uurloon werkplaats omhoog ! wie is de goedkoopste?

belachelijke prijzen of toch niet

  • mee eens

    Stemmen: 3 8,1%
  • niet mee eens

    Stemmen: 1 2,7%
  • de euro nekt ons

    Stemmen: 7 18,9%
  • wegwezen bij die dealer

    Stemmen: 7 18,9%
  • een schande

    Stemmen: 3 8,1%
  • alleen voor de rijke

    Stemmen: 1 2,7%
  • zelf doen

    Stemmen: 15 40,5%
  • beun de haas

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    37

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.829
426
Belde vanmorgen m`n dealer op voor prijsopgave begon deze direkt met dat het uurloon omhoog is gegaan naar 65 euro per uur !!!!!!!!!!!!!1 kassaaaaaaaaaaaaaa

Wat vinden jullie ervan !
 
Laatst bewerkt:
kassssa hier is het volgens mij 50 bij mijn dealer
 
De dealer hoef je niet voor elke losse schroef te benaderen.. Een normale onderhoudsbeurt kun je makkelijk zelf.. Scheelt je 65 euro per uur dus..
Daar drink ik een pilsje op!!
 
die ene zeldzame keer dat ik hem wegbreng betaal ik 55 euro per uur. Anders is het 5 euro per uur bij de motorkelder in capelle aan de ijssel.
 
Bij die dealer waar ik mn motor laattst een grote beurt heb laten geven is het uurtarief 10,50Euri per kwartier, wel ex btw. Komt als ik het goed heb op iets van 50 incl.
 
Ja wat is nou niet duur,de Euro nekt ons,maar je moet wel ff verder kijken dan je neus lang is lijkt mij.
De dealers zijn niet alleen verantwoordelijk voor het feit dat de uurlonen omhoog gaan,dit word mede veroorzaakt door het opleggen van regelgeving van overheidswege denk aan vloeistof dichte vloeren,afvalscheiding en afvoeren hiervan duurder,ARBO diensten(waar U ook bij Uw eig.bedrijf profijt van hebt),salarissen die stijgen,en zo zou ik nog wel ff kunnen doorgaan,om kostendekkend te werken zijn ze wel veroordeelt om een bijstelling te MOETEN doorvoeren,leuk is anders maar als je handig bent kun je je zelf veel geld besparen door kleine ond.h.brten zelf uit te voeren,of anders is een sleutelcursus wellicht een optie.
Verder gezien de doorsnee rijstijl van de gemidd.motorrijder moet men niet te veel klagen ,immers je rijstijl hangt samen met je onkosten.Geniet van je hobby al kost dat een lieve duit. :] :]
 
Ja wat is nou niet duur,de Euro nekt ons,maar je moet wel ff verder kijken dan je neus lang is lijkt mij.
De dealers zijn niet alleen verantwoordelijk voor het feit dat de uurlonen omhoog gaan,dit word mede veroorzaakt door het opleggen van regelgeving van overheidswege denk aan vloeistof dichte vloeren,afvalscheiding en afvoeren hiervan duurder,ARBO diensten(waar U ook bij Uw eig.bedrijf profijt van hebt),salarissen die stijgen,en zo zou ik nog wel ff kunnen doorgaan,om kostendekkend te werken zijn ze wel veroordeelt om een bijstelling te MOETEN doorvoeren
Jaja, volgens mij proberen veel dealers gewoon veel geld te verdienen. En omdat er genoeg klojo's zijn die het tarief gewoon (kunnen) dokken wordt het door de klanten nog gepikt en normaal gevonden ook. Kosten & regelgeving owkeeej, maar toch niet over mijn rug zeg. 50 euri, da's pak em beet 105 gulden per uur VOOR EEN MONTEUR! (die daar waarschijnlijk geen 20 euro p uur verdient. Niets ten nadele van de heren monteurs, ik ben blij dat u er bent, want ik kan ook niet alles zelf) Da's toch bezopen? Of niet dan? De kosten van de showroom, inruilers en verleende kortingen worden volgens mij gewoon door de werkplaats terugverdiend.

Aan de andere kant, als je het zelf niet kan moet je het laten doen. En ja, dat kost geld, (maar inmiddels wel een beeeetje idioot veel IMHO) en ik loop ook niet graag risico mbt garantie als ik net een nieuwe motor koop. Maar als mijn motor wat ouder is mijd ik liever de dealer..
 
Jaja, volgens mij proberen veel dealers gewoon veel geld te verdienen. En omdat er genoeg klojo's zijn die het tarief gewoon (kunnen) dokken wordt het door de klanten nog gepikt en normaal gevonden ook. Kosten & regelgeving owkeeej, maar toch niet over mijn rug zeg. 50 euri, da's pak em beet 105 gulden per uur VOOR EEN MONTEUR! (die daar waarschijnlijk geen 20 euro p uur verdient. Niets ten nadele van de heren monteurs, ik ben blij dat u er bent, want ik kan ook niet alles zelf) Da's toch bezopen? Of niet dan? De kosten van de showroom, inruilers en verleende kortingen worden volgens mij gewoon door de werkplaats terugverdiend.

Aan de andere kant, als je het zelf niet kan moet je het laten doen. En ja, dat kost geld, (maar inmiddels wel een beeeetje idioot veel IMHO) en ik loop ook niet graag risico mbt garantie als ik net een nieuwe motor koop. Maar als mijn motor wat ouder is mijd ik liever de dealer..

Een monteur, sociale lasten, mileu en arboheffingen... En niet te vergeten de kosten van het pand waar ze in zitten.
En tegenwoordig moet het allemaal "professioneel" en dus steeds luxer en duurder....

En dan kom je al snel op 50 Eurie per uur ben ik bang.
Ik ben met je eens dat het erg veel geld is overigens; aan de andere kant jkost een bandje ook snel rond de 200 pleuro; en daar kan ie dus 4 uur voor werken....

ZXR
 
Moest vanmorgen vlotterpakkingen laten bestellen 5,42 euro excl per ringetje
had er 4 nodig ok daar ga je niet dood van,maar de vlotternaald + ringetje +houder 41,75 euro excl per setje x 4 = 167 euro excl. moet je het nog zelf doen ook. Balen dat motozoom ze niet heeft van mijn yamaha kosten ze 6 euro per naald.
 
Ik betaal voor het plaatsen van een nieuw kettingset 220 euro GSX-R 600 2002. Ketting set zelf is iets van 188 voor mijn gixxer ik ga voor die 30 a 40 euro niet zelf lopen prutsen ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan