uurloon werkplaats omhoog ! wie is de goedkoopste?

belachelijke prijzen of toch niet

  • mee eens

    Stemmen: 3 8,1%
  • niet mee eens

    Stemmen: 1 2,7%
  • de euro nekt ons

    Stemmen: 7 18,9%
  • wegwezen bij die dealer

    Stemmen: 7 18,9%
  • een schande

    Stemmen: 3 8,1%
  • alleen voor de rijke

    Stemmen: 1 2,7%
  • zelf doen

    Stemmen: 15 40,5%
  • beun de haas

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Ik betaal voor het plaatsen van een nieuw kettingset 220 euro GSX-R 600 2002. Ketting set zelf is iets van 188 voor mijn gixxer ik ga voor die 30 a 40 euro niet zelf lopen prutsen ofzo.


En als je nou weet dat die kettingset met een D.I.D ketting bijv bij motorgoedkoop 140E kost heeft die zaak toch eventjes extra 80E verdient
Niet slecht voor een klantje
 
Ik weet het het uurloon wordt hoog. 50 tot 75 euri per uur.
We willen allemaal een vermogen aan salaris. De fiscus trekt daar direkt een derde van naar zich toe. Door indirekte belastingen nog een een derde.

Kortom ons gehele inkomen gaat een paarkeer per jaar door de molen van de staat.

Ook bedrijven hebben daar last van. Investeringen, afschrijvingen, ziekte kosten, verzekeringen etc.etc. en niet te vergeten de grootste post. PERSONEELSLASTEN.

Al met al, wordt er verdient aan, materiaal (onderdelen) en uurloon.
Verkoop van nieuw en gebruikt levert ook wat op.

Als dan het jaar om is zijn er enkele procenten (1 tot 5%) verdient.

En wij maar klagen dat het uurloon zo hoog is.

Ook afgelopen jaar zijn er helaas weer een aantal motor fiets zaken die de deuren hebben moeten sluiten. Omdat de kosten de baten overstegen.

Zolang onze verre oosterburen bereid zijn voor bijna niks te werken, zal er steeds meer werk ons verlaten.

Ik ben geen econoom. En kan geen oplossing aandragen.
Maar ik weet zeker dat het uurloon tengevolge van de milieu wetgeving zeker verder zal stijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan