V-max start niet

28 okt 2004
123
0
Zwolle
Ik heb een Mooie v-max uit 1992
Het probleem begon gisterenmorgen
Vol goeie moed op de motor naar het werk, start dat ding niet! ;(

De Start motor draait wel de lichten enz doet het, hij pakt alleen niet aan
Terwijl hij 5 dagen geleden nog gelopen heeft.

Sávonds het een en ander geprobeerd en hij heeft alleen een grote knal gegeven. :(

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft hiemand hier een oplossing voor?

Alast bedankt

p.s. Weet iemand hoe de accu er uit moet? Zit verborgen tussen de tank.
 
Je accu is te zwak en met starten op de startmotor zakt de spanning tever in.
Bekend probleem als het kouder word en dan werkt je ontsteking niet goed meer op tijd.

En gebruik je je choke wel voldoende ?

Accu eruit is buddy eraf schroeven, 2 kruiskoppen en 2 M6 boutjes los en dan zie je em zitten onder de bobines ( ook 2 m6 boutjes los maken )
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik er een nieuwe accu in zou zetten zou het probleem verholpen moeten zijn?

Enig idee hoe de accu eruit moet?, ik heb de kappen eraf liggen en voor zover ik het kan zien zit hij onder het zadel en tussen de tank, dus zal het zadel er af moeten, als ik het zadel er af haal komt die beugel niet mee?
 
Om bij de accu te komen moet de buddy eraf,

MAar de accu zit toch onder het voorste zadel?


Ja, de je klepje omhoog wat ook omhoogmoet als je moet tanken.
Dan zie je aan de ZIJKANT aan iedere kant 1 kruiskop schroef zitten,en ietsje verder tussen het frame en het klepje(rugsteuntje) een boutje M6(sleuteltje 10).
Die moet je aan beide kanten eruit draaien,dan kan de buddy er zo af.
Dan nog even de achterste bobine eraf draaien, en je bent bij de accu.

Is je accu al een paar jaar oud dan meteen en nieuwe erin, Vmax houd nogal van veel stroom,dus oudere accu's geven nogal wat problemen.

:)
 
eerst eens proberen je accu goed op te laden.
probeer het eens met je accu een nachtje onder de druppellader op te laden.

zoniet nieuwe accu erin

suc6

ps( als hij niet pakt met de choke, zet hem dan uit, anders verzuipt em nog)
 
eerst eens proberen je accu goed op te laden.
probeer het eens met je accu een nachtje onder de druppellader op te laden.

zoniet nieuwe accu erin

suc6

ps( als hij niet pakt met de choke, zet hem dan uit, anders verzuipt em nog)

Hier zie ik ook meer in, het is weggegooid geld om een goede accu te dumpen voor een nieuwe.
Kijk ook even het zuurniveau na, dat moet tussen minimum en maximum staan (rode streepjes aan bovenzijde vooraanzicht accu)
Indien er te weinig in zit, laat dan wat vers water door de koffiezetter lopen, en van dit op, en laat dit afkoelen., dit water is geschikt om je accu bij te vullen.
 
Ritzen: ... laat dan wat vers water door de koffiezetter lopen, en van dit op, en laat dit afkoelen., dit water is geschikt om je accu bij te vullen ...

Ik ben bang dat dit wat grof is want bijvoorbeeld chloorverbindingen ben je niet zomaar kwijt uit kraanwater. Nou ja, vooral afhankelijk van de streek waar je woont, kàn het goed gaan maar ik zou het nooit riskeren.

Koop/ bemachtig liever een fles gedistilleerd/ gedemineraliseerd water (demi-water) òf gebruik in noodgeval VERSE smelt van SCHONE diepvrieskast-condens-sneeuw, zou ik adviseren.
 
Ik ben bang dat dit wat grof is want bijvoorbeeld chloorverbindingen ben je niet zomaar kwijt uit kraanwater. Nou ja, vooral afhankelijk van de streek waar je woont, kàn het goed gaan maar ik zou het nooit riskeren.

Koop/ bemachtig liever een fles gedistilleerd/ gedemineraliseerd water (demi-water) òf gebruik in noodgeval VERSE smelt van SCHONE diepvrieskast-condens-sneeuw, zou ik adviseren.

Jouw verhaal klopt, maar dat maakt in acculevensduur bijna niks uit, probeer maar eens!
 
Hier zie ik ook meer in, het is weggegooid geld om een goede accu te dumpen voor een nieuwe.
Kijk ook even het zuurniveau na, dat moet tussen minimum en maximum staan (rode streepjes aan bovenzijde vooraanzicht accu)
Indien er te weinig in zit, laat dan wat vers water door de koffiezetter lopen, en van dit op, en laat dit afkoelen., dit water is geschikt om je accu bij te vullen.


Mee eens, het is beter om 50 km van huis te staan met een kapotte accu ipv 50 euro uit te geven voor een nieuwe die je gewoon elke 3 jaar preventief vervangt!
Een V-max met een beetje minder stroom krijgt al startproblemen,waarom zou je dit nalopen als je voor weinig geld gewoon geen problemen kunt hebben.

En als je toch persee die accu wilt testen,laat het dan doen(belast),ik neem aan dat TS niet een zuurweger of goede accutester heeft.

@TS: Een accu word nooit beter van het toevoegen van water,dit water word geen zuur,maar zorgt er alleen maar voor dat je platen weer onder water staan.

Suc6

:)
 
Mee eens, het is beter om 50 km van huis te staan met een kapotte accu ipv 50 euro uit te geven voor een nieuwe die je gewoon elke 3 jaar preventief vervangt!
Een V-max met een beetje minder stroom krijgt al startproblemen,waarom zou je dit nalopen als je voor weinig geld gewoon geen problemen kunt hebben.

En als je toch persee die accu wilt testen,laat het dan doen(belast),ik neem aan dat TS niet een zuurweger of goede accutester heeft.

@TS: Een accu word nooit beter van het toevoegen van water,dit water word geen zuur,maar zorgt er alleen maar voor dat je platen weer onder water staan.

Suc6

:)

Ik wil niet vervelend doen of je tegen het verkeerde been schoppen, maar als je water toevoegt aan je accu wordt de zuurconcentratie weer op het peil gebracht wat het hoort te zijn, immers het water verdampt, het zuur wordt dus steeds geconcentreerder.
Probeer maar eens een pannetje met zout water droog te laten koken, moet je maar eens opletten wat er overblijft, dit is dus ook wat er gebeurt in je accu.
Als het zuurniveau niet goed is, is er geen 'drager/geleider' van de ionen waardoor er dus geen interactie tussen de + en - polen kan ontstaan, de capaciteit loopt daardoor terug.
Ik verwachtte eigenljk al dat je met het accu verhaal weleens de mist in zou gaan, je hebt een hele tijd geleden eens ooit gezegd dat een imitatie accu hetzelfde is/presteert als een yuasa, dit getuigt mijns inziens niet van een goede accu kennis, maar het is niet aan mij om jou te zeggen wat je moet doen, je bent er immers voor je eigen geld aan.
Niemand heeft ook ooit gezegd dat het testen van de accu van de topicstarter een slecht idee was, doch als hij dat zou doen, is dat natuurlijk alleen maar aanbevelingswaardig :+
 
Ik wil niet vervelend doen of je tegen het verkeerde been schoppen, maar als je water toevoegt aan je accu wordt de zuurconcentratie weer op het peil gebracht wat het hoort te zijn, immers het water verdampt, het zuur wordt dus steeds geconcentreerder.
Probeer maar eens een pannetje met zout water droog te laten koken, moet je maar eens opletten wat er overblijft, dit is dus ook wat er gebeurt in je accu.
Als het zuurniveau niet goed is, is er geen 'drager/geleider' van de ionen waardoor er dus geen interactie tussen de + en - polen kan ontstaan, de capaciteit loopt daardoor terug.
Ik verwachtte eigenljk al dat je met het accu verhaal weleens de mist in zou gaan, je hebt een hele tijd geleden eens ooit gezegd dat een imitatie accu hetzelfde is/presteert als een yuasa, dit getuigt mijns inziens niet van een goede accu kennis, maar het is niet aan mij om jou te zeggen wat je moet doen, je bent er immers voor je eigen geld aan.
Niemand heeft ook ooit gezegd dat het testen van de accu van de topicstarter een slecht idee was, doch als hij dat zou doen, is dat natuurlijk alleen maar aanbevelingswaardig :+


Dat wil ik wel eens zien met een zuurwegertje,het water word geen zuur,als er immers alleen water zou verdampen,waarom word door dat water dan alles aangevreten? :? (misschien is weerts water anders)

En andere accu's presteren niet minder hoor,misschien ietsje op latere leeftijd,maar een accu die 3x zo duur is zou dan ook 3 x zolang mee moeten gaan,forget it...

Ik begrijp goed dat je graag dure accu's verkoopt,kortingen worden gegeven,en hoe duurder de accu, des te meer er verdiend word,maar als ik de aanschafprijs deel door het aantal levensjaren,dan is de Yuasa toch 1 van de duurdere merken.

Ik snap alleen niet waarom je gaat emmeren met een motor waarvan bekend is dat de accu optimaal moet zijn,met te weinig spanning verneuk je alleen je startmechanisme,het ratelen van tandwielen/mechanisme is zeker niet goed en is heel wat duurder dan een nieuwe accu.

Probeer maar eens een accu bij bijv.tinnemans(weert ind. terrein),geen koreaans spul,gewoon een goede accu en goedkoper dan een Yuasa.

Ik "verzorg" m'n accu's nooit,dwz,geen druppelladers en zo.Mijn vrouw heeft en virago 1100 met een yuasa accu,en deze is na 3 jaar zo dood als een pier,m'n Yacht accu van m'n grasmaaier presteerd gewoon hetzelfde maar kost nog niet de helft.
Zelf op m'n Vmax zet ik elke 3 jaar een nieuwe,gewoon omdat ik geen gezeur wil,bij het minste spanningsverlies gaat ie er al uit.De gemiddelde levensduur van een accu is toch niet veel langer,of je moet hem druppelladen ect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan