usd voorvork uit elkaar halen

ik wil dus de bovenbenen van mijn usd voorvork laten anodiseren, en heb een op een probleem gekomen bij het uit elkaar halen : namelijk dat dit niet lukt...

ik heb gekeken naar de how-to van dit board, over hoe je dit moet doen, en ben redelijk ver geraakt, maar nu ben ik op het punt dat ik het onderbeen uit het bovenbeen zou moeten kunnen trekken, maar dit lukt dus niet...

ik heb wat fotos getrokken :

http://sc.groups.msn.com/tn/27/82/DaxMessageboard/22/1b6.jpg
http://sc.groups.msn.com/tn/27/82/DaxMessageboard/22/1b7.jpg
http://sc.groups.msn.com/tn/27/82/DaxMessageboard/22/1b8.jpg
http://sc.groups.msn.com/tn/27/82/DaxMessageboard/22/1b9.jpg
http://sc.groups.msn.com/tn/27/82/DaxMessageboard/22/1ba.jpg
http://sc.groups.msn.com/tn/27/82/DaxMessageboard/22/1bb.jpg
http://sc.groups.msn.com/tn/27/82/DaxMessageboard/22/1bc.jpg

kan iemand mij hierbij helpen

ps : ik heb al geprobeert om de benen te verwarmen, zonder resultaat...

alvast bedankt
 
Erg duidelijk met die grote plaatjes :X

Maareh, je hebt de keerring en alles al los?
Zit er onderin de poot niet toevallig nog een bout?
Verwarmen is altijd goed om te doen, dan is er minder geweld nodig en is de kans op schade aan poot een stuk minder groot :)
 
oei, verkeerde links gegeven...

hier zijn de goeie foto's

http://groups.msn.com/_Secure/0SwDUAoYVfBHoCM53J3j2QV*ArqHhACqOBb3pc6n159Vbt6*K9IBvG8PJE193wtj0Y6Fw2XfR5OFSmWFMTReIdE2by257GknYdWE3HDUPGPJJ82v5bwiqEA/DSC00155.JPG?dc=4675459010657543570

http://groups.msn.com/_Secure/0SwAAAIcVvhHoCM53J3j2QbrAdIy!ix*XGCghX68pkMBY6fvUWn7WUJSCLabCuMer0rCRsZzq3QDo83o00lNVFk6Pvn05wcV*ZzLwLSmTUaJpEcQWoYNCBQ/DSC00156.JPG?dc=4675459010663656740

http://groups.msn.com/_Secure/0SwDUAogVABLoCM53J3j2QYsKa11fEXr1ZZ3oVLXK!mgDsZqZOHiURzHXA7cIxtZ8XBIEVliWgPZwsDwZSo*l27xIY8tWLZFWv6zNhAqe4nz9aibsYJJpMg/DSC00157.JPG?dc=4675459010669171796

http://groups.msn.com/_Secure/0SwDTAokVQhLoCM53J3j2QdtD9Tv51MqVoUtoVtwwWkXWNA4fcuI3GHcxYXibE1p*mJSxbYk0CJ7b!LDbAe5*JQNsBJ*2zwIV*B4APSiCI9XBCOj!NqP6LQ/DSC00158.JPG?dc=4675459010674246220

http://groups.msn.com/_Secure/0SwAHA4oVhBLoCM53J3j2QVY2P9xcDRU2PCeKsaXHHVkm2jZTomsfFR!EbvHvzTw2Ol6Ku!l5jlwfxpsFH76ENat3HOJ1yayTKtmZhxoaztmP6CihhfWfyw/DSC00159.JPG?dc=4675459010678391659

http://groups.msn.com/_Secure/0SwDaAoIVdRDoCM53J3j2QZc!77TJfSyposoOKdXsf*n0CZRrYnJNCAoj*JM5kygrvj40LYX1Hou7cfVFdBwZxHXWHM2vddDaZmSIVzPHikuFLXkYqS*4Nw/DSC00160.JPG?dc=4675459010682368481

http://groups.msn.com/_Secure/0SwDUAoMVtxDoCM53J3j2QYJAo0kf29joU6SQ*NhvL1zlEArYCC1KZ0LpGU2R9AHNlvsdzB4v55lOVAsTrLlX4m7o4YDraDECpSqGwc1n6q0ZiYREJJsiag/DSC00161.JPG?dc=4675459010686574367

http://groups.msn.com/_Secure/0SwDOAoQV!RDoCM53J3j2QYoi7b6jAacwcz!HeHFmgzSYC*oKgBSQ2VyW6rdKinotvea7*qJr0afSkU!MIkLpfmxx4!L8Zj0YwfQmce7g9DN56S*hnOpOEw/DSC00162.JPG?dc=4675459010693657882
 
volgens mij ligt ie inderdaad niet ver genoeg uit elkaar.
het binnenwerk moet er volledig uitkomen, dit doe je door een inbusbout onderin de poot (aan de wielas eigelijk) los te draaien.
dan de stofring losmaken, de circlips erachter lossen en dan gewoon uit elkaar trekken.
ik hoop dat je nog niets beschadigd hebt, het lijkt mij overigens niet echt slim om hieraan te beginnen zonder dat je je deftig geinformeerd hebt, met wat pech gaat je dit behoorlijk wat meer geld kosten.
 
jawel hoor, der zit er 1!
als je de poot omdraait zie je een insparing (rond) in de poot, daar zit een vijs.
om je wielas te klemmen zitten daar 1 of 2 vijsjes (M6 meestal), deze moeten eruit en dan kan je aan die bout aan.
 
ik weet waar jullie het over hebben, maar dit is in deze fourche niet het geval, kijk maar op de foto's...

iemand nog een idee ?

ps: eindelijk gevonden hoe ik plaatjes post... *D

DSC00189.JPG


DSC00190.JPG


DSC00191.JPG


soms werken de plaatjes niet, dus dit zijn de directe links (vernieuwen als ze niet doorkomen)

http://groups.msn.com/_Secure/0SwDwAq0VTRnoCM53J3j2QTJ8SoqstJj4P*lUS*cg0DrLkYPPPAImnOl*UKQLjLf! *D VYkNp0N4pHhWJGgpfwN*9m4Mio4cLatjUUs2Ai9l7zFK5sXwdHew/DSC00189.JPG?dc=4675459410221330551

http://groups.msn.com/_Secure/0SwACA6UVPhfoCM53J3j2QReQQZfUykCmueIErCDI6kOpfNea!VFM!M5ojWu1Sui34bECVwU0jP!wLFKAv!APcZHPOiwdzz0hhCaeamGsYY8s0Pbz*xV2kA/DSC00190.JPG?dc=4675459410227370548

http://groups.msn.com/_Secure/0SwCbAqYVgBfoCM53J3j2QQDV1JkkxWZyOSakYK4UMlzYDbARom5eMMAmAs4EjQY4fVs012kBJVHKX0VHAPdEmGkFC*dlHm5H8DfrNdhXLoA6wnZVYnxpXg/DSC00191.JPG?dc=4675459410232338393

thx
 
ik denk dat ik het probleem al zie, het gat waar de as doorgaat, das een bus.
die bus moet je eruittikken en dan zal je die bout wel zien zitten.

maar als ik eerlijk moet zijn vraag ik me af hoe je erop komt om dit zelf te doen als je dit nog nooit gezien/ gedaan hebt :?
 
ik denk dat ik het probleem al zie, het gat waar de as doorgaat, das een bus.
die bus moet je eruittikken en dan zal je die bout wel zien zitten.

maar als ik eerlijk moet zijn vraag ik me af hoe je erop komt om dit zelf te doen als je dit nog nooit gezien/ gedaan hebt :?

:^

lijkt me een zinnige opmerking.

Post hier later ook ff je anodiseer-resultaat. Ben benieuwd :9~
 
maar als ik eerlijk moet zijn vraag ik me af hoe je erop komt om dit zelf te doen als je dit nog nooit gezien/ gedaan hebt :?

is het niet waar dat er voor alles een eerste keer moet zijn ?
ik heb naar de how-to op dit forum gekeken, en dacht dat mijn vork ook wel ongeveer zo ineen zou steken, maar dit blijkt dus niet het geval, maar nu is het te laat hé
 
ze steekt ook ongeveer zo ineen, als je het al eens gezien hebt dan steken alle vorken en dempers gelijkaardig ineen.
ze werken immers volgens hetzelfde princiepe en er zijn behoorlijk weinig extra's.
maar om een vork uiteen te halen zijn een hoop special tools nodig of wat ervaring om die tools te omzeilen.
dat er inderdaad voor alles een eerste keer is klopt maar een goeie tip in dat verband: zie dat je een kapot exemplaar vindt, gooi dat uiteen en begin dan aan je eigen gerief.
dan kom je de mogelijke moeilijkheden tegen in iets dat kapot mag, das veel minder erg.

is het ondertussen gelukt om die bout te localiseren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan