Ural Ranger

Bromgek

MF'er
31 jan 2014
173
29
Hallo iedereen,

Ik heb mijn Jawa met zijspan van de hand gedaan en eigenlijk op zoek naar een nieuwe span, maar dan een motor die meer van deze tijd is.

Ik heb de Urals altijd tof gevonden, en zie dat er tegenwoordig weer nieuwe gemaakt worden, de ural ranger.

Weet iemand of deze nog in de handel zijn in Nederland? Ik kan er niet gek veel over vinden en tweedehands kom je ze al helemaal niet tegen.

Alle info is welkom !

Gr. Ivo
 
Volgens de Ural website is MotoPort Hengelo ook dealer, maar op hun eigen website staat niks, stuur ze anders een mailtje.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is er geen officiele verdeler meer van de Ural in Nederland. Hengelo verkoopt er af en toe een en volgens mij is Jan K. (gossie) heel af en toe er nog mee bezig maar dat is meer voor het leuke dan. De andere handelaren zullen er vast ook wel aan kunnen komen maar ook zij kopen het dan in bij een andere importeur, de meeste van deze motoren worden vanuit Duitsland geimporteerd en dan door een nl adres verkocht. Nieuwe Ural's zijn erg prijzig geworden, een Ranger zal tegen de 18.000 uitkomen nieuw denk ik. Meeste Urals in Nederland zijn dan ook al wat ouder, ik denk dat we er binnen de club een 10-tal hebben die na 2010 zijn, grootste deel is ouder tot veel ouder en dat op 300 leden met bijna 500 motoren is een heel klein deel nieuwere fietsen.

Stel je vraag ook eens bij ons op het forum van de Ural Dnepr Club Nederland (www.udcn.nl) daar zit in ieder geval het grootste deel van de liefhebbers bij elkaar.

Benno
 
Ben er inderdaad achter dat ze in duitsland te vinden zijn tegen inderdaad een scherpe prijs. Bij RB zien ik inderdaad jaren 90 modellen te koop, maar daar ben ik niet naar op zoek.

Ik blijf de markt in de gaten houden.
 
Waarom zoek je een nieuwer model als ik vragen mag. Behalve duurder zijn er weinig tot geen echte voordelen te noemen.

Twee wielaandrijving is alleen in het terrein zinnig op een Ural want het is een sper (aan of uit)

Injectie op een nieuwe Ural is een super simpel systeem wat niet echt super functioneert (alleen voor de US uitstoot in elkaar gescheten door een paar ontwikkelaars. (twee gescheiden systemen voor een 1 cilinder combineren)

De schijven rondom is dan wel een pre want remmen doen ze maar slecht standaard.

Prestaties zijn volgens het boekje beter maar de fabriek geeft nog steeds een veilige top van 95-100 op.

Ik zou mijn geld in mijn zak houden en een ouder model kopen en die helemaal goed laten maken, heb je nog geld over om in leuke dingen te stoppen.

Benno
 
Ik heb mijn jawa weggedaan omdat het voor mij onbetrouwbaar was. Ik ben niet onhandig, maar zoek een bij voorkeur originele zijspan combinatie die betrouwbaar loopt. Mijn jawa had te veel problemen en het was meer sleutelen als lopen.

De nieuwe ural kwam ik inderdaad tegen vanwege de aandrijving en moderne injectie. Maar goed, ik ben verder nog niet zo thuis in de urals, maar zoek wel iets betrouwbaars. In de zin van het moet wel meer lopen als sleutelen.
 
Dat kan wel met een Ural maar dan moet je veel geluk hebben en heel veel onderhoud plegen.
Als je niet veel wil sleutelen kun je beter een oude BMW boxer met Ural bak kopen. Zelfde uiterlijk maar veel beter gebouwd.
 
Ik heb mijn jawa weggedaan omdat het voor mij onbetrouwbaar was. Ik ben niet onhandig, maar zoek een bij voorkeur originele zijspan combinatie die betrouwbaar loopt. Mijn jawa had te veel problemen en het was meer sleutelen als lopen.

De nieuwe ural kwam ik inderdaad tegen vanwege de aandrijving en moderne injectie. Maar goed, ik ben verder nog niet zo thuis in de urals, maar zoek wel iets betrouwbaars. In de zin van het moet wel meer lopen als sleutelen.
Ehm, niet naar bedoelt maar als je een jawa wegdoet vanwege onbetrouwbaar moet je ZEKER geen Rus kopen..
My 2 cts..
 
Wat voor advies zouden jullie hebben? Ik ben op zoek naar een moderne klassieker met zijspan. Nu ben ik ook weg van de Kawasaki w800 of de remake van de Royal Enfield 500. Nu zie ik dat Mash een zijspancombi verkoopt, maar daar ben ik gewoon niet weg van.

Nu kan ik ook een losse motor kopen en daar een zijspan bij kopen. Zo kwam ik bij verstegen motors uit die nu verder gaat als webshop?

Wat zou jullie advies zijn. Ik weet niet hoe duur het zou vallen om een losse motor te kopen en daar een zijspan aan te laten monteren. Gezien een Mash Family Side 10500 euro kost, moet dit toch wel onder dit bedrag lukken met een 2e hands motor?

Iets zoals dit:
 
Laatst bewerkt:
Lachen dit topic, Ural en betrouwbaar in één zin _O-_O-
:o ik rijdt al bijna 15000 km met mijn K650 (is dan wel het andere geslacht , dnepr) maar als je ze goed in elkaar zet kunnen ze redelijk betrouwbaar wezen .
wel de dynamo vervangen voor een auto dynamo / contactpuntloze onsteking / goede harley bobine . op de remmen en lekkerij na heb ik geen grote zorgen gehad . rijdt er bijna dagelijks op met een grote grijns *O* (ja ik ben/was ook nog steeds lid van UDCN)
 
..een K650 is nog uit de betere periode van dnepr, en ik denk beter dan ural..
Ehm, je kan op de sloop ook een bobine van een subaru 2 pitter er op zetten of de bobine van een eend.. ik heb beide op russen gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan