanneer wil je het weten ?

groeten
 
interessante regeling. Het ding mag dus voor restwaarde weg.

Ik krijg het idee dat ik het dan beter met je baas kan regelen dan met jou. Ik zie niet in waarom iemand jou een motor er gratis bij gaat geven....

daarbij, ik heb geen motor die ik kan inruilen....

Ik had het anders aangepakt. gewoon vraagprijs eronder en verkopen die handel.
jij ziet meer dingen niet. blind zijn heet dat! deze motor is duidelijk meer dan 3000 euro waard. zeg maar zo'n 5000 euro. stel dat je een motor hebt die 500 euro waard is maar die wel voldoet aan ts zijn eisen, dan leg je daar 3000 euro bij, krijg je een goede motor en ben je van je brick af. sterker nog, je maakt winst. er is dus geen sprake van "gratis weggeven". met zulke gedachten kan je beter je mond houden!
 
Gewoon op marktplaats gooien en verkopen. Daarna van de verkoopprijs - 3000 euro wat leuks terugkopen. Die motor is net 3 jaar oud, die is ook met deze km.st wel meer dan 3000 euro waard.

Dat TS de motor aanbiedt voor 3000 euro, is omdat de baas daar vrede mee heeft. Die 3 mille is niet de werkelijke waarde van de motor op het moment, die ligt hoger.
 
jij ziet meer dingen niet. blind zijn heet dat! deze motor is duidelijk meer dan 3000 euro waard. zeg maar zo'n 5000 euro. stel dat je een motor hebt die 500 euro waard is maar die wel voldoet aan ts zijn eisen, dan leg je daar 3000 euro bij, krijg je een goede motor en ben je van je brick af. sterker nog, je maakt winst. er is dus geen sprake van "gratis weggeven". met zulke gedachten kan je beter je mond houden!

Dat zie ik wel, de motor heeft ABS en is van 2007. ik heb het idee dat jij mijn punt niet begrijpt. De motor heeft ook 62000km en is voor de zaak gewoon afgeschreven.
Het lijkt nu dat zijn baas (de eigenaar van de motor) 3000 euro wil hebben en dat TS hem kwijt moet raken.
In weze "geef" je hem dan een motor er gratis bij. Als je zaken zou doen met die baas alleen zou je de motor voor 3000 meekrijgen zonder inruil. (mits die 3000 de restwaarde is die de baas wil hebben)
 
Laatst bewerkt:
als je interesse hebt in een honda dominator of yamaha radian,
stuur me dan ff n mailtje, zie geen pm of mail staan bij je
 
Dat zie ik wel, de motor heeft ABS en is van 2007. ik heb het idee dat jij mijn punt niet begrijpt. De motor heeft ook 62000km en is voor de zaak gewoon afgeschreven.
Het lijkt nu dat zijn baas (de eigenaar van de motor) 3000 euro wil hebben en dat TS hem kwijt moet raken.
In weze "geef" je hem dan een motor er gratis bij. Als je zaken zou doen met die baas alleen zou je de motor voor 3000 meekrijgen zonder inruil. (mits die 3000 de restwaarde is die de baas wil hebben)
ja, maar TS is nu nog steeds eigenaar. dat zijn baas tevreden is met 3000 euro da's een ander verhaal, gaat ons niet aan. je gaat ook niet naar een winkel vragend naar de inkoopprijs, puur omdat de winkel dat betaalt voor een product! want stel dat je zaken zou doen met de leverancier... dan zou je de winkelier niet elke keer geld hoeven "geven"!
 
Laatst bewerkt:
ja, maar TS is nu nog steeds eigenaar.
lijkt me niet dat de TS eigenaar is of is geweest, die is nu ten naam gestelde en mocht/mag de motor gebruiken voor werkdoeleinden (en prive als daar een regeling voor is getroffen).
dat zijn baas tevreden is met 3000 euro da's een ander verhaal, gaat ons niet aan.
Dan had TS ons dat verhaal niet moeten vertellen. En een voertuig kopen doe je van de eigenaar en niet van de tenaamgestelde.
 
Laatst bewerkt:
Beste evolver86, als jij direct met mijn baas ging praten kreeg je de motor nog voor 2000 mee. Mijn baas is absoluut niet thuis in die bussiness en het is gewoon niet netjes om dat op die manier te doen. het is een uitstekende machine en inderdaad veel meer waard dan 3000. Het punt is dat ik door prive omstandigheden helemaal geen tijd heb om hier veel moeite in te gaan steken. Ik kan de motor zelf niet betalen en wil er ook niet aan verdienen. Echter is mij toch gevraagd de motorfiets te verkopen. En dat doe ik dan bij deze. Aan mijn kant wil ik er graag iets voor terug zodat ik toch kan blijven rijden. En inderdaad, of dat nu een motor is van 200 euro in goede staat of 2000 intereseert mij niet veel.

Wat is het probleem eigenlijk ?
 
Verkoop dat ding dan voor 4000 en betaal je baas 3000. Klaar.
 
ik begin het een beetje door te krijgen hoe de vork in de steel zit.

Veel succes met de verkoop...
 
Toch zou ik er misschien even een lappie over halen TS, heb zo'n vermoeden dat je hem toch ook sneller kwijt bent als hij mooi blinkt. Enne.. als je baas genoegen neemt met bijv. € 2000,= kun je hem dan niet beter particulier verkopen en met je baas een nog scherpere prijs afspreken dan € 3000,=?

Dat zou ik waarschijnlijk doen in ieder geval.. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan