V-Max, zou het dan toch nog ooit lukken?

Wat is trouwens een Egli v-max ? Als ik google krijg ik iets van 20-jarig bestaan , Frankrijk ,Zwitserland , restrictienormen , 100pk , verontreinigend....maar echt duidelijk is het me niet...
100 pk?! Ga je mond spoelen!!!

EGLI zal n set zijn tbv turbo of compressor. After market, om er bij te plaatsen.

Van de oudere modellen weet ik dat er een 145pk en 100pk versie was. Hing af van het land waar het ding naar toe ging. Heb nooit op de 100pk versie gereden... :)
 
Egli is een Zwitserse tuner. Destijds vele specials gemaakt...

Fritz Egli - Wikipedia

Had 37 jaar geleden :o nog een sticker van hem op mijn kuipje om er een beetje bij te horen :P

cb400f-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
heerlijk stukje motorgeschiedenis dak hier krijg..respect voor dien Fritz ..
Die Egli MRD 1 erreichte in der 155-PS-Version (1979) eine Beschleunigung von 0 auf 100 km/h in 2,4 Sekunden, von 0 auf 200 km/h in 7,1 Sekunden, die Viertelmeile in 9,3 Sekunden und eine Höchstgeschwindigkeit von 297 km/h,[6] Werte die erst 1999 von einem Serienmotorrad übertroffen wurden.[7] (Wikipedia)

Nu ja ..Paul Fritzen kan dat ook ;-)
 
Laatst bewerkt:
Zal wel iets met veiligheid, regelgeving en aansprakelijkheid te maken hebben. Maar dan nog... 20 jaar!
 
Ik vraag me af of het degene die mijn vmax nu heeft staan, het lukt om de lekkage nu eens op te lossen :/:?
 
Als het dan maar klaar is vóór het goede weer er is, in de winter maakt het toch niet zo heel veel uit lijkt me zo...
 
Zo zou het dus ..ooit...moeten worden..maar dan met een up sight down voorvork
 

Bijlagen

  • fritz.jpg
    fritz.jpg
    75 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Zo zou het dus ..ooit...moeten worden..behalve dan the up sight down voorvork
Gelukkig maar, want ik snap echt niet dat de Vmax op de foto zo verbouwd is, maar ondertussen nog die sate prikkers heeft als voorvork. Klopt gewoon niet.
 
Gelukkig maar, want ik snap echt niet dat de Vmax op de foto zo verbouwd is, maar ondertussen nog die sate prikkers heeft als voorvork. Klopt gewoon niet.
Snap het ook niet .. duizenden euro's aan performance maar geen cent aan wat de gevolgen ervan van zijn ..
 
Laatst bewerkt:

ik zal er nog eens wat leven in blazen seh ( Paul heeft het te druk )
toegegeven , super-nuchter ben ik niet meer want na het opbeurende nieuws dat ik zonet van Paul kreeg , vond ik dat gelijk wel een gelegenheid om een fles te kraken ...
1551596277300.png
 
Laatst bewerkt:
En ik heb gisteren en vandaag nog wat uurtjes eraan gewerkt ook nog.., ben nu nog aan het wachten op de Belt , brandstof aansluiting bij carb, en een oil catch tank..., duurt niet lang meer!!!
Misschien dat ik hem morgen al op oliedruk pomp en met olie afvul, maar dat zien we morgen wel weer. ;);)
 
Is er een bepaalde druk en vermogenswinst als doel of gewoon kijken waar het op uitkomt omdat het mooi is?
Vermogenswinst zeker en vast .. het leuke dat ik eraan vind is dat het een oude retro bike wordt met hedendaagse prestaties..and looks ? Tsja ...ik zelf ben niet 100% overtuigd ,, maar als er ene motor is waarvan er zoveel verfraaiingsprul te koop is , dan is het wel de v-max..
 
Vermogenswinst zeker en vast .. het leuke dat ik eraan vind is dat het een oude retro bike wordt met hedendaagse prestaties..and looks ? Tsja ...ik zelf ben niet 100% overtuigd ,, maar als er ene motor is waarvan er zoveel verfraaiingsprul te koop is , dan is het wel de v-max..H-D ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan