US tank op een EU model XJ600s

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.561
957
Zevenhoven (Zuid Holland)
Wie weet wat te doen met de extra slang die normaal gesproken op een canister zit van een California model Diversion als je de tank van een California model op een EU model wilt plaatsen?

Normaal gesproken vangt een canister de verdampte benzinegassen op in een soort filter en als de motor draait worden deze door de carbs opgezogen. Dit voorkomt benzinedampen rond de motor bij hoge temperaturen en schijnt schoner te zijn.

Maar ik wil deze taak op een Europees model plaatsen en hou dus een slang over.

Vraag is, afdoppen of los laten hangen?
 
Zie foto's
 

Bijlagen

  • IMG_20200119_152944302.jpg
    IMG_20200119_152944302.jpg
    193,1 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20200119_153006124.jpg
    IMG_20200119_153006124.jpg
    160,3 KB · Weergaven: 4
Onder de tankdop zitten naast het vulgat 2 gaatjes 1 is de afwatering en deze is er ook op het eu model dan aan de kant van het scharnier zit een verhoogd nippeltje welke is voor de ontluchting van de benzinetank op de us modellen, dus openlaten van dit extra gat is geen probleem...
 
Terug
Bovenaan Onderaan