Unieke Suzuki DL1000 V-Strom gestolen !

Ten eerste . . . de riemaandrijving:
- geen onderhoud
- langere levensduur
- geen transmissiespeling meer!
- veel stiller
- veeeeeel minder poetsen
- kost €1200 (inruil van de nog nieuwe ketting en tandwielen niet meegeteld)
- nieuwe riem = €225 na 30000 tot 80000 km (ik doe met een ketting 40000 km)

Ten tweede . . . de verzekering:
- ik hoor van hun kant (KNMV Verzekeringen) nog nix verkeerds
- morgen komt de expert

Ten derde . . . het extra slot:
- er hing een oud (ooit ART-goedgekeurd) ABUS-beugelslot in het achterwiel
- geen idee, waar dat is gebleven

Ten vierde . . . de bibliothecaresse:
- de motor was goed verborgen achter de struiken bij de bibliotheek (voor Gerald: precies tegenover de plek, waar vroeger de PIN-automaat van de ABNAMRO-bank zat)
- waarschijnlijk wilden ze hem later ophalen; hij stond netjes op de jiffy
- vanuit de bibliotheek kon je hem wél zien staan
- toen ze hem zagen staan, hebben ze meteen de politie gebeld
- dat was vlak voordat ik aangifte ging doen
- de agent vroeg mij om eerst even te gaan kijken of het om mijn fiets ging

En zo is het gelopen . . .
 
Ten eerste . . . de riemaandrijving:
- geen onderhoud
- langere levensduur
- geen transmissiespeling meer!
- veel stiller
- veeeeeel minder poetsen
- kost €1200 (inruil van de nog nieuwe ketting en tandwielen niet meegeteld)
- nieuwe riem = €225 na 30000 tot 80000 km (ik doe met een ketting 40000 km)

Ten tweede . . . de verzekering:
- ik hoor van hun kant (KNMV Verzekeringen) nog nix verkeerds
- morgen komt de expert

Ten derde . . . het extra slot:
- er hing een oud (ooit ART-goedgekeurd) ABUS-beugelslot in het achterwiel
- geen idee, waar dat is gebleven

Ten vierde . . . de bibliothecaresse:
- de motor was goed verborgen achter de struiken bij de bibliotheek (voor Gerald: precies tegenover de plek, waar vroeger de PIN-automaat van de ABNAMRO-bank zat)
- waarschijnlijk wilden ze hem later ophalen; hij stond netjes op de jiffy
- vanuit de bibliotheek kon je hem wél zien staan
- toen ze hem zagen staan, hebben ze meteen de politie gebeld
- dat was vlak voordat ik aangifte ging doen
- de agent vroeg mij om eerst even te gaan kijken of het om mijn fiets ging

En zo is het gelopen . . .
Hoi Toontje,

ik weet dat oudere beugelsloten makkelijk te openen zijn door de beugel te torderen. Hij komt dan los uit het slot.
Ik weet welke struiken je bedoelt, daar kan je idd een motor verschuilen. Gelukkig voor je dat de bibliothecaresse zo oplettend was....

Succes met de afhandeling en misschien zien (of horen :9~ v-twin :9~ ) )we elkaar een keer rijden,
Gerald
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste . . . de riemaandrijving:
- geen onderhoud

Check. Nouja, niet helemaal waar: ik moet eens in de 7000km ofzo het olietankje vullen.

- langere levensduur

30-80k is niet zo heel lang; dat zou ik ook moeten halen.

- geen transmissiespeling meer!

Een klein voordeeltje. Ik heb nog ietsjes. Niet noemenswaardig; de speling van een vers gespannen ketting.

- veel stiller

Ik hoor m'n ketting niet...

- veeeeeel minder poetsen

Mijn ketting blijft brandschoon. Op m'n velg komt ook eigenlijk geen olie. 't is meer remstof e.d.

- kost €1200 (inruil van de nog nieuwe ketting en tandwielen niet meegeteld)

Argl...

- nieuwe riem = €225 na 30000 tot 80000 km (ik doe met een ketting 40000 km)

Argl...


Geen echte voordelen dus. Wel apart :P
 
Blij dat je 'm weer terug hebt vriend...
Jammer van de schade.
Ik, en vele anderen met mij *haten* die fietsen dieven. Daar moest als straf gewoon standaard 5 jaar slootje graven op staan.
 
Aan DaBit:

Jij zou 30000 tot 80000 km moeten kunnen halen met je ketting en tandwielen?
Volgens mij heb jij nog nooit zoveel kms gereden met dat spul, anders piepte je wel anders. Vraag maar eens na bij diverse motorzaken. Vergeet niet, dat je tandwielen slijten en dan moet je alles samen vervangen.

Op een goed afgestelde ketting staat behoorlijk wat speling. Een riem staat altijd strak. Het scheelt echt heel veel.

Je hoort je ketting niet? Zelfs met de originele pijpen erop?

Als je velg en de ketting schoon blijven, waar blijft die olie dan, die je elke 7000 km bijvult? Kijk maar eens achter het kapje bij het voortandwiel. Dat maken ze bij je dealer wel schoon à €60 per uur!

En wat kosten jouw tandwielen, ketting, smeersysteem en de olie? Bij normaal gebruik en onderhoud ben je waarschijnlijk per 25000 km een set van 2 voortandwielen + 1 achtertandwiel + 1 ketting + werkplaatspoen (totaal al gauw €200) armer.


Aan Chris:
Mooi! Hoe lang bestaat dat nu? Toch nog niet zo heel erg lang, hè? Of heb ik zitten slapen?
Er is wel een duits V-Strom-forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan