V&H quiet Baffle of terug naar origineel?

phoenix2149

Rookie
13 jun 2020
9
4
Beste forum leden.
Ben nieuw in motor land en heb een vraag.

Heb van collega zijn Vulcan Custom ‘16 overgenomen de motor zelf rijdt fantastisch. Even wennen nog qua rijgedrag.

de V&H pijpen klinken echt wel gaaf en zo naar als je rijdt wordt het toch wel erg doordringend voor mijzelf.
Nu heb ik 2 keuzes.

quiet baffles of originele uitlaat terug (meegeleverd)

op korte termijn kan ik dus de uitlaat terug zetten en dan eventueel quiet baffles bestellen.

Mijn vraag:
Hoe makkelijk is het om de uitlaat te wisselen? Ben handig met sleutel en zo dat is het niet naar waar moet ik op letten?

Is er een moment sleutel nodig? Loctite? Of gewoon beter laten doen?
 
Het is meestal vrij makkelijk om een uitlaat te verwisselen, tenzij je allerlei verrotte bouten/moeren/klemmen tegen komt, of als het niet past natuurlijk.......
Jouw vulcan is uit 2016 ( geloof ik), dus dat zal wel meevallen :Y.
Aansluiting op de cilinderkop altijd met een passende momentsleutel vast zetten, met altijd nieuwe uitlaatpakkingen.
Oh ja, en ik doe altijd een klein likje kopervet op de tapeinden/bouten die in de cilinderkop zitten bij montage (is nogal een discussie op MF, maar ik blijf het doen8-)).
 
Dank voor het antwoord.

De boutjes zijn niet al te best lijkt. Misschien ziet het er erger uit dan het is. Foto’s toegevoegd.

Dat van de pakking had ik inderdaad op een video gezien. Daar gebruikte ze koper pakking omdat dit dacht en hitte bestendig is. Moet dit na verloop van tijd nog eens even de doppen aangedraaid worden denk je?

ook hier op forum gelezen over grafiet vet omdat Kopervet soms wat reactie kan uitlokken bij o.a. aluminium. Wellicht beter om dit dan te nemen voor wat meer wijder gebruik?

lees in de service manual 6,9nm voor de bouten op het blok. Ook hier discussie op forum gelezen dat dit met o.a. Kopervet verhoogd moet worden of niet denk van niet was geloof ik de conclusie.

Zal een moment sleutel moeten aanschaffen dan maar. Nu even lenen van mijn zus.
 

Bijlagen

  • 631D392C-23CF-42A5-9499-9BE5F7E764A2.jpeg
    631D392C-23CF-42A5-9499-9BE5F7E764A2.jpeg
    16,1 KB · Weergaven: 7
  • B7EC3C4D-59CB-4D09-ABB1-CB1D0ECF15CF.jpeg
    B7EC3C4D-59CB-4D09-ABB1-CB1D0ECF15CF.jpeg
    13,5 KB · Weergaven: 7
  • 54A547B1-0E8B-4C09-8CBD-76B995124C5F.jpeg
    54A547B1-0E8B-4C09-8CBD-76B995124C5F.jpeg
    16,2 KB · Weergaven: 8
Boutjes een nachtje van te voren in de kruipolie spuiten, dan zou het moeten lukken....
Het zijn overigens de header bouten, 17nm. dus, dat is niet veel, dus koop een momentsleutel die 17nm. in z'n schaalverdeling heeft, en als je die bouten op het juiste moment vast gezet hebt, hoef je ze niet meer na te trekken.
Grafietvet is ook prima, gewoon niet te veel gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan