USSR Garage

4 jan 2011
221
13
ZH
Nadat de grijze was opgeruimd een lange tijd radio stilte ingetreden maar niet stil gezeten.

Omdat het meer komen en gaan zal zijn van fietsen of onderdelen hier een algemene topic om alles bij te houden en te laten zien :+

Hier een rits foto´s van een Dnepr K750 uit 64, ze kunnen door elkaar staan...

Bedoeling is een leuke refurbished te creëren welke verder origineel blijft. Technisch moet deze goed zijn en elektrisch ook.

UBPt0Gtl.jpg

0y5fuahl.jpg

i984vdal.jpg

gzmigI3l.jpg

5R3At7tl.jpg

ZouXpiSl.jpg

JPyXp6ql.jpg

pD82LZql.jpg

KTV7dw6l.jpg

8GWVzvil.jpg

Wi6Ku4Hl.jpg

TO7Cqasl.jpg

ld6ekFvl.jpg

7pSuXP6l.jpg
 
of te wel,...lekker rommelen en freubelen.
die zij klepper blokken vind ik geweldig mooi, 10x mooier dan die kopkleppers.
succes ermee :t
 
afgelopen week iets leuks gevonden, een pp31 regelaar met bosch gestempeld. Voor dat ik meerdere foto's plaats ga ik hem eerst zelf goed onderzoeken en wat testjes op de lak uitvoeren.

Dat het molotov ribbentrop pact bestond is tegenwoordig geen geheim meer maar hiermee is het wel een duidelijke bevestiging dat in de vroege jaren de duitsers flink hulp boden betreft de M72 productie.

Nu verbaast mij dat niet zo zeer, ze hadden namelijk voor en tijdens de oorlog( en na de oorlog ), diverse uitwisselings projecten waarbij grove hardware werd geleverd zodat men het zelf kon maken en technisch wat ingewikkelde zaken maakten ze zelf en werd dit na gestuurd totdat men zelf overging naar volledige zelf productie.

K1cQPg4l.jpg

Cf8mfA2l.jpg

iTXelrbl.jpg

PI7FSyJl.jpg

DoEuURgl.jpg
 
Staat er ook een Bosch logo op? Je wel wel dat anker. Ik zie alleen wat scheef ingeslagen letters alsof een dronken Ukrainer graag ee Duits onderdeel wilde maken.
 
Na genoeg input en zaken naast elkaar gelegd te hebben, gaat het helaas niet om een Bosch regelaar maar echte rus. Heb mij laten verleiden door de bosch druk erop maar wat Frank zegt dat klopt als een bus, de RR1 was de eerste type regelaar, Zou hier een Bosch indruk op staan zou het meer plausibel zijn.

Had ik kunnen weten maar de romantiek was even mooier :verliefd:

Bij de 2de type waren ze al hevige strijd verwikkeld dus wederzijdse voorzieningen waren er niet meer.

Wat verf schilvers eraf gehaald en wat chemicalien erop laten in werken en ook de verwachte resultaat dat deze anders reageren dan op een duitse lak daterend uit die tijd.

Niet alle cijfers waren leesbaar dus voorzichtig maar schuren ( dat was nu wel geoorloofd ) 47 kwam tevoor schijn, het zou dan om een eerste lichting 31 regelaar gaan?

Echter! bedrijfs namen zonder mooie bedrijfslogo was destijds veel voorkomend bij export producten, er hoeft dus geen fancy netjes gedrukt logo erop te staan.

Denk aan de Mauser Portugeza, 100% duits, gemaakt in berlijn maar portugees logo op de kabel ge etst en 1 klein zinnetje op de zijkant verwijst naar duitse makelij. Dit wapen ging ook naar argentinie met weer een andere opdruk erop. Zo zijn er nog tig andere producten.

o7XVzd6l.jpg

kmoy5E9l.jpg

DSJVmMOl.jpg

jb9Sd0fl.jpg

N7ArCWRl.jpg

HHOG6lvl.jpg

ToEvo9Ml.jpg
 
Thanks all!

@ Sammie nog geen specifieke tunings plannen, eerst het bakkie opknappen en eraan plakken en dan in juni op vakantie naar oost Duitsland :]
 
Plaatjes staan wat door elkaar, zelfde als alle afgelopen keren, schuren, stralen, lakken en weer in elkaar proppen. :D

nk2eE4dl.jpg

OZmq0U6l.jpg

kqCmvQ4l.jpg

IZ5UVxSl.jpg

30R9ExXl.jpg

iaT8PZwl.jpg

WbDuHo9l.jpg

dhHemohl.jpg

fKSNur7l.jpg

jdzqkESl.jpg

9s8o2QDl.jpg

6VVbbhCl.jpg

zgai26fl.jpg

wp3byxol.jpg

fvGVQOwl.jpg

f04WOWvl.jpg

FLLhaIHl.jpg

Mkiplmal.jpg

kR8Swnql.jpg
 
Enige tijd geleden een M72 H uit 1958 aangeschaft. Echter wel met de lange plunjers in plaats de gebruikelijke korte. Schijnt een overgangsmodel te zijn van de korte M72 veren naar M61 lange veren waarbij de rest wel oude type zou zijn...

Afijn dat maakt hem niet minder leuk vind ik.

Ik had hem aangeboden op MP, maar zonder kenteken durft men het niet aan.

Dus bij deze, technisch ok maken en keuren en verder gewoon lekker ruig laten.

Bakje wat op de span zit is overduidelijk burger, groen met een witte bies er langs.

jvhtcfLl.jpg

tY0MjUBl.jpg

OJzZKI6l.jpg

5TgoH4ll.jpg

XpJneXAl.jpg

2vffRpgl.jpg

ONUOQrKl.jpg

yUiABe6l.jpg

17uFB6gl.jpg

EsMwBhOl.jpg

R6LFIPXl.jpg

ylcCDsFl.jpg
 
Enige tijd geleden een M72 H uit 1958 aangeschaft. Echter wel met de lange plunjers in plaats de gebruikelijke korte. Schijnt een overgangsmodel te zijn van de korte M72 veren naar M61 lange veren waarbij de rest wel oude type zou zijn...

Afijn dat maakt hem niet minder leuk vind ik.

Ik had hem aangeboden op MP, maar zonder kenteken durft men het niet aan.

Dus bij deze, technisch ok maken en keuren en verder gewoon lekker ruig laten.

Bakje wat op de span zit is overduidelijk burger, groen met een witte bies er langs.
Dat zijspan is toch een CJ? De motor is wel het mooiste model, zijklepper met een druppeltank. Hoe weet je nu dat het een '58 is? heb je er wel papieren bij?
 
Span is oude rus( frame ) bak is een jongere model m67 maar wel met kofferklep zoals de oude m72 bakken.

Papieren zitten erbij, origineel technisch paspoort, export verklaring (UA) land van herkomst, import en goedkeuring douane Polen met als laatst verkoop overeenkomst en import document NL.
 
Ja, ik zie het. Het opstapje en spatbord zijn net zoals de Chinezen het nu nog maken. Met deze papieren lijkt een kenteken me geen probleem.
 
Vandaag de achter veren gedemonteerd en bekeken wat de schade is. Veer met aandrijving is ok en de messing bussen zijn prima, wel gebruikt maar niet extreem. Veer links, gebroken en in elkaar gelopen, vol met roest en een deel open slijpen zodat ik de 2de helft eruit kon draaien. Zat helemaal vast gerot in het aluminium. Ook is de onderste messing bus helemaal uitgesleten en ook een deel in het aluminium huis helaas.

Nieuwe bussen afdraaien en erin persen zodat deze weer gered kan worden.

ePgd6gVl.jpg

eOaC28Jl.jpg

4LzrJpAl.jpg

Y8Bi3wIl.jpg

W2vF2xml.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan