Unusual, interesting & rare motorcycles.

69947032_10157680259444446_2365315606044999680_n.jpg


Ik heb er een gehad.
:9~

Ik zou d'r wel 1 willen hebben.
 
Tank met 2 doppen, en de carburateur zit aan de zijkant van de cilinder en heeft een torpedo achtig luchtfilter.

Verder weet ik er niets van maar dat zijn de bijzonderheden die ik zie.
 
Tja, Op zich houd ik wel ven wat geknutsel, maar zou je dan niet - min of meer - de SR500 opnieuw uitgevonden hebben??
Nee, de SR500 was wat meer toergericht met een 19" voorwiel. De CB400 is lekker kort en wendbaar op 2x 18". Maar het bouwen is ook al een uitdaging om het voor te doen al is het eindresultaat niets.
 
Tank met 2 doppen, en de carburateur zit aan de zijkant van de cilinder en heeft een torpedo achtig luchtfilter.

Verder weet ik er niets van maar dat zijn de bijzonderheden die ik zie.
De tweede tankdop was voor tweetactolie , een pompje met een kabeltje bediend regelde de smering
Mijn Puch had niet de torpedo op de carburateur maar zoals de zwarte.
was de rode een supersport uitvoering??
ik kreeg hem van mijn oom toen ik 18 werd en hij stopte met motor rijden en een kever kocht.
 
Laatst bewerkt:
Tank met 2 doppen, en de carburateur zit aan de zijkant van de cilinder en heeft een torpedo achtig luchtfilter.

Verder weet ik er niets van maar dat zijn de bijzonderheden die ik zie.

Nee, alle 250cc modellen hadden tank met 2 doppen - want ze hadden natuurlijk gewoon al een aparte oliepomp (zelfs voor de 2e wereldoorlog al), de carburateur op de zijkant geeft aan dat om een "S" model gaat, maar dat is niet het bijzondere. Dat torpedo achtige luchtfilter was op alle modellen als accessoire/extra te bestellen, dus ook niet zo heel erg speciaal. Nee, er is nog wat anders.
 
De tweede tankdop was voor tweetactolie , een pompje met een kabeltje bediend regelde de smering
Mijn Puch had niet de torpedo op de carburateur maar zoals de zwarte.
was de rode een supersport uitvoering??
ik kreeg hem van mijn oom toen ik 18 werd en hij stopte met motor rijden en een kever kocht.

Nee, maar inderdaad naast het "S" model was er ook nog (op speciale bestelling, je moest dan wel connecties met de importeur en/of fabriek hebben) een supersport model.
De Puch 250 met schaalbouwframe was er in SG (carb aan achterkant cilinder) en SGS (carb aan zijkant cilinder), maar beide waren ook nog een aantal jaren te koop met iets extra's - de rode op de foto is een SGSA - nu mag u nog eens raden - waar staat de A voor?
 
Ik weet dat ze meer vermogen hadden en daardoor ook wat sneller waren dan de SGS. Maar waar de A voor staat weet ik niet, laat staan dat ik 't kan zien.

Meen dat er nog geen duizend van geproduceerd zijn.
 
Laatst bewerkt:
..berggeitje..
Ik heb eens begrepen dat de achterste pot wel eens vastliep en je dan heel erg moest kijken of de gevorkte drijfstang niet tikje verbogen was? Want dat kon de vlgde klemmer veroorzaken.. zo iets..
 
Ik wou net zeggen dat 't zou kunnen, daar de SGSA 8 kg. zwaarder is. Maar Sidecarracing heeft 't al bevestigd.
Nochtans nergens terug te zien in dit overzicht. https://www.puchclub.nl/Documents/PCN Puch Data.pdf

Dus de zwaarste modellen waren toen de 250SG, SGA, SGS EN DE SGSA.

Inderdaad niet direct terug te zien in dat overzicht, maar als je in de rij van "accu" kijkt zie je het wel, de Anlasser modellen hebben namelijk 2 accu's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan