Unusual, interesting & rare motorcycles.

184838280_1799635470213896_7639003364723340058_n.jpg
 
Het is nog niet gedaan in het echt he ;) photoshoppend bekeken is het heel gaaf gedaan. Vaak zitten er wel foutjes in die photoshops.... geen ketting, vering die niet klopt, uitlaatjemet een draadloos stukje dat soort dingen. Maar deze ziet er wel echt gelikt uit.

Al ziet het er uit alsof de achterschokker eigenlijk een druk variantje is i.p.v. een trek. En hoe de voorkant nou daadwerkelijk inveert is toch niet helemaal duidelijk :? afgezien van de niet heel riante veerweg....

Wie begint eraan??
 
Vind het een hele slechte shop want functioneel gezien is het niets. Beetje technisch leuk uitziende dingen aan elkaar geknoopt zonder enige technische logica. En dan schaamteloos Nissin klauwen erin plakken en een eigen naam erover kliederen.

Logo heeft teveel weg van RSD. Lamlendigheid ten top.
 
Vind het een hele slechte shop want functioneel gezien is het niets. Beetje technisch leuk uitziende dingen aan elkaar geknoopt zonder enige technische logica. En dan schaamteloos Nissin klauwen erin plakken en een eigen naam erover kliederen.

Logo heeft teveel weg van RSD. Lamlendigheid ten top.
Ik vind het een mooi ding.
De RE op de tank en het blok zijn de afkortingen van Royal Enfield.
Het enige logo van de ontwerper staat op een schommelarm van de voorkant.
 
Ik vind het een mooi ding.
De RE op de tank en het blok zijn de afkortingen van Royal Enfield.
Het enige logo van de ontwerper staat op een schommelarm van de voorkant.
Je hoort me niet zeggen dat je hem niet mooi mag vinden, by all means.

Alleen zie ik de waarde niet van een functioneel onhaalbaar maar soort van realistisch ogende photoshop. Zou het super artistiek eruit zien, of technisch haalbaar zijn.. of tot de verbeelding spreken in een film of strip.. ok. Maar ik zie er geen van allen in.

Mag ik? :p
 
Het RSD-logo heeft teveel weg van het al veel langer bestaande Royal Enfield logo. Lamlendigheid ten top.
In mijn verdediging, zoek op RE logo en het is niet bepaald het eerste logo dat tevoorschijn komt. Had het nooit eerder gezien, maar fair point.
 
wat is er niet functioneel ?
deze lijkt mij veel functioneler dan al die echt gebouwde cafe-racers mer 2cm veerweg ...
Remklauw voor met onzichtbare bevestiging. Aluminium constructie voor flinterdun. Geen ruimte voor het voorwiel om links te sturen. Horizontale arm lijkt alleen voor geleiding en balhoofd, teveel scharnierpunten. Stuurinrichting frame zou niet sterk genoeg zijn om vering/demping mee op te vangen. Demper die er zit aan voorkant kan niet bediend worden. Uitlaat pal langs carburateur. Achterschokbreker verkeerde type, te klein, bevestigingspunt te ver van scharnierpunt achteras voor voldoende veerweg. Matige grondspeling.. en een remleiding achter die is aangesloten op een bracket.
 
De Konig bestaat uit een Hydroplane 4 cilinder boxer 2taktblok met een Norton koppeling en versnellingsbak in een Seeley frame. Gebouwd door Kim Newcombe, Agostini op de MV kreeg er klotsende oksels van.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RWB
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Remklauw voor met onzichtbare bevestiging. Aluminium constructie voor flinterdun. Geen ruimte voor het voorwiel om links te sturen. Horizontale arm lijkt alleen voor geleiding en balhoofd, teveel scharnierpunten. Stuurinrichting frame zou niet sterk genoeg zijn om vering/demping mee op te vangen. Demper die er zit aan voorkant kan niet bediend worden. Uitlaat pal langs carburateur. Achterschokbreker verkeerde type, te klein, bevestigingspunt te ver van scharnierpunt achteras voor voldoende veerweg. Matige grondspeling.. en een remleiding achter die is aangesloten op een bracket.
En de vraag van de dag: die generatie RE-blok heeft injectie, dus waar laat je de accu?? 🤔
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
nette fiets! alleen het kontje is naar mijn mening iets te laag, dit zo meer in lijn van de tank mogen liggen... (is smaak)
 
Terug
Bovenaan Onderaan