update: poohbeers motor

Ik wilde net mijn motor even op de foto zetten. Duw ik hem een stoepje af ligt in een keer op z\'n zij, was ik vergeten de stander in te klappen.....K** ZOOI!!

Maar je motor total los is een tikkeltje erger.

Ben benieuwd wat er gebeurd is....
 
poohbeer krijgt een nieuwe fiets die die weer kan mollen :+

Je houdt de spanning er wel in op deze manier!
 
poohbeer krijgt een nieuwe fiets die die weer kan mollen :+

Je houdt de spanning er wel in op deze manier!
nog niet zeker, maar als ik gelijk krijg wel.
tegenpartij vecht schuld aan dus kan nog wel een poos duren :(
 

Bert snapt hem :)
De expert moet de schade zo hoog mogelijk inramen he, dat is namelijk hetgeen je terug KAN krijgen van de verzekering. Perte totale (totaal verlies) wil dus niets meer zeggen dan dat de reparatiekosten meer bedragen dan de waarde van de motor. Hoe kan dat? Die expert heeft elk krasje opgetekent ter vervanging.
De dealer moet de schade veel lager inschatten. Da\'s wat je moet betalen voor reparatie.

Morgen een snaar de dealer bellen om te horen voor hoeveel centen hij hem weer rijdbaar kan maken.. hopelijk valt dat mee dan kan\'k toch alweer gaan rijden zij het met een streetfighterachtig iets.
 
ok pooh, fingers crossed

let wel op, soms als ze een motor perte total verklaren wordt het gva vernietigd en moet je de motor eerst opnieuw laten keuren voor je opnieuw de straat opkan!
gebeurt zelden en enkel bij zware gevallen dus waarschijnlijk heb je weinig te vrezen
 
nu je misschien toch wat geld over zult hebben is het misschien de tijd voor de aanschaf van zo\'n moto-airbag systeem (van gans het forum ben jij wel diegene die dat het best kan gebruiken, misschien willen ze jou wel als testpiloot) en een hospitalisatieverzekering

en nog een cursus rijvaardigheid kan ook geen kwaad zeker? :P :P :P
 
pffffft, vandaag nog maar eens grote kuis gehouden in die papierwinkel.. jezes.. doe mij maar geen ongelukken meer hoor.. veel te veel papierwerk :(
 
Ja, en het WAS een nieuwe motor, dus je gaat er echt niet op vooruit...

idd alleen maar papierwerk en andere ellende.

Maar pooh, als je dit te vaak doet (en nu al) stijgt je premie naar 2000 euro per jaar! \ '(
 
Maar pooh, als je dit te vaak doet (en nu al) stijgt je premie naar 2000 euro per jaar! \ '(
Als de andere in fout gesteld word toch niet?
Hij was trouwens al 2 jaar oud hoor bert.. alleen nieuw voor mij dus he. (wist je al dacht\'k maar nu ben\'k zeker dat je\'t weet)

btw, ik ben serieus aan\'t denken om ams\'k betaald krijg een \'ouder\' exemplaar te nemen.. horen jullie dan nog wel..
 
Laatst bewerkt:
natuurlijk, alleen als JIJ fout was stijgt je premie, maar je had toch al een schuiver gemaakt?

En... ik dacht idd dat jij een nieuwe had gekocht, ennyway dus compliment voor de motor.

dus je gaat misschien een oudere terugkopen als je het geld krijgt van de verzekering?
 
Hmmm, ik zou toch erg chagerijnig worden als dit mij zou gebeuren.........Ik werd altijd al boos toen ik mijn Zundapp de vernieling in hielp.....
 
natuurlijk, alleen als JIJ fout was stijgt je premie, maar je had toch al een schuiver gemaakt?

En... ik dacht idd dat jij een nieuwe had gekocht, ennyway dus compliment voor de motor.

dus je gaat misschien een oudere terugkopen als je het geld krijgt van de verzekering?
Die vorige schuiver (eerder omvallen aan 10 per uur) is niet aangegeven aan de verzekering he bert, kostprijs was toen niet eens 200,- gulden dus dat zou echt wel dom geweest zijn. De schade aan de kuip van toen heb ik nu trouwens kunnen inbrengen he ;)

Maja, hij is dus total loss verklaart.
Wil zeggen dat ik ongeveer het ganse bedrag terugkrijg en dus een soortgelijke motor kan kopen. Ook zou ik volgens info die ik opvang, het wrak ERG goedkoop kunnen opkopen en aldaar ook nog een centje kunnen sprokkelen met de verkoop aan een dealer ofzo (als\'k het verkocht krijg). Terug hetzelfde mist een kleine bonus voor de moeite dus zeg maar.

Als ik wacht op afbetaling (hangt af van de \'oplapprijs\') denk ik dus inderdaad om een iets oudere motor (95\'er cbr achtig iets) te nemen . Nu ben\'k wijs genoeg om te beseffen dat zo\'n ding net zo goed rijdt en het besef dat nog eens zo\'n ongelukje (als ik dit al \'win\') me ERG duur komt te staan. Dus, beter een iets goedkoper model, waardoor ik weer een aardig centje opzij kan zetten en ik met een iets relaxer gevoel kan rondrijden.
Die droommotor komt dan later nog wel eens een keer als ik er echt klaar voor ben.. hetgeen ik nu echt niet ben moet\'k toegeven. Snappie de redenering een beetje?

Natuurlijk, als ik me soesje nog kan oplappen voor niet zo fantastisch veel en ik snel weer op de fiets kan zitten gaat gans deze redenering misschien weer niet door. Daar moet\'k nog eens erg goed over nadenken en meningen inwinnen (iemand die me kent snapt wel dat ik dat nodig heb).

Noujah, dit alles natuurlijk ALS ik dit keer geld zie.. hetgeen nog lang niet zeker is.
 
Goh, wat een steun..
is het eigenlijk nog geen tijd voor een help pooh fonds ofzo
 
Die vorige schuiver (eerder omvallen aan 10 per uur) is niet aangegeven aan de verzekering he bert, kostprijs was toen niet eens 200,- gulden dus dat zou echt wel dom geweest zijn. De schade aan de kuip van toen heb ik nu trouwens kunnen inbrengen he ;)

Maja, hij is dus total loss verklaart.
Wil zeggen dat ik ongeveer het ganse bedrag terugkrijg en dus een soortgelijke motor kan kopen. Ook zou ik volgens info die ik opvang, het wrak ERG goedkoop kunnen opkopen en aldaar ook nog een centje kunnen sprokkelen met de verkoop aan een dealer ofzo (als\'k het verkocht krijg). Terug hetzelfde mist een kleine bonus voor de moeite dus zeg maar.

Als ik wacht op afbetaling (hangt af van de \'oplapprijs\') denk ik dus inderdaad om een iets oudere motor (95\'er cbr achtig iets) te nemen . Nu ben\'k wijs genoeg om te beseffen dat zo\'n ding net zo goed rijdt en het besef dat nog eens zo\'n ongelukje (als ik dit al \'win\') me ERG duur komt te staan. Dus, beter een iets goedkoper model, waardoor ik weer een aardig centje opzij kan zetten en ik met een iets relaxer gevoel kan rondrijden.
Die droommotor komt dan later nog wel eens een keer als ik er echt klaar voor ben.. hetgeen ik nu echt niet ben moet\'k toegeven. Snappie de redenering een beetje?

Natuurlijk, als ik me soesje nog kan oplappen voor niet zo fantastisch veel en ik snel weer op de fiets kan zitten gaat gans deze redenering misschien weer niet door. Daar moet\'k nog eens erg goed over nadenken en meningen inwinnen (iemand die me kent snapt wel dat ik dat nodig heb).

Noujah, dit alles natuurlijk ALS ik dit keer geld zie.. hetgeen nog lang niet zeker is.


Heel wijs gesproken Poohbeer, koop idd een \"goedkopere\" motor en leer nu eens rustig rijden.
Denk dat je op een CBR aardig uit de voeten zult komen.
 
Het \"Help Pooh (de winter door) fonds\"??
Ik denk dat de meesten hier op het forum dezelfde
financiële uitdagingen/problemen heeft..

Maar misschien kunnen we een bannersite maken,
waarvan de opbrengst naar de minder bedeelden onder ons gaat? :P

Iig succes Pooh, maar ik denk dat je dat niet eens nodig hebt in dit geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan