uw mening gevraagd over achterspatbord

wat vind jij het mooiste

  • zo laten

    Stemmen: 1 12,5%
  • iets afronden

    Stemmen: 4 50,0%
  • iets afronden

    Stemmen: 0 0,0%
  • iets afronden

    Stemmen: 1 12,5%
  • stompe punt aanlassen

    Stemmen: 0 0,0%
  • nog korter maken

    Stemmen: 0 0,0%
  • hele spatbord wegflikkeren, en ander kopen

    Stemmen: 2 25,0%
  • spatbord??? waar is dat voor nodig?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

_gijs_

MF veteraan
7 jan 2004
4.128
5
noord limburg
Ik heb mn fenderstruts bijna klaar, en ga dus binnenkort aan mn spatbord beginnen,
dat wil zeggen, nieuwe moeren eronder lassen voor zadelbevestiging, en alle overbodige gaten dichtlassen.

Een jaar eerder is het spatbord al wat ingekort, Nu is de kans om het op de meest mooie manier af te werken.
Ik heb eerst met de gedachte gespeeld, om er weer een stukje aan te lassen en het in een stompe punt te laten eindigen,
Nu het spatbord met de nieuwe veren een stuk verder over de band zakt vind ik de lenge toch goed, maar zit ik te denken om de zijkanten iets ronder te snijden!

zo ziet er nu uit, (met de nieuwe fenderstruts)welliswaar ongespoten
full





Hieronder heb ik met tape de verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar kom er niet uit,

Wat is jullie mening???
 
ik ben voor optie 4,...

optie 1 vindt ik er zo afgeknipt uitzien,..
 
Je moet eigl. naar de lijn van de hele motor kijken.
Kan je niet nog een plaatje schieten?
 
Je moet eigl. naar de lijn van de hele motor kijken.
Kan je niet nog een plaatje schieten?

nee, kan nu ff geen plaatjes schieten heb de geleende digitale camera niet hier nu.

dit is d elijn hoe de motor er nu uitziet, alleen moet je het spatbord wel 6 cm lager denken, en een ander zadel.
kortom, het lijkt nergens op


full
 
Sorry, ben niet zo'n kei in photoshoppen (lees: painten).
mijn idee, maar wie ben ik, is een langer spatbord. type ducktale.
Dat maakt je motor iets langer. Die 6cm is al een hele verbetering.
Voor het mooie zou je dan eigl je vork ook iets onderuit moeten hebben.

Wat ik in iedergeval zou doen is een dragbar. Is zooo veel stoerder en maakt de hele motor anders.
Dat van dat zadel is een goed idee. Weg met dat ding. Een vriend van mijn had
een langer zadel maar wel redelijk plat. Was een standaard uit de catalogus zadel. Net niet genoeg om 2 persoons genoemd te worden maar de lijn paste goed.

my 2 cents...
full
 
mijn mening ;)
ik denk dat ik zelf zou kiezen om of de zijkanten af te ronden
of om er een heel kort spatbordje op te zetten tot even achter de zaal

vb 1 waar het gewoon recht is staat helemaal niet in mijn ogen
 
Sorry, ben niet zo'n kei in photoshoppen (lees: painten).
mijn idee, maar wie ben ik, is een langer spatbord. type ducktale.
Dat maakt je motor iets langer. Die 6cm is al een hele verbetering.
Voor het mooie zou je dan eigl je vork ook iets onderuit moeten hebben.

Wat ik in iedergeval zou doen is een dragbar. Is zooo veel stoerder en maakt de hele motor anders.
Dat van dat zadel is een goed idee. Weg met dat ding. Een vriend van mijn had
een langer zadel maar wel redelijk plat. Was een standaard uit de catalogus zadel. Net niet genoeg om 2 persoons genoemd te worden maar de lijn paste goed.

my 2 cents...(Afbeelding)

Het stuur dat jij bedoelt zit er al niet meer op, heb zelf een dragbar achtig stuur gemaakt met geintegreerde teller.

Ook dat zadel is weg, heb ook zalf een compleet nieuw gemaakt.
deze foto staat mn motor op met dat zadel (onbekleed) en met het andere stuur. alleen de fenderstruts en veren zijn nog oud
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ze ook iets afronden, staat nét ff wat afgeronder (hé, leuke woorspeling). Zoals het nu zit is het een wat arremoedig gezicht.

Ik zou ook eens nadenken over de tankdecals. Die nostalgische look past eigenlijk straks niet meer bij de rest van de fiets.















Nu wil het toeval dat ik een HD weet (nog zonder decals) waar deze wél goed op zouden staan......... ;)
 
Het stuur dat jij bedoelt zit er al niet meer op, heb zelf een dragbar achtig stuur gemaakt met geintegreerde teller.

Ook dat zadel is weg, heb ook zalf een compleet nieuw gemaakt.
deze foto staat mn motor op met dat zadel (onbekleed) en met het andere stuur. alleen de fenderstruts en veren zijn nog oud
(Afbeelding)

Idd, beter! Ik had het kunnen weten want nu ik het weer zie herinner ik me dat ik het al gezien had. Maar ja, zoveel motoren...
 
Tja, moeilijk Gijs.
Die oude (naar beneden wijzende) fenderstruts gaven hen een beetje een doorgezakt en treurig uiterlijk. Dat is nu opgelost en ziet er netjes uit.
Als je puur van de zijkant kijkt, zou je het wat meer kunnen afronden, maar dan kan het er een beetje raar uitzien als je schuin van achteren gaat kijken.
Als je naar de eerste foto kijkt (bij de poll), dan vind ik de huidige lijn nog niet zo verkeerd... ik het dus zo laten gestemd...

Nu staat je achterkant lager, maar ga je de voorvork ook nog onderuit zetten/inkorten?
 
Tja, moeilijk Gijs.
Die oude (naar beneden wijzende) fenderstruts gaven hen een beetje een doorgezakt en treurig uiterlijk. Dat is nu opgelost en ziet er netjes uit.
Als je puur van de zijkant kijkt, zou je het wat meer kunnen afronden, maar dan kan het er een beetje raar uitzien als je schuin van achteren gaat kijken.
Als je naar de eerste foto kijkt (bij de poll), dan vind ik de huidige lijn nog niet zo verkeerd... ik het dus zo laten gestemd...

Nu staat je achterkant lager, maar ga je de voorvork ook nog onderuit zetten/inkorten?

wat jij zegt is precies wat ik bedoel. ( dat het er op de eerste foto nog niet zo slecht uit ziet.(zeker als je bedenkt dat het geheel daar opgekrikt is)

over de voorkant,
In eerste instantie steek ik de poten wat verder door de balhoofdplaten.
ik wil er in de toekomst wel andere balhoofdplaten in zetten, (zoek nog iemand die goed kan frezen (heb geen freesbank)
en dan komen ze mischien 3 graden onderuit, (maar van de andere kant wil ik het zo houden vnawege de stuureigenschappen)
anders ga ik de vorkpoten iets inkorten denk ik.

maar wacht ff af, dot de veren er vast onder zitten,(moet morgen ff vier ringen laten draaien)
en dan kan de motor weer van de krik af, an kan ik eens een proefritje maken, en goed kijken hoe de lijn nu is, en evt. wat fotootjes maken.
 
over de voorkant,
In eerste instantie steek ik de poten wat verder door de balhoofdplaten.
ik wil er in de toekomst wel andere balhoofdplaten in zetten, (zoek nog iemand die goed kan frezen (heb geen freesbank)
en dan komen ze mischien 3 graden onderuit, (maar van de andere kant wil ik het zo houden vnawege de stuureigenschappen)
anders ga ik de vorkpoten iets inkorten denk ik.

Pfeeeuw... gelukkig... was even bang dat je met een klimrek ging rondrijden! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan