Urban Rider en downloaden van routes

Daalmotor

Rookie
30 jun 2011
6
0
Hallo

Van welke kant ik het ook bekijk, het lukt me maar niet om de routes van GPS tracks over te zetten op mijn nieuwe Urban Rider. Ik weet het, het moet simpel zijn, maar ergens mis ik een slag.

Als iemand een gouden tip heeft, daarvoor dank.
 
Voor zover ik weet/zie zijn de routes van gpstracks voor garmin.
U zult ze dus om moeten zetten naar de bestandsindeling voor tomtom.
 
je moet het itn bestand downloaden en en de itn map zeten.
 
Het is heel erg simpel.

Je moet het programma tyre (=gratis) downloaden.

Op de site van gps tracks kies je voor download van de tomtom versie van de route die je wilt hebben.

Vervolgens het bestand wat je heb gedownload van de site gps tracks openen met het programma tyre.

Je kunt dan het bestand toevoegen aan je tomtom en klaar is Kees.

Ook kun in je in het programma tyre eerst de route bekijken en eventueel aanpassen aan je wensen voor je hem in je tomtom zet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt anders mag je altijd een pb zenden. :]

Groetjes
 
in tyre zit ook een icoontje kopieeren naar tomtom dan hoef je de itn map niet op te zoeken en gaat het automatisch
 
Nog een TIP;

Als je een route van internet download of van iemand overneemt, dan gaat de TT deze altijd herberekenen. Grote kans dat de route dus toch heel anders wordt dan de bedoeling is.

Met TYRE kun je ook extra 'viapunten' in de route aanbrengen, zodat de TT [of ander merk] wordt gedwongen langs dat punt te gaan ....

Goodluck,

Rob
 
Dat is een goede tip, ben zelf ook tijdje bezig met routes voor mijn website. (http://www.motorroutes.net) En is inderdaad altijd het beste om als je een route van garmin ofzo omzet naar tomtom ff te controlleren ik heb nog nooit gehad dat die hem goed over zet. Is soms nog wel een karwij om het goed te maken. Pakt af en toe een heel andere route en tomtom kan max maar 48 punten aan per route geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Een tip waardoor ik te bij mijn urban rider lang aan het zoeken was. De itn bestanden zet je niet op je tom tom dmv de tom tom applicatie. Je gaat gewoon naar "deze computer" en vindt daar een "tom tom" harde schijf. Zet in die schijf onder de map itn je route bestand(en).
 
Terug
Bovenaan Onderaan