unieke snelwegcontrole op A13

Alexx

Die hard MF'er
26 okt 2001
523
0
zuid holland
Van 100 naar 80 bij Overschie

De maximumsnelheid op de A13 bij Rotterdam-Overschie wordt verlaagd van 100 naar 80 kilometer per uur. Rijkswaterstaat voert de snelheidsbeperking op zaterdag 11 mei in. De maatregel geldt 24 uur per dag en is bedoeld om de luchtvervuiling door het verkeer in Overschie met twintig procent te verminderen.

De maatregel is tot stand gekomen na overleg tussen demissionair minister Tineke Netelenbos van Verkeer en Waterstaat en de Stichting Gezond Overschie. De politie Rotterdam-Rijnmond en het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie controleren met behulp van trajectcontrole of het verkeer zich aan de nieuwe maximumsnelheid houdt. Bij trajectcontrole wordt op het 1,6 kilometer lange traject tussen het knooppunt Kleinpolderplein en de afslag Rotterdam-Airport de gemiddelde snelheid van een voertuig gemeten. Is die te hoog, dan krijgt de overtreder een bekeuring thuisgestuurd.
Rijkswaterstaat onderzoekt komend jaar of de maatregel effect heeft op de luchtkwaliteit in Overschie. Dit gebeurt in samenwerking met de gemeente Rotterdam die de milieukwaliteit op alle Rotterdamse rijkswegen gaat meten. Het verkeer op de A13 is voor eenderde deel oorzaak van de milieuproblemen in Overschie. De andere boosdoeners zijn lokaal verkeer, de industrie en de huishoudens zelf.
 
Ach ja, trajectcontrole! Niet nieuw, wel klote....

Kunnen ze niet beter de industrie van Rotterdam schoner maken? Nee natuurlijk niet, dit is gemakkelijker :r :r :r

Weer verkapte belasting :(
 
En om te zorgen dat dit niet door heel nederland gaat gebeuren ga je lekker met 11000 toeren 80km/h rijden })
 
Is zelfs al een reclame van op de radio... |(

Vind het maar een vaag zootje. Ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten verzinnen om het milieu te sparen en de schatkist tegelijkertijd weer eens lekker aan te kunnen vullen... :(
 
De maatregel is tot stand gekomen na overleg tussen demissionair minister Tineke Netelenbos van Verkeer en Waterstaat en de Stichting Gezond Overschie.

demissionair ze hadden haar als missionair weg moeten trappen de zuidpool op. :(

Ben toch heel blij dat ze niet als commissaris der koningin van Noord Holland is aangenomen :) .
A9 heeft nl. al flits palen genoeg :(
 
Laatst bewerkt:
Wat een achterlijke is dat... Stomme teef. 80!!! Dat is niet gezond meer, kan beter over de provinciale weg erlangs knallen.

Maar waar zijn trouwens nog meer trajetc controles?
 
Hoe werkt zo'n trajectcontrole (technisch gezien)?

nagel me niet vast aan tijden en snelheid.

Maar je mag over een bepaald stuk weg zo veel minuten of seconden doen.
Ben je der dus eerder dan de tijd die er voor staat, heb je dus te hard gereden.

en dan hebben ze zo'n mooi schema :j waar precies de snelheid op staat die bij jouw tijd hoort.

Het is net echt racen, je ronde tijden worden geclocked :) bij start en finish.

alleen kost hoop geld of rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Damned!! Zelf nu weet ze (de Neet) verkeers deelnemend Nederland nog te naaien...

Wat een KL*TE wijf!!! Wordt tijd dat ze die troel eens naar Uruguai sturen ofzo... mah ze daar de verkeers regels gaan verzinnen :r
 
't is wel ff wennen hoor. Het is ECHT langzaam.
Maaruh, gister reed ik netjes 78, zat er iemand in een mercedes station flink te douwen. Ik nog zwaaien en gebaren dat 'ie maar beter niet harder kon rijden. Werd 'ie nog boos ook! Dus ik hem maar een beetje opdouwen bij de tweede serie camera's. Ik denk dat 'ie het over een maand of twee wel begrijpt... })
har har har
 
't is wel ff wennen hoor. Het is ECHT langzaam.
Maaruh, gister reed ik netjes 78, zat er iemand in een mercedes station flink te douwen. Ik nog zwaaien en gebaren dat 'ie maar beter niet harder kon rijden. Werd 'ie nog boos ook! Dus ik hem maar een beetje opdouwen bij de tweede serie camera's. Ik denk dat 'ie het over een maand of twee wel begrijpt... })
har har har

:}
 
Op de A2 is sinds een paar jaar ook traject controle.
Het werkt met camera's boven elke rijbaan welke (individueel) worden geactiveerd door lussen in de weg. (Tenminste: men zegt dat het zo werkt, ikzelf ben geen wegenbouwkundige)

Met de motor rijd ik altijd (te hard) tussen die lussen door en ik heb er nog nooit een bekeuring voor gehad! :j

Misschien ook op de A13 het proberen waard!!
 
Heel simpel: S = V * T :+
Dat snap ik ook lieverd maar hoe kunnen ze bij de 2 controlepunten je auto of motor nou uniek identificeren? Maw. hoe weten ze bij punt 2 dat auto X dezelfde auto was als die 2 minuten eerder bij punt 1 was langsgekomen? Daar ben ik benieuwd naar.

Gewoon op basis van je kentekenplaat? Zo ja, gaat dit dan automatisch? (camera's die je kenteken registreren?)
 
Dat snap ik ook lieverd maar hoe kunnen ze bij de 2 controlepunten je auto of motor nou uniek identificeren? Maw. hoe weten ze bij punt 2 dat auto X dezelfde auto was als die 2 minuten eerder bij punt 1 was langsgekomen? Daar ben ik benieuwd naar.

Gewoon op basis van je kentekenplaat? Zo ja, gaat dit dan automatisch? (camera's die je kenteken registreren?)

computers, computers, computers.... het is me werk maar eigenlijk :(
 
Op de A2 is sinds een paar jaar ook traject controle.
Het werkt met camera's boven elke rijbaan welke (individueel) worden geactiveerd door lussen in de weg. (Tenminste: men zegt dat het zo werkt, ikzelf ben geen wegenbouwkundige)

Met de motor rijd ik altijd (te hard) tussen die lussen door en ik heb er nog nooit een bekeuring voor gehad! :j

Misschien ook op de A13 het proberen waard!!

Op de A2 ja, maar waar dan? Vanaf de A15 tot aan Amsterdam niet, want dan had ik al lang een paar bekeuringen moeten hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan