Dhr. Bosso
Пу́тін хуйло́!
Nu nog passend zien te maken op mijn R100RS.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zohee, mooi. Draait wel heel snel rond als ik die aandrijving zie, want zo'n Norton krukas komt al in de buurt van 7000 tpm.
Laatst was ik bij de Ducati club race op Assen, daar reed zo'n oude BMW boxer gruwelijk hard rond bij de klassiekers.
Laatst was ik bij de Ducati club race op Assen, daar reed zo'n oude BMW boxer gruwelijk hard rond bij de klassiekers.
Volgens dit filmpje kunnen ze 40.000 toeren aan.
Een R100RS heeft standaard 70 PK, maar ze kunnen tot iets boven de 100 komen met de nodige kunstgrepen.
Ik ga d'r niet aan beginnen, want met een zijspan eraan wordt de mijne al flink belast. De olie komt nu al rustig op 120o C. Dit met een oliekoeler, dus dan weet je 't wel.
hmm...70pk? ja, dat was de fabrieksopgave...aan de krukas. Als je een standaard R100RS neemt die echt in goede technische staat is en deze op een goed afgestelde/eerlijke (daar knoeit men namelijk ook nogal eens mee) dynojet bank zet, zie je aan het achterwiel max. 58 pk terug. En ja het is mogelijk om een echte 100pk aan het achterwiel te krijgen met zo'n boxer - maar dan ben je +10K verder...
waarschijnlijk doel je dan op Jarno Jonker op de Beck's BMW:
Bekijk bijlage 1399992
Dat ligt er aan welke je pakt. De eerste RS-en met de 40mm uitlaat en origineel op spaakwielen leverden wel degelijk 70PK. Dat werd later rap terug gebracht tot 60PKhmm...70pk? ja, dat was de fabrieksopgave...aan de krukas. Als je een standaard R100RS neemt die echt in goede technische staat is en deze op een goed afgestelde/eerlijke (daar knoeit men namelijk ook nogal eens mee) dynojet bank zet, zie je aan het achterwiel max. 58 pk terug. En ja het is mogelijk om een echte 100pk aan het achterwiel te krijgen met zo'n boxer - maar dan ben je +10K verder...
Dat ligt er aan welke je pakt. De eerste RS-en met de 40mm uitlaat en origineel op spaakwielen leverden wel degelijk 70PK. Dat werd later rap terug gebracht tot 60PK