Univé schadevrije jaren kloppen niet?

Railion

MF'er
20 apr 2022
34
35
Ik zit dus bij Univé verzekerd, één zakelijke verzekering met mijn werkauto en één privé verzekering voor mijn motor. Nu heeft mijn zakelijke 3 jaar schade-vrij, en mijn motor 0. Ik heb deze recent gekocht. Zou deze ook niet op 3 moeten staan? Ze staan beide op mijn naam en zijn ook van mij. Geen VOF o.i.d, maar eenmanszaak.

Ik ga morgen sowieso Univé bellen, maar wellicht weet iemand het antwoord zodat ik niet voor jan lul sta. Scheelt zo 20 euro per maand namelijk, die extra korting. (allrisk)
 
Zoals ik het begrepen heb is het zo dat je per voertuig aan je schadevrije jaren bouwt, als je dan een voertuig koopt heb je daar niet meteen drie vrije jaren op. het kan wel zo zijn dat een verzekering je bestaande jaren wil honoreren op een nieuw voertuig voor de korting, maar niet in de jaren.
 
Helder! Als ik alleen de korting mee kan nemen ben ik tevreden. En meer dan logisch vanuit de verzekeraar haar opzicht.
 
Bij Univé krijg je de bestaande schadevrije jaren als no-claim korting op een tweede voertuig, maar er staat me iets van bij dat beide voertuigen volledig particulier gebruikt moeten worden.
 
Verschil tussen motor en auto.
Al heb je 10 schadevrije jaren op je auto. Dan begin je op 0 bij je motor.

Dat was iig bij Centr. Beheer zo. Daarom overgestapt naar een andere verzekering die wel die jaren (auto) mee heeft gegeven op mijn motorverzekering.
Scheelt min 80% (opgebouwde no claim auto)
 
Verschil tussen motor en auto.
Al heb je 10 schadevrije jaren op je auto. Dan begin je op 0 bij je motor.

Dat was iig bij Centr. Beheer zo. Daarom overgestapt naar een andere verzekering die wel die jaren (auto) mee heeft gegeven op mijn motorverzekering.
Scheelt min 80% (opgebouwde no claim auto)
Bij Unive is het net zo hoor. :t Zowel op mijn motor als 2e auto heb ik dezelfde korting als op de auto waarmee ik al aardig wat schadevrije jaren heb opgebouwd.
 
Ik zit dus bij Univé verzekerd, één zakelijke verzekering met mijn werkauto en één privé verzekering voor mijn motor. Nu heeft mijn zakelijke 3 jaar schade-vrij, en mijn motor 0. Ik heb deze recent gekocht. Zou deze ook niet op 3 moeten staan? Ze staan beide op mijn naam en zijn ook van mij. Geen VOF o.i.d, maar eenmanszaak.

Ik ga morgen sowieso Univé bellen, maar wellicht weet iemand het antwoord zodat ik niet voor jan lul sta. Scheelt zo 20 euro per maand namelijk, die extra korting. (allrisk)
De meeste verzekeraars willen schadevrije jaren voor een bedrijfsauto niet mee laten tellen voor een prive voertuig. Ik kon zelfs met 25 schadevrije jaren gecombineerd met gemiddeld 50k per jaar de boom in voor een prive auto. Terwijl ik toch ruimschoots heb bewezen een veilige rijder te zijn.
 
De meeste verzekeraars willen schadevrije jaren voor een bedrijfsauto niet mee laten tellen voor een prive voertuig. Ik kon zelfs met 25 schadevrije jaren gecombineerd met gemiddeld 50k per jaar de boom in voor een prive auto. Terwijl ik toch ruimschoots heb bewezen een veilige rijder te zijn.
Heb ze gebeld en dat klopt inderdaad. Gelukkig ben ik een eenmanszaak en kon het in dit geval wel. Alles groter dan dat en je krijgt nada!
 
In mijn geval gokten ze denk ik, dat ik niet naar een ander zou gaan. Nou wel dus, betaal nu elders voor 2 auto's hetzelfde als bij de oorspronkelijke verzekeraar voor 1 auto. In mijn geval ook een eenmanszaak.
 
Verschil tussen motor en auto.
Al heb je 10 schadevrije jaren op je auto. Dan begin je op 0 bij je motor.

Dat was iig bij Centr. Beheer zo. Daarom overgestapt naar een andere verzekering die wel die jaren (auto) mee heeft gegeven op mijn motorverzekering.
Scheelt min 80% (opgebouwde no claim auto)
Ik heb 2 auto's op mijn naam gehad. 1 auto verkocht, motor in de plaats. Schade vrije jaren van de tweede auto werden netjes in ROI data gezet, en gebruik ik nu weer voor de motorfiets.

En vaak kan je inderdaad een tweede voertuig dezelfde korting krijgen als je bij dezelfde verzekeraar blijft, maar dat zijn dan geen officiele schadevrije jaren op dat voertuig
 
Terug
Bovenaan Onderaan