je vergeet 1 ding bij de F1 en alle moderne supercars : downforce. dat hadden de auto's in de jaren 30 niet en dus werden de banden véééééél minder belast. en ze trokken ook vééééél minder snel op, simpelweg omdat die smalle banden niet de nodige grip hadden om dat zo snel als nu te doen. maar dat wil niet zeggen dat die banden die snelheden niet aan zouden kunnen. ook toen was geen enkele fabrikant zo zot een auto te bouwen met vermogen dat ze niet zouden kunnen tot nut maken.Weet je wat er gebeurd met banden die doorspinnen bij zulke snelheden die gaan heel snel kapot,
we hebben het hier wel over de jaren 30,toen waren ze nog maar net van de houten wielen af.
Zelfs huidige banden hebben het heel zwaar bij zulke snelheden,kijk bv naar de F1 die banden gaan ook niet lang mee,
en die koelen veel beter dan die smalle bandjes van vroeger.Klein contactvlakje of heel groot welke zal eerder kapot gaan,
de hitte op zo,n klein vlak word dan extreem hoger.Haal daar nog bij het slechte wegdek in de jaren 30 en dat ze alle kanten op gleden
dan waren die bandjes echt niet bestand tegen 340km per uur.