v erschil CB600F, CB600S en CB600FS?

zon_

MF'er
9 jul 2006
33
0
Hi jullie, Ik wordt nog helemaal gestoord En dat voordat ik mijn eerste motor heb gekocht. Ik ben blij dat ik weet wat ik wil kopen - tenminste dat dacht ik. Maar als ik nu naar een Honda Hornet zoek op internet zie ik zoveel verschillende staan... Ik wil een CB600 kopen en wist niet beter dan dat er de F of de S versie van bestaat. Nu zie ik ineens ook nog FS tussenstaan. Wie weet wat dat nu weer voor eentje is ? Ik was net in een motorzaak om in het ANWB-boekje naar de prijzen voor gebruikte Hornets te zoeken, en daar vind ik alleen de CB600F of de CB600F-S - een S staat er helemaal niet bij... Help

groetjes van zon
 
Honda heeft het ook niet zo makkelijk gemaakt.

Ik zal proberen een kort overzichtje te geven.

de Supersportmotor van honda heette altijd CBR600F en daar bestaat ook een CBR600FS van, de injectieuitvoering van na 2001 met het getrapte 2 delige zadel.
Dat ding heeft o.a. sterkere klepveren dan de gewone CBR600F.

Daarnaast heb je in het naked segment de Hornet (welke naam eerst niet in NL gebruikt mocht worden, gebouwd vanaf 1998)
daar heb je de ongekuipte versie: CB600F
en de versie met topkuip: CB600S

De laatste jaren is er weer een opvolger gekomen en dat is de CBF600 Hornet (de naam mag nu wel weer)
en de gewone naked CBF600 die heeft weer minder pk's dan de Hornet en is wat minder luxe aangekleed.
Hier bestaat ook weer een versie met topkuip en zelfs met ABS van,
dan heet die ineens CBF600 Tophalf.
wat dat precies voor de typeaanduidingen voor het kenteken betekent is niet altijd helemaal duidelijk.
De dealers maken hier ook wel eens fouten mee.

Kun je het nog een beetje volgen :?
kijk anders op de honda.nl site of speur eens wat oude catalogi door of jaarboeken waar elk jaar de nieuwe modellen in staan.

suc6 met zoeken!
 
Oftewel je hebt de cbr die okee rijd, dan kregen we de cb600f-hornet welke na een hele poos klooien okee rijd, en nu hebben we de cbf600 die helemaal gecastreerd is en welke nooit deugdelijk zal gaan lopen.

En rij er maar eens een in elkaar, die slimmerikken van honda hebben ervoor gezorgd dat het er allemaal hetzelfde uitziet, maar toch net niet uitwisselbaar is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan