USSR Garage

4 jan 2011
211
0
29
ZH
#1
Nadat de grijze was opgeruimd een lange tijd radio stilte ingetreden maar niet stil gezeten.

Omdat het meer komen en gaan zal zijn van fietsen of onderdelen hier een algemene topic om alles bij te houden en te laten zien :+

Hier een rits foto´s van een Dnepr K750 uit 64, ze kunnen door elkaar staan...

Bedoeling is een leuke refurbished te creëren welke verder origineel blijft. Technisch moet deze goed zijn en elektrisch ook.














 
4 jan 2011
211
0
29
ZH
#5
afgelopen week iets leuks gevonden, een pp31 regelaar met bosch gestempeld. Voor dat ik meerdere foto's plaats ga ik hem eerst zelf goed onderzoeken en wat testjes op de lak uitvoeren.

Dat het molotov ribbentrop pact bestond is tegenwoordig geen geheim meer maar hiermee is het wel een duidelijke bevestiging dat in de vroege jaren de duitsers flink hulp boden betreft de M72 productie.

Nu verbaast mij dat niet zo zeer, ze hadden namelijk voor en tijdens de oorlog( en na de oorlog ), diverse uitwisselings projecten waarbij grove hardware werd geleverd zodat men het zelf kon maken en technisch wat ingewikkelde zaken maakten ze zelf en werd dit na gestuurd totdat men zelf overging naar volledige zelf productie.





 
4 jan 2011
211
0
29
ZH
#7
Na genoeg input en zaken naast elkaar gelegd te hebben, gaat het helaas niet om een Bosch regelaar maar echte rus. Heb mij laten verleiden door de bosch druk erop maar wat Frank zegt dat klopt als een bus, de RR1 was de eerste type regelaar, Zou hier een Bosch indruk op staan zou het meer plausibel zijn.

Had ik kunnen weten maar de romantiek was even mooier :verliefd:

Bij de 2de type waren ze al hevige strijd verwikkeld dus wederzijdse voorzieningen waren er niet meer.

Wat verf schilvers eraf gehaald en wat chemicalien erop laten in werken en ook de verwachte resultaat dat deze anders reageren dan op een duitse lak daterend uit die tijd.

Niet alle cijfers waren leesbaar dus voorzichtig maar schuren ( dat was nu wel geoorloofd ) 47 kwam tevoor schijn, het zou dan om een eerste lichting 31 regelaar gaan?

Echter! bedrijfs namen zonder mooie bedrijfslogo was destijds veel voorkomend bij export producten, er hoeft dus geen fancy netjes gedrukt logo erop te staan.

Denk aan de Mauser Portugeza, 100% duits, gemaakt in berlijn maar portugees logo op de kabel ge etst en 1 klein zinnetje op de zijkant verwijst naar duitse makelij. Dit wapen ging ook naar argentinie met weer een andere opdruk erop. Zo zijn er nog tig andere producten.







 
4 jan 2011
211
0
29
ZH
#15
Thanks all!

@ Sammie nog geen specifieke tunings plannen, eerst het bakkie opknappen en eraan plakken en dan in juni op vakantie naar oost Duitsland :]
 
4 jan 2011
211
0
29
ZH
#21
Enige tijd geleden een M72 H uit 1958 aangeschaft. Echter wel met de lange plunjers in plaats de gebruikelijke korte. Schijnt een overgangsmodel te zijn van de korte M72 veren naar M61 lange veren waarbij de rest wel oude type zou zijn...

Afijn dat maakt hem niet minder leuk vind ik.

Ik had hem aangeboden op MP, maar zonder kenteken durft men het niet aan.

Dus bij deze, technisch ok maken en keuren en verder gewoon lekker ruig laten.

Bakje wat op de span zit is overduidelijk burger, groen met een witte bies er langs.












 

halflive

MF veteraan
9 apr 2004
25.112
24
Purmerend
Bezoek Site
#22
Enige tijd geleden een M72 H uit 1958 aangeschaft. Echter wel met de lange plunjers in plaats de gebruikelijke korte. Schijnt een overgangsmodel te zijn van de korte M72 veren naar M61 lange veren waarbij de rest wel oude type zou zijn...

Afijn dat maakt hem niet minder leuk vind ik.

Ik had hem aangeboden op MP, maar zonder kenteken durft men het niet aan.

Dus bij deze, technisch ok maken en keuren en verder gewoon lekker ruig laten.

Bakje wat op de span zit is overduidelijk burger, groen met een witte bies er langs.
Dat zijspan is toch een CJ? De motor is wel het mooiste model, zijklepper met een druppeltank. Hoe weet je nu dat het een '58 is? heb je er wel papieren bij?
 
4 jan 2011
211
0
29
ZH
#23
Span is oude rus( frame ) bak is een jongere model m67 maar wel met kofferklep zoals de oude m72 bakken.

Papieren zitten erbij, origineel technisch paspoort, export verklaring (UA) land van herkomst, import en goedkeuring douane Polen met als laatst verkoop overeenkomst en import document NL.
 
4 jan 2011
211
0
29
ZH
#25
Vandaag de achter veren gedemonteerd en bekeken wat de schade is. Veer met aandrijving is ok en de messing bussen zijn prima, wel gebruikt maar niet extreem. Veer links, gebroken en in elkaar gelopen, vol met roest en een deel open slijpen zodat ik de 2de helft eruit kon draaien. Zat helemaal vast gerot in het aluminium. Ook is de onderste messing bus helemaal uitgesleten en ook een deel in het aluminium huis helaas.

Nieuwe bussen afdraaien en erin persen zodat deze weer gered kan worden.