V-max look-a-like voor weinig?

Bjorny

MF'er
7 jul 2002
186
0
Eindhoven
Ik ben dus helemaal verliefd op een V-max... probleem is alleen dat die dingen uit 1985 nog zo'n EUR 6000,00 moeten kosten. Ik ben op zoek naar een vergelijkbaar, maar goedkoper alternatief.

Het gaat mij om de uitstraling. Nou heb ik zitten kijken naar een Yamaha FZX 750 Fazer. Is dat wat? De power doet er voor mij (nog) niet toe... moet eerst ff mijn rijbewijs zien te halen :]
 
fotowtje van de fazer:
fzx.jpg
 
Wat heet niet snel
1fzx_2_00_dragfazermain_01.jpg


Deze is sneller dan een standaard Vmax ;)
Vmax is wel waardevast en bikkelhard.
 
Maarrehh... wat is een normale prijs voor een goeie fazer? (ik zit sinds gisteren in de oriëntatiefase en heb het virus volgens mij te pakken...)

By ze way... nog een vraagje voor d'r bij he...
Ik ben nu 20, ben in december 21. Hoe zit dat precies met lessen? Kan ik dan in december pas beginnen als ik een zwaardere fiets wil?
 
6000 Euro voor een 85-er ?!? Informeer eens bij Wil Daris in Luijksgestel (info@postelhoef.nl)
Die heeft er meerdere staan voor redelijke prijzen.
Nieuwere modellen bij Henny Raats (www.v-max.nl)
of importeren uit Duitsland (BPM is bijna nihil voor een 80-er Max)

suc7
 
Maarrehh... wat is een normale prijs voor een goeie fazer? (ik zit sinds gisteren in de oriëntatiefase en heb het virus volgens mij te pakken...)

By ze way... nog een vraagje voor d'r bij he...
Ik ben nu 20, ben in december 21. Hoe zit dat precies met lessen? Kan ik dan in december pas beginnen als ik een zwaardere fiets wil?

Volgens mij kun je al wel met lessen beginnen, leeftijd op het moment van afrijden, en soort motor, bepaald of je een klein of normaal rijbewijs krijgt.

Maar ze zullen me ongetwijfeld verbeteren als ik het nie goed heb ;)
 
Volgens mij kun je al wel met lessen beginnen, leeftijd op het moment van afrijden, en soort motor, bepaald of je een klein of normaal rijbewijs krijgt.

Maar ze zullen me ongetwijfeld verbeteren als ik het nie goed heb ;)
ik verbeter hier niks aan, klopt als een bus zo hoor.
 
Leuke brommert zeg! :9 Verder weet ik niet of het een beginnersfiets is, maar als ie niet te duur is...why not? Vin um echt mooi :)
 
Leuke brommert zeg! :9 Verder weet ik niet of het een beginnersfiets is, maar als ie niet te duur is...why not? Vin um echt mooi :)

De eerste Fazer he ;) Is een redeiljke beginnersfiets denk ik, 750cc, geen kuip... die kuip scheelt anders blijf je doorgaan. Denk alleen niet dat ie te knijpen is naar 25kw dus moet ie er nog 2 jaar op wachten voor ie mag.
Maar het is zeker een leuk fietsje en ze kosten ook niet zoveel meer.
 
Hoezo totdat ik 22 ben? 21 bedoel je?

Ligt eraan wanneer je je rijbewijs haalt. Je mag pas 2 jaar later op zwaar rijden. Dus als je met je 20e afrijd, dan mag je pas 2 jaar later (op je 22e + zoveel maanden) op zwaar rijden. Ik deed mijn examen op mijn 19e, 5 maanden na mijn verjaardag. Dus nu moet ik wachten tot mijn 21e en 5 maanden. Over 6 weken breekt die dag ergens aan..... dus of je wacht nog even een half jaar en begint dan met lessen / examen, dan mag je meteen op deze motor rijden, anders is het echt 2 jaar wachten.
 
Ligt eraan wanneer je je rijbewijs haalt. Je mag pas 2 jaar later op zwaar rijden. Dus als je met je 20e afrijd, dan mag je pas 2 jaar later (op je 22e + zoveel maanden) op zwaar rijden. Ik deed mijn examen op mijn 19e, 5 maanden na mijn verjaardag. Dus nu moet ik wachten tot mijn 21e en 5 maanden. Over 6 weken breekt die dag ergens aan..... dus of je wacht nog even een half jaar en begint dan met lessen / examen, dan mag je meteen op deze motor rijden, anders is het echt 2 jaar wachten.
Ik zat er dan meer aan te denken nu te lessen en in december examen te gaan doen (zware fiets) en dan op mijn 21e een FZX aan te schaffen :]

Ter illustratie: zoek de verschillen:
[*img]http://vmax.motox.org/images/1394.jpg[*/img]
fzx.jpg


edit viccie: ff link weggehaald naar motox.org ivm pop-up (loginscherm)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt eraan wanneer je je rijbewijs haalt. Je mag pas 2 jaar later op zwaar rijden. Dus als je met je 20e afrijd, dan mag je pas 2 jaar later (op je 22e + zoveel maanden) op zwaar rijden. Ik deed mijn examen op mijn 19e, 5 maanden na mijn verjaardag. Dus nu moet ik wachten tot mijn 21e en 5 maanden. Over 6 weken breekt die dag ergens aan..... dus of je wacht nog even een half jaar en begint dan met lessen / examen, dan mag je meteen op deze motor rijden, anders is het echt 2 jaar wachten.


Hij kan dus nu alvast beginnen met lessen op een zware motor en dan afrijden wanneer hij 21 is (over een half jaar dus). Heeft tie meteen "zwaar" rijbewijs. Toch?
 
Hij kan dus nu alvast beginnen met lessen op een zware motor en dan afrijden wanneer hij 21 is (over een half jaar dus). Heeft tie meteen "zwaar" rijbewijs. Toch?
Dat dacht ik dus ook... nou is de vraag alleen of ik "zwaar" mag lessen....
 
Dat dacht ik dus ook... nou is de vraag alleen of ik "zwaar" mag lessen....

Owkee als je pas in december / januari of wat dan ook gaat afrijden ishet geen probleem.
Je mag lessen op een zware motor, ik reed zelf ook op een CB500, vlak voor het examen kreeg ik een GS500e die lichtelijk geknepen was (hij reed met lessen nog dik 170-180 dus eigenlijk niet geknepen).. leuk hoor, examen doen op een motor die je eigenlijk niet eens goed kent...

Maar ik weet niet wanneer je met lessen begint, maar wacht dan nog even want normaal heb je binnen 2 maanden je rijbewijs. Anders moet je nog zo lang wachten op je examen en vergeet je dingen of moet je extra lessen nemen.
 
BTW Bjorny,

Wel een gave fiets. (Had ik nog helemaal niet gezegd) :)
 
zoek hier de verschillen dan maar weer uit

VMshowri.jpg
Niels_vmax2.JPG

______________Nitromax________________________________________Niels______________
mijne is al weer veranderd in de tussentijd

je kan een Vmax maken zoals jij hem wilt
 
Terug
Bovenaan Onderaan