Unusual, interesting & rare motorcycles.

1578037099500.png
 
Die heb ik zelf nog zien rijden destijds... dat gaat ook al een poosje mee. Maar echt veel hoor je er dan ook weer niet over.

"2015 saw a return to Australian domestic racing in the ‘Formula Xtreme, Pro-Twin / Naked Bike’ series. As with the Daytona races, this category is open to twin-cylinder bikes of any make, model and year of manufacture. The purpose-built, 1600cc, 4-valve per cylinder Irving Vincent won the 7-round national series with the air-cooled, pushrod motor producing 200bhp, (149kW)."
 
Hier moet wel bij vermeld worden dat de gebruikte brandstof E85 is. Dat is 98 octaan benzine gemixed met 15% ethanol (of methanol, dat is mij niet helemaal duidelijk). Maar dan nog is het indrukwekkend.
 
Net andersom, het is 85% ethanol en 15% benzine.

Excuses, je hebt gelijk. Ik was even in de war met de E15 die bij de NASCAR in gebruik is.
Ben benieuw of en hoe de Irving Vincent op "gewone" benzine zou gaan, zo'n hoog opgevoerd luchtgekoeld beest heeft snel problemen met de koeling en daar helpt die E85 goed bij natuurlijk.
 
Excuses, je hebt gelijk. Ik was even in de war met de E15 die bij de NASCAR in gebruik is.
Ben benieuw of en hoe de Irving Vincent op "gewone" benzine zou gaan, zo'n hoog opgevoerd luchtgekoeld beest heeft snel problemen met de koeling en daar helpt die E85 goed bij natuurlijk.
Heb ooit in Duitsland een paar liter E85 getankt, denkend dat het 85 octaan was. Genoeg om tot in Luxemburg te komen...
Het was verdacht goedkoop, dat wel. Mijn VFR750 ging er heeeeeel beroerd van lopen. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan