Upgrade software (update 23:25: klaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.916
4.146
De Betuwe
Beste MF'ers,

Sinds kort is er een nieuwe versie van onze forumsoftware beschikbaar, Xenforo 2.1.1

Versie 2.1 test ik al een paar weken uit en is nu zover dat deze ook voor jullie beschikbaar gesteld kan worden :)

Er zitten best veel vernieuwingen in:
  • Pushnotificaties
    Steeds meer websites bieden het tegenwoordig aan: pushnotificaties. Superhandig natuurlijk, je mobiele telefoon of browser op je pc geeft een losse melding als er iets interessants voor je te melden is. Helaas heeft Apple in al zijn wijsheid besloten dit (nog) niet te ondersteunen maar moderne Android toestellen of browsers zoals Chrome en Firefox ondersteunen het op Windows/Linux of een Mac.

  • Nieuw bookmark systeem
    Het huidige bookmark systeem is een losse add-on die niet echt optimaal is. In deze nieuwe versie van Xenforo zijn bookmarks opgenomen in de basis en werken een stuk beter door het gebruik van een persoonlijke notitie en tags die je aan een bookmark kan toevoegen. Dat ziet ongeveer er zo uit (plaatje komt van het Xenforo forum, daarom in het Engels)
    21bookmark-gif.186231


  • Like functie uitgebreid
    In de nieuwe versie zijn er meer mogelijkheden om like reacties te geven. De "like" knop heeft nu meer opties (wederom een voorbeeld in het Engels):
    21reactions-gif.185566

    Deze reacties zijn ook op meerdere plekken zichtbaar, zoals bij meldingen.

  • URL voorvertoning(unfurling):
    URL unfurling? Wut?? Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden:
    unfurl.PNG

    Waar mogelijk wordt een link dus omgezet naar een preview van de link.

  • Meer uniforme smilies

  • Smilies doorzoekbaar
    Naast de standaard (oude) MF smilies zijn ook de gestandaardiseerde smilies beschikbaar. Het is een hele lijst en om het zoeken naar de juiste smilie te versnellen is de lijst doorzoekbaar:
    21emojipicker-gif.185723


  • Video's rechtstreeks uploaden vanaf je telefoon
    Het was al mogelijk om foto's rechtstreeks toe te voegen aan je berichten, nu kan dat ook met video's die je gemaakt hebt. Er zitten wel wat technische beperkingen aan, het kan bijvoorbeeld voorkomen dat een video gemaakt met een iPhone niet goed zichtbaar is met een Android toestel (klagen mag bij Apple)

  • Betere share mogelijkheden per post
    Elke post kan je nu makkelijker delen:
    21share-gif.186236


  • Ronde gebruikersicoontjes
    De gebruikersicoontjes (avatars) zijn nu rond ipv vierkant.


  • Layout wijziging hoofdpagina
    De frontpage ziet er nu ook anders uit. De statistieken worden korter weergegeven (14k ipv 14.000) en het gebruikersicoontje van de laatste poster wordt getoond:
    icons.PNG


  • Betere ondersteuning voor iPhone X/Xr/Xs telefoons
    De nieuwste iPhones hebben een "notch". De layout houdt hier nu meer rekening mee.

  • Mogelijkheid om wachtwoord te tonen bij inloggen
    Kan je niet inloggen maar je weet zeker dat je het wachtwoord goed ingetypt hebt?
    pw1.PNG

    Je kan het nu controleren door het wachtwoord zichtbaar te maken:
    pw2.PNG


  • Hulp bij aanmaken (nieuw) wachtwoord
    Bij het aanmaken van een account moet je een wachtwoord verzinnen. Je wordt daar nu mee geholpen. Enkele voorbeelden:
    ww1.PNG
    ww2.PNG
    ww3.PNG
    ww4.PNG


  • Ondersteuning voor Authy One Touch 2FA
    Het was al mogelijk Two Factor authentication (2FA) in te schakelen voor je account. Dat kan nu makkelijker met de Authy app:

    authyonetouch-gif.187246


  • Overige verbeteringen
    - De editor is verbeterd en heeft meer mogelijkheden zoals tabellen
    - Snellere website voor gasten dmv betere caching
    - Inline spoiler tag
    - Grootte lettertype is nu in te stellen via de voorkeuren
    - Meer maar dat ben ik even kwijt :P
De bedoeling is om de update vanavond (17-03) rond 20:00 uit te voeren, het forum zal dan even niet bereikbaar zijn.
Update 23:25: De upgrade is uitgevoerd.

De zoekdatabase moet nog opnieuw opgebouwd worden, dat wordt later vanavond gedaan.
En mocht iemand nog onvertaalde (Engelse) teksten tegenkomen, ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
Push notificaties zijn niet handig, maar vervelend en afleidend als je onderweg bent. Ik weiger dat dan ook standaard, maar misschien makkelijker om de toestemming voor meldingen in te trekken *O*
 
Heb je dat eerder gehad? Of alleen nu?
Ik krijg ze ook niet te zien. Zitten die wellicht in een privemap, die dus prive ingesteld is?
Verder is de uitleg duidelijk :t

Een deel staat gewoon als afbeelding (gif) rechtreeks zichtbaar, een deel andere als linkje onder de vorm "bekijk bijlage nummer zoveel", die kan ik dus niet zien, dan krijg ik de melding: "eu ... dat ging niet goed"

Maar ... mijn verdwenen foto's, die zullen er niet mee terug komen vrees ik? '(
Maar het lijkt me weer allemaal mooi te worden zo, nice job! :t :t :t
 
Kan je ze nu wel zien?

En kan je me wat voorbeelden van foto's mailen misschien als je er nog ergens een paar hebt?
 
Kan je ze nu wel zien?

En kan je me wat voorbeelden van foto's mailen misschien als je er nog ergens een paar hebt?
Ik kan ze nu allemaal zien in je OP :t

Het waren voornamelijk foto's van het petfles spel. Zowel de map als de foto's erin begonnen met de titel PFS.
Er zaten ook nog andere foto's in, maar die zijn minder belangrijk.
 
MMmmm pushnotificaties, no thanks M8.:')
Meer en meer social lookalike & media (+instellingen) op MF, vraag me af of dat verantwoord is.;):W
Er is een reden waarom ik geen Instagram of FB heb om maar een paar voorbeelden te noemen..
Ik zie het verband tussen MF en FB niet, maar ik ben er sowieso ook niet mee bezig. Ik heb geen instagram of zo, bujten MF heb ik enkel FB, maar enkel in gebruik voor mijn werk, en gebruik het zelfs daar zo weinig dat ik eraan denk die account op te doeken.
Buiten MF ben ik ook op geen enkel ander forum actief, heb geen zin om mij aan te melden op een Belgisch of Filipijns motorforum of welk forum aldaar maar ook. Ik ben zo tevreden met MF, dat ik daar wel blijf, en dan ook enkel daar :t
Van @pdv_moto soms ? daar had ik ook last van...
Wat heeft @pdv_moto daar mee te maken?
Ik had een map met PETFLES foto's, de vindfoto's (LV foto's), en de puzzelfoto's. Het zijn vooral de LV's die ik graag zou terugvinden ;(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie het verband tussen MF en FB niet, maar ik ben er sowieso ook niet mee bezig. Ik heb geen instagram of zo, bujten MF heb ik enkel FB, maar enkel in gebruik voor mijn werk, en gebruik het zelfs daar zo weinig dat ik eraan denk die account op te doeken.
Buiten MF ben ik ook op geen enkel ander forum actief, heb geen zin om mij aan te melden op een Belgisch of Filipijns motorforum of welk forum aldaar maar ook. Ik ben zo tevreden met MF, dat ik daar wel blijf, en dan ook enkel daar :t

Kom op Patrick, natuurlijk zijn er overeenkomsten, alleen al de likes of dislikes straks, slechtste uitvinding ooit.
Mocht je Netflix hebben zou je Black Mirror - Nosedive eens moeten kijken.:)

Nosedive (2016) - MovieMeter.nl
 
Kom op Patrick, natuurlijk zijn er overeenkomsten, alleen al de likes of dislikes straks, slechtste uitvinding ooit.
Mocht je Netflix hebben zou je Black Mirror - Nosedive eens moeten kijken.:)

Nosedive (2016) - MovieMeter.nl
Ah ja, die overeenkomsten. Sorry, ik begreep het een beetje verkeerd, ik dacht dat je bedoelde dat je door actief te zijn op MF min of meer ook op FB terecht zou komen.
Zo zie je maar, ik ken er niet te veel van, ik ben nog een beetje "van den ouwe stempel" 8)7

O ja, netflix heb ik ook niet :P
Gewoon standaard Telenet; tv, internet, en 2 mobiele nr's, met 25gb aan mobiele data te verdelen door 5 nummers*

* oorspronkelijk 2 nummers (de 2 nummers die we dus gebruiken), 10gb over de 2 nummers. Later werd dat kosteloos en permanent verhoogd naar 25gb, maar enkel over 5 nummers. Dus maar gauw die 3 simkaartjes gaan bijhalen, en die liggen nu ergens diep in een schuif :P
 
Wat heeft @pdv_moto daar mee te maken?
Ik had een map met PETFLES foto's, de vindfoto's (LV foto's), en de puzzelfoto's. Het zijn vooral de LV's die ik graag zou terugvinden ;(

Euh hier offtopic maar bij foto's van Piet kreeg ik dus ook die melding die jij hier had, en gezien je het over het petfles spel spreekt.
 
Euh hier offtopic maar bij foto's van Piet kreeg ik dus ook die melding die jij hier had, en gezien je het over het petfles spel spreekt.
Ja klopt, er was een tijd dat er regelmatig kleine backups kwamen die enkele uren terug liep, waardoor foto's en hele posten verdwenen. In het petfles topic idd een probleem als je veel tijd in een puzzel hebt gestoken en dan is ie plots weg ... daarna maakten ik en de meesten een copy/paste in een bestand op de phone of tablet/laptop om de puzzel snel terug te kunnen plaatsen.

Bij mij zijn er door zulke backups dus twee fotomappen volledig verdwenen uit mijn profiel. Er zaten gelukkig niet te veel foto's in, maar het zijn vooral de LV foto's waar ik waarde aan hecht.

Sindsdien safe ik elke PFS en TRG foto ook op mijn sd kaartje van mijn tablet :t
 
Nice job, gefeliciteerd, alles lijkt netjes back up and running, en het knoppenbalkje boven het reactieveld is ook nog eens veel mooier. (En je kunt concepten opslaan! Dan kon dacht ik eerst ook niet.)

Maarreh...
Ronde gebruikersicoontjes
De gebruikersicoontjes (avatars) zijn nu rond ipv vierkant.
Punt één was dat toch voorheen ook al? En punt twee...
1365919


Also, fuck push notificaties :) So happy that shit is still optional.
 
Omdat ronda Avatars stom zijn. ;)

Edit: WTF, de doorzichtige achtergrond van m'n avatar is nu zwart? Lekker dan.
 
WTF, de avatarretjes hebben nu een "show online status" puppeltje, en dat staat by default aan?! That better be optional as well.

1365921


... het IS optioneel en het staat UIT bij mij. Dit is niet ok.

1365923
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan