Unusual, interesting & rare motorcycles.

171906525_4185988174796547_717524453807096995_n.jpg
 
Hoi.

Een paar jaar later kwam de R1100RS.
Dus zo koud stond dat project niet.

Groeten, Paul.
Die Desmo was op basis van een R1100 blok. Het liep allemaal een beetje in dezelfde tijd. Omdat de Desmo racer een zesbak had denk ik dat je meer aan de R1100S moet denken. Als 1000cc superbike is het in ieder geval niets geworden.
 
Hoezo niet? Blok zit omgedraaid in het frame, met uitlaten achter en inlaten aan de voorkant. Carbs zitten zo te zien achter een soort box om niet direct in de rijwind te zitten.
volgens mij zitten ze onder de kop tussen cylinders en airbox. kan onmogelijk een "iets of wat zo recht mogelijk inlaatkanaal" geven.
 
Bestaat dit ding wel echt, of is het een verzinsel?
Kan er zo snel niets over vinden.
 
Ik denk dat het een leuk bedacht ding is, het blok ziet er bij bestudering niet heel echt uit.
Maar misschien weet Han meer.
 
Ik denk dat het een leuk bedacht ding is, het blok ziet er bij bestudering niet heel echt uit.
Maar misschien weet Han meer.
Ik weet het niet, maar ik zie dat hij vloeistof gekoeld is, maar zie geen radiateur. En hij heeft dry sump smering, maar ik zie geen olietank. Al met al geloof ik er geen barst van en 15:1 gaat met benzine niet lukken, heb je nitromethaan voor nodig.
 
Ik weet het niet, maar ik zie dat hij vloeistof gekoeld is, maar zie geen radiateur. En hij heeft dry sump smering, maar ik zie geen olietank. Al met al geloof ik er geen barst van en 15:1 gaat met benzine niet lukken, heb je nitromethaan voor nodig.
Juist niet blok blijft met nitro alleen heel bij een lage compressie, methanol of racebenzine heb je nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan