v-max kopen en een x4 gezien

Backfires kun je door 2 oorzaken krijgen:

Te arm mengsel

Ontsteking niet in orde.

er vanuit gaande dat het blok okee is...

Zo heel erg moeilijk zou het dan toch niet moeten zijn lijkt me.

:)
ja hij heeft nu 4 keer op de test bank gestaan en is 100% goed afgesteld mengsel gemeten in de bochten.
dat zeggen ze teminste ik heb in ieder geval wel de uitdraai van de bank dus het zal ook wel zo zijn dan.
Ze zeggen dat de afstelling gewoon 100% goed is en ze zoeken het ploffen nu ergens anders.
Maar ik ben het nu al met al wel flink zat, als hij er nu voor de eerste keer staat maar dit is al wel de 5 of 6 de keer.
En niet alleen voor het ploffen maar ook voor de vork.
 
Keering probleem?

heb ik ook gehad,luchtondersteuning is bagger, het beste is gewoon een setje progressieve veren erin en geen luchtondersteuning meer,dit scheelt een hoop.

Het kan ook zijn dat je binnenpoot een lichte beschadiging heeft

:)
 
Keering probleem?

heb ik ook gehad,luchtondersteuning is bagger, het beste is gewoon een setje progressieve veren erin en geen luchtondersteuning meer,dit scheelt een hoop.

Het kan ook zijn dat je binnenpoot een lichte beschadiging heeft

:)
Ja ik weet het, ze hebben de vorige keer de vork uit elkaar gehad en 100% in orde gemaakt, en toen was hij ook goed. (met een hoop lucht erin denk ik)
Nu een poosje geleden haal ik de motor na de winter stop uit de schuur en is die vork weer bagger.
Dus ik weer terug ook meteen voor het ploffen want daar had ik voor de winter stop geen zin meer in.
Voor het ploffen draaiden ze een beetje aan de co schroeven en de vork ja als dat goed moest dan moesten er bv WP veren in.
2 werk uren en 150 euri voor de veren, maar goed ik had last van mijn astma en was duf van de medicijnen, dus ik ben maar weer weg gegaan.
De motor plofte toen nog steeds merkte ik onderweg naar huis, maar goed ik had door de astma en de medicijnen ook nergens geen zin meer in.
2 week later was ik weer een stuk beter en strijd lustiger ik had nog ff over die vork na gedacht en over het ploffen.
Dus Ik bellen naar Olijve (de motor zaak) ja meneer ze hebben ff geen tijd om u te woord te staan belt u vanmiddag nog maar eens terug.
Ike tegen die vent, moet je ff goed luisteren ik bel over een half uur, 30 min precies hebben ze dan nog geen tijd dan kom ik wel ff langs en dan zien we wel ff hoe we het moeten regelen.
Dus ik weer bellen na 30 min krijg ik die vent weer, ja meneer ik zal u meteen door verbinden meneer.
Nou nou nou ineens kon alles de vork was geen enkel probleem meer en het ploffen ? ja dat kon toch echt niet ja natuurlijk maken we dat ff 100% in orde.
Dus het kan allemaal wel ineens maar eerst moet je jezelf weer flink ergeren en die vork ja dat maken ze ook maar.
En kunnen ze dat niet dan doen zij er toch lekker een set WP veren in ik wil het gewoon 100% goed hebben en dat hebben ze belooft.
O ja vorig jaar zijn er ook al nieuwe koppelings platen in gekomen onder garantie
 
Ach en olijve die doet wel zijn best om het goed te krijgen dat is wel zo daar kan niets van gezegt worden.
De garantie is wel goed dat is het ook niet de zaak is ook wel goed, maar ja op een gegeven moment ben je de motor wel stront zat.
 
Zoiets is knap vervelend,maar toch ga ik je Vmax-lust een beetje op proberen te krikken:

Een Vmax is bij uitstek een supermotor,ik heb 7 jaar een max gehad.Koppeling is een zwak punt,deze slipt nogwel eens.Voorvorkkeerringen gaan wel eens stuk, dit is iets wat niet specefiek een Vmax probleem is,maar vorken met luchtondersteuning zijn er gevoelig voor,vooral als de motor wat langer stilstaat.

Een max is gewoon een superbetrouwbare motor,zonder poespas,maar wel een echte km-vreter.Ik heb zelf 85000 "Vmax km's" gemaakt in die 7 jaar,en heb weinig stukken gehad.In het begin vrijwel meteen een drijfstang stuk(was garantie),en toen nog een keer dat verhaal van het O-ring probleem(gelukkig was er toen niets kapot)
Verders heb ik 3 keerringen stuk gehad en een paar accu's versleten,meer niet.Ik ben in verschillende landen geweest en geen problemen gehad,ook vrijwel geen olieverbruik!

Kortom: je kunt alsnog veel plezier beleven aan je max,alleen moet dit specefiek "plof"probleem wel uit de wereld geholpen worden,ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit niet kan,ook kan ik me nauwelijks voorstellen dat je met een XJR of X4 beter af bent,deze zijn half zo woest en tonen veel minder "karakter".

Iig hoop ik wel dat het snel opgelost word,want een Vmax is normaal gesproken een superbike! :}

HF had nu nog een max gereden als Yamaha wat sneller geweest was met het ontwikkelen van een nieuwe max... :X

:)
 
Ja jullie hebben ook wel gelijk, ik ben vandaag ook al weer een stuk opgeknapt, vergeleken bij gisteren :+
En de motor die rijdt veder ook wel goed maar ik wil dat ploffen af en toe in het luchtfilter er gewoon uit hebben.
Het is starten en lopen, hij pakt ook prima op, houd niet in, loopt regelmatig dus dat is allemaal wel goed.
Ik zal het volgende week wel horen wat er aan de hand is, het is toch slecht weer dus ik was zo wie zo niet gaan rijden.
 
[me]Herr Flick wil niet lullig doen...
[/me]



beide maxxen hebben het ook gedaan bij mij,maar dit gebeurde maar af en toe en alleen als je echt rustig reed,bijvoorbeeld 50 in z'n 4,dan niesde hij af en toe licht in z'n filterbox.

Is dit wat je bedoelt :?
 
[me]Herr Flick wil niet lullig doen...
[/me]



beide maxxen hebben het ook gedaan bij mij,maar dit gebeurde maar af en toe en alleen als je echt rustig reed,bijvoorbeeld 50 in z'n 4,dan niesde hij af en toe licht in z'n filterbox.

Is dit wat je bedoelt :?
alleen als ik het gas dicht doe bv op een rontonde en ik geef weer beetje gas bij dan ploft ie in het luchtfilter.
Of als je op een kruising aan komt rijden en je doet het gas dicht dan doet ie het ook wel als je weer een beetje gas bij geeft.
Als je rustig rijdt zoals jij zegt zou het idd ook wel eens gebeuren maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen maar er staat me wel iets van bij.
Op zich geen ramp maar als je bv een rontonde neemt en je doet het gas ff wat dicht en je geeft dan weer gas bij en hij ploft.
Ja dat is @!$#$% want dan trekt die dus ook ff niet doe het gas maar eens dicht als je in een bocht hangt, zelfde effect
 
nooit gas dicht in een bocht!

maar het lijkt mij nog steeds op een iets te arm mengsel...dit is iig niet normaal.

:)
 
nooit gas dicht in een bocht!

maar het lijkt mij nog steeds op een iets te arm mengsel...dit is iig niet normaal.

:)
nee idd nooit gas dicht in een bocht, dus dan begrijp je wat voor effect dat ploffen heeft op de rontonde.
Te arm mengesel heb ik ook aan gedacht maar ze weten zeker dat het mengsel goed is nou we horen het wel, ik ben wel nieuwschierig wat het blijkt te zijn.
Hoe gaat het nu trouwens veder met de beemer ? gaan ze bij de dealer het oplossen of gaat hij eerst weer terug naar de importeur
 
Dinsdag neemt MP contact op met BMW, en dan zien we wel verder...
Ik hoop weldat ie spoedig klaar is,als ie naar BMW zou moeten dan ben je weer een week verder,dus daar hopen we maar niet op.

:)
 
Dinsdag neemt MP contact op met BMW, en dan zien we wel verder...
Ik hoop weldat ie spoedig klaar is,als ie naar BMW zou moeten dan ben je weer een week verder,dus daar hopen we maar niet op.

:)

wel grappig. laatst zag ik er één voorbij rijden en het grappige ervan is dat dit één van de eerst bmw's is waar je niet die typisch bmw sound hoort maar die van een japanse lijn motor. Je kan dus echt aan het geluid horen dat ze een typische 4 in lijn blok hebben gebruik zoals je die in de jappen bikes veelal vindt. (was een lekker geluidje ;) )
 
wel grappig. laatst zag ik er één voorbij rijden en het grappige ervan is dat dit één van de eerst bmw's is waar je niet die typisch bmw sound hoort maar die van een japanse lijn motor. Je kan dus echt aan het geluid horen dat ze een typische 4 in lijn blok hebben gebruik zoals je die in de jappen bikes veelal vindt. (was een lekker geluidje ;) )


De startmotor is van Denso,de accu van Yuasa...

Het geluid heeft veel wel van een Kawasaki(beetje ruw )
 
Wat een ware woorden ( over die X4 dan hè ;) )

Hou ons op de hoogte !!!!

full


Toch een beauty? en een brommer uiterlijk? Zet er even een gemiddelde sportfiets naast........

270 kilo!
 
Dinsdag neemt MP contact op met BMW, en dan zien we wel verder...
Ik hoop weldat ie spoedig klaar is,als ie naar BMW zou moeten dan ben je weer een week verder,dus daar hopen we maar niet op.

:)
Ik kan mijn bike vandaag weer ophalen :9 ,en hopen dat het nu dan eindelijk goed is :X
Heb jij al iet gehoord van je beemer of nog niets, ja of je bent al lekker aan het toeren :X natuurlijk :+
 
nou ik hen net ff een gedeelte topic gelezen :( wat een elende daar wordt je nou niet echt vrolijk van ;(
Maar wie weet is het toch een heel klein probleempje en gaat alles voorspoedig :X

Die van mij heb ik weer opgehaald vanmorgen, het is bijna goed nog niet helemaal 100% want als ik ff flink scheur dan ploft hij nog wel eens |( maar het is bijna over volgens Olijve is hij nu 100% ik vindt van niet.
Mijn voorvork is ook nog steeds bagger die slaat bijna door net een fietspomp, ik denk dat ik daar gewoon maar andere veren in zet.
Dus al met al ook hier nog geen su6 dus, maar ik ga wel weer terug met het ploffen daar kunnen ze op rekenen :(
En die vork ja dat ga ik zelf maar doen want daar pompen ze er gewoon lucht in anders kan ie niet al weer anders veren dan een poosje geleden.
 
Zout op oma

Na de toertocht van Grollo met de v-max club heeft de motor nog niet weer geploft, gelukkig.
Ik heb nog wel een afspraak staan voor 26 mei dan zouden ze de caberateurs helemaal demonteren en in een ....... leggen schoner kon niet zeiden ze.
De afspraak laat ik wel staan want ze zeiden eerst dat ze alle caberateurs hadden gereinigt maar dat bleek nu maar 1 te zijn dus laat ze die andere 3 ook maar doen

@ ook heb ik nu een remschakelset besteld Bij Hennie :9~

@ Meteen ff mee besteld een set progesiefe veren :9
 
Goed nieuws dus, en hopelijk blijft ie nu ook zo.Die veren zijn een must,je kunt geen betere mod aanbrengen dan die,geloof me,een wereld van verscil voor een relatief kleine prijs.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan