Unusual, interesting & rare motorcycles.

Ik was een jaar of 14 ....

Het kwijl kwam bij mij uit beide mondhoeken en dat kwam niet van de kroket. Wat een belachelijk mooie en stoere motorfietsen dacht ik, de mooiste die ik tot dan toe had mogen aanschouwen en ik besloot dat als ik groot zou zijn, dan zou ik er alles voor doen om zo'n motor te bezitten.


Ik wens iedereen een prettige zondag.

Zoiets? :9~

Dan stond je netjes waterpas. :t
 
IMG-20200216-WA0043.jpeg


IMG-20200216-WA0042.jpeg
 
Ik was een jaar of 14 en in Hoorn was een snackbar welke we 'Smidje' noemden. Het was in een tijd dat jongeren 's avonds op straat waren. We liepen het winkelrondje, de jongens de ene kant op, de meiden de andere kant zodat we elkaar allemaal tegenkwamen.

Op het Groote Noord was die snackbar en op een avond hoorde ik een prachtig geluid en daar kwamen twee Norton Dominators aangereden en stopten bij de snackbar.

Het kwijl kwam bij mij uit beide mondhoeken en dat kwam niet van de kroket. Wat een belachelijk mooie en stoere motorfietsen dacht ik, de mooiste die ik tot dan toe had mogen aanschouwen en ik besloot dat als ik groot zou zijn, dan zou ik er alles voor doen om zo'n motor te bezitten.

Het duurde nog bijna 10 jaar voor het zo ver was en in 1966 was ik 23 en kocht een heel mooie Dominator voor 1000 gulden. Mijn vrouw en ik reden overal naartoe, soms met het kleine kind tussen ons in en ik ging er drie keer mee naar het Elefanten treffen, toen nog in het eertse weekend van Januari. Nooit heeft hij me in de steek gelaten.

In 1970 hadden we inmiddels twee kinderen en we kochten een Fiat 500 voor 99 gulden. Hij liep niet en met de Norton hebben we hem naar huis gesleept. De Norton ging naar mijn zwager en ik heb hem niet meer gezien. Zwager verkocht hem na een jaar aan een zekere Dirk en Dirk had geen rijbewijs en dat ook nooit gehaald.

Dirk demonterde de Norton, ook echt alles ging uit elkaar en dat bleef een jaar of 42 in zijn schuurtje liggen te roesten. En na een paar keer verhuizen waren er onderdelen zoekgeraakt. In 2014 kwam ik de Norton na een tip van mijn zwager op het spoor en kocht het spul van Dirk, die inmiddels niet meer leeft.

Na 2.5 maand stond er een zo goed als nieuwe Norton Dominator, dezelfde super motor waar ik als jongeman zo gek mee was, stond weer in volle glorie bij ons thuis en momenteel staat hij in de woonkamer en hij gaat me niet meer verlaten. Als ik naar de eeuwige jachtvelden verhuis, blijft hij in de woonkamer staan bij mijn zoon die de woning erft, plus de Norton.

Ik wens iedereen een prettige zondag.
Gelukkig heb je alleen een zoon, anders kregen de kinderen nog ruzie over wie de Norton erft.
 
Gelukkig heb je alleen een zoon, anders kregen de kinderen nog ruzie over wie de Norton erft.
Ik heb drie nakomelingen, maar ik heb alles via de notaris geregeld. De Norton wordt eigendom van de drie kinderen, maar blijft bij mijn jongste zoon in het huis waar we nu samen wonen en dat huis mag hij ook in blijven wonen. De notaris wijst een taxateur aan en die bepaalt de waarde en dan moet hij de twee anderen hun deel geven. Mijn tweede zoon verdient vermogens, dus die wil niks hebben van zijn broer en de oudste gaat moeilijk doen, maar kan geen kant op, wat de taxateur bepaalt kunnen ze niet omheen.

Pa regelt zijn zaken wel.
 
Tja... Ludiek is het natuurlijk wel, maar ik krijg al pijn in mijn derriere bij alleen al de gedachte aan zitten op een middenbok... :X 😳
Het is natuurlijk helemaal fake, kan hij nooit mee rijden, alleen met een duwtje gaat het een stukkie lukken.
 
Het is natuurlijk helemaal fake, kan hij nooit mee rijden, alleen met een duwtje gaat het een stukkie lukken.
Tja.. Ik weet het niet. Ik denk dat je met een scooter-blokje dat kleine achterwieltje wel aan kunt drijven en dan het motortje wegmoffelen in het "zadel van de onderstebovengeplaatste motor" deel. Ik zie achter zijn voet een klein zwart tankje. Dat past niet helemaal in het beeld, maar het zit er vast niet voor niets 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan