Unusual, interesting & rare motorcycles.

154498883_1808083866032161_8734564220092076768_o.jpg


Ik weet het nog als de dag van gisteren, ik werkte in de garage als joch van 16 en we werden DAF dealer. Dus in de showroom van 3.5 bij 6 meter stond de nieuwe DAF 33 personenwagen.

En daar kwam Dirk Huysen, de plaaselijke motordealer aanrijden met de nieuwe Honda en zei: dan moet je deze er naast zetten, net nieuw uit Japan en dit merk gaat het helemaal maken. We hebben het over eind jaren 50.

Dirk had alleen twee dochters en ik zou zijn bedrijf overnemen, maar ik kon geen 7000 gulden lenen bij de bank en mijn pa durfde niet borg te staan, maar anders was ik Honda dealer geweest.

En nu heb ik twee Honda's, wat een wereld.
 
Het is natuurlijk maar wat je onder gillen verstaat, maar iets met veel toeren en/of veel cilinders geeft al snel een geluid met een hoge frequentie dat je 'gillen' zou kunnen noemen :Y
Nejra kan het dat ik jouw gezien heb in Hilversum met de zijspan combinatie?
 
Nejra kan het dat ik jouw gezien heb in Hilversum met de zijspan combinatie?
Hangt er vanaf wanneer. De laatste twee weken niet in ieder geval, want mijn span is motorisch toe aan een "ongeplande revisie" (als in: er zit een gat in mijn carter omdat er een drijfstang leen luchtje wilde scheppen) en komt even een paar weken niet van zijn plaats. Als je daarvoor bedoelt dan zou het goed kunnen.

Als ik moet gokken dan denk ik dat je anders misschien Dennis @DM74 hebt gezien. Die woont daar in de buurt en zijn Ural 750 lijkt een beetje op mijn span.
 
Hangt er vanaf wanneer. De laatste twee weken niet in ieder geval, want mijn span is motorisch toe aan een "ongeplande revisie" (als in: er zit een gat in mijn carter omdat er een drijfstang leen luchtje wilde scheppen) en komt even een paar weken niet van zijn plaats. Als ik moet gokken dan denk ik dat je Dennis @DM74 hebt gezien. Die woont daar in de buurt en zijn Ural 750 lijkt een beetje op mijn span.
Hij stond met pech op de van mesdag weg,ik dacht dat jij het misschien was,ik kon daar helaas niet stoppen
 
Hoi,

Nee dat ik zeker niet. Op de Mesdagweg heb ik nog niet gereden met dit span (sinds ik hem kocht in december).

Over stilstaan en niet meer starten, kan ik wel meepraten. Dat heb ik helaas wel gedaan gisteren (in Huizen, Blaricum en Laren). Nu weet ik weer wat Rusrijden is.

Misschien dat hier iemand weet waar ik een bobine voor mijn Ural 750 uit 2006 vandaan haal? Elektronische Ducati ontsteking (nee niet Ducati van de Italiaanse renpaarden).

Screenshot_20210227-131651_Gallery.jpg



Screenshot_20210227-134739_Gallery.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nee dat ik zeker niet. Op de Mesdagweg heb ik nog niet gereden met dit span (sinds ik hem kocht in december).

Over stilstaan en niet meer starten, kan ik wel meepraten. Dat heb ik helaas wel gedaan gisteren (in Huizen, Blaricum en Laren). Nu weet ik weer wat Rusrijden is.

Misschien dat hier iemand weet waar ik een bobine voor mijn Ural 750 uit 2006 vandaan haal? Elektronische Ducati ontsteking (nee niet Ducati van de Italiaanse renpaarden).

Bekijk bijlage 1601161


Bekijk bijlage 1601162
Waar hebben ze je nu weer mee opgezadeld?? Iets uit een auto of zo??
Ik dacht dat ik best aardig thuis was in de Russische motorfietsonderdelen, maar dit specifieke type bobine heb ik nog niet eerder gezien.
Niet het einde van de wereld, want in dit geval volstaat iedere denkbare bobine met ca 3,5 ohm weerstand op de primaire spoel en een dubbele uitgang. Als je ook nog wil dat hij in het vooronder van je motorblok past dan kun je die van Sovek overwegen.

Zo, en nu ben ik wel weer genoeg off-topic geweest. ;)
 
Thanks, en sorry voor de vraag op deze plek. Ik dacht dat ik reageerde in het topic over de Russische zijspannen
 
bij mijn harley zitten de aansluitingen boven en onder en deze bobines zijn 3 of 5 ohm.
er staat geen russisch op dus betere kwaliteit en beter niet te gebruiken op een rus.
 
Yamsel 4pitter
 
Afgelopen zomer in Polen geweest en ik heb toevallig paar bijzondere motoren kunnen bekijken!
Ja ik weet het... helaas waren meeste niet echt (iig niet werkend), maar toch wel gaaf om te zien.

20200808_173423.jpg



20200808_173431.jpg


20200808_173441.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan