V-Max blok maakt herrie...

Vampiremax

Plasticnotfantastic
24 mrt 2007
3.359
1.117
Wilde vandaag een ronde op de V-Max maken en reed nog geen 3 kilometer toen ik een nokkend geluid hoorde uit het blok met gas geven. Meteen rustig naar huis gereden maar met gasgeven hoor je dat nokkend geluid.
Thuis aangekomen motor stationair laten lopen en je hoort nix raars, zodra je gas geeft hoor je dat geluid weer.
Dit wordt een dure reparatie of een ander blok?
Help me out.
 
Vandaag een usb aansluitpunt gemaakt op de Max. Makkelijk om je I Phone op te laden onderweg. Alleen ff kijken waar op aan te sluiten en afzekeren.
7C0C8C4B-E2A3-4F85-9A3F-8EDFA1F4790F.jpeg
 
Wilde vandaag een ronde op de V-Max maken en reed nog geen 3 kilometer toen ik een nokkend geluid hoorde uit het blok met gas geven. Meteen rustig naar huis gereden maar met gasgeven hoor je dat nokkend geluid.
Thuis aangekomen motor stationair laten lopen en je hoort nix raars, zodra je gas geeft hoor je dat geluid weer.
Dit wordt een dure reparatie of een ander blok?
Help me out.
misschien is een nokkenas ketting een tandje verspringen de oorzaak dat dat geluid hoorbaar is.
Als je wil weten of er een bigendlager deels weggesleten is draai dan een bougie eruit en steek daar een ronde staaf erin draai de krukas zo zodat de zuiger naar beneden gaat voorbij het dode punt geef dan een klap met een rubberen hamer op de staaf hoor je dan een vreemd tik (vergelijk met de andere 3 cill. )dan is die bigend lager kapot .
 
misschien is een nokkenas ketting een tandje verspringen de oorzaak dat dat geluid hoorbaar is.
Als je wil weten of er een bigendlager deels weggesleten is draai dan een bougie eruit en steek daar een ronde staaf erin draai de krukas zo zodat de zuiger naar beneden gaat voorbij het dode punt geef dan een klap met een rubberen hamer op de staaf hoor je dan een vreemd tik (vergelijk met de andere 3 cill. )dan is die bigend lager kapot .

Ding is allang weer klaar _O-
Blok was aan gort
 
Afgelopen week s'avonds nog een laatste ronde gereden, omdat er slecht weer aankomt komende dagen en viel mij op dat er een scherp schrapend geluid hoorbaar was als ik met mijn systeemhelm open reed. Het was hoorbaar van de rechterkant van motorblok. Eerste gedachte was de nokken of kleppen, maar toen het eureka moment....de waterpomp.
Gewoon naar huis gereden en motor gestald.
Vandaag waterpomp losgehaald na aflopen van koelvloeistof en vermoeden werd bevestigd. Hier kwam dat geluid vandaan.....
Waterpomp schraapt.JPG


Schoepen ook wat afgeschraapt.....
Waterpomp slijtage.JPG


Boel verder opengemaakt en de veer in seal ging nogal stroef. Geen lekkage door olie in de koelvloeistof. Veer zal wel vastgezeten hebben.
Zaak gangbaar gemaakt en veer veert zoals het hoort.

Meteen ook een helicoil in bovenste draadgat van blok gezet, want deze was dol.
IMG_6688.JPG

IMG_6686.JPG


Alles weer gemonteerd met een toefje vloeibare pakking, afgevuld met verse koelvloeistof en morgen eens proefritje maken....:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan