V power benzine

[edit] Wegens een cobinatie van een ietwat langzaam forum en mijn geduld in de begrenzer, een dubbelpost...
 
Geen duidelijke voordelen mee maar ook geen nadelen, is iets zuiniger maar met de motor niet de moeite.

Vroeger met pura en een bmw 525 was ik uiteindelijk goedkoper uit met Pura.

ps is chupa tranza net zoiets als een chupacabra?
 
Zijn al verschillende topics over geweest, gebruik de zoekfunctie eens.

Dat het topic 3x voorkomt komt waarschijnlijk door het meerdere malen klikken op Submit of Verzenden Posten. Omdat het naar jouw idee te langzaam ging waarschijnlijk ;)
 
UTFS :(

Zijn al diverse topics over.

Dus klik bovenaan eens op zoeken |(

Verder ben je vast heel aardig hoor :9

[edit] Er was me dus al iemand voor. Dat krijg je met dat trage MF.

Komt gelukkig verbetering in :}
 
Laatst bewerkt:
de nederlandse V power schijnt geen klote waard te zijn in vergelijking tot die uit duitsland.

in nederland heeft het blijkbaar gewoon een octaan gehalte van 98. in duitsland 101 of 103 geloof ik, en dát schijn je dus wel te merken.

daarom vond ik wat er in de laatste promotor over V power een beetje incompleet, ze hadden dit er best bij kunnen vermelden.
 
octaan 101, 103, wat maakt het uit? Betere verbranding?
jep, dacht het wel, betere verbranding en schonere motor.

but don't shoot me if i'm wrong. ik ben geen expert en ik kan het ook mis hebben hoor, schijf hier ook alleen maar wat ik gehoord heb (heb dr ergens een test over gelezen)

[edit]

ff gegoogled: (ik ben de google fuckin' master! 8-) )

20-03-2004

Nieuwe benzine niet veel beter
Door Erik Kouwenhoven

Het biedt 10 procent betere prestaties, is goed voor het milieu en heeft een motorreinigende werking. Zegt Shell. Sinds afgelopen donderdag is V-Power, de nieuwe superbrandstof van Shell én Ferrari, ook in Nederland te koop als vervanger van de achterhaalde Pura-benzine.

Shell moest van Pura af. De brandstof was ingehaald door de tijd. In tegenstelling tot vier jaar geleden, toen de zwavelarme brandstof werd geïntroduceerd, is alle in Nederland verkochte benzine inmiddels zwavelarm. Met als gevolg dat voor Pura zo'n vier cent per liter extra moest worden betaald, terwijl de milieuwinst minimaal was. En dus werd het volgens Shell tijd voor iets nieuws, iets dynamisch, iets waarmee de marketingafdeling flink kon uitpakken. Het werd V-Power, de in samenwerking met Ferrari ontwikkelde brandstof waarvan Formule 1-coureur Michael zegt: ,,Het is de beste brandstof waarmee ik ooit heb gereden.''

De V staat voor Victory, een verwijzing naar de vele overwinningen van het Ferrari-team. 'Een beetje Schumacher in je tank', staat dan ook te lezen op billboards bij Duitse Shell-tankstations, waar de brandstof al geruime tijd wordt verkocht. Maar de Duitsers worden er niet warm of koud van. Volgens Jörg Sarther, eigenaar van een Shell-tankstation in Oberhausen, tankt slechts vijf procent van zijn klanten V-Power. ,,Het verkoopt minder goed dan de voorganger Optimax, dat bij jullie nu nog onder de naam Pura wordt verkocht'', zegt de pomphouder. Volgens Sarther wordt V-Power vooral getankt door mannen tussen de 30 en 40 jaar met dure auto's en een tankpas van de zaak.

Andreas Pandora (18) uit Oberhausen heeft naar eigen zeggen nooit overwogen om V-Power te tanken. ,,Het is mij te duur. Ik ken ook niemand in mijn vriendenkring die het gebruikt.'' Stadsgenoot Ingmar Peiker (47) heeft evenmin behoefte aan een beetje Schumacher in zijn tank. ,,Ik wist niet eens dat het bestond. Door de rode kleur van het vulpistool herken ik het ook niet als loodvrije benzine. Bovendien kijk ik alleen naar de prijs, net als de meeste Duitsers.'' Ralph Dickmann (36) uit Essen tankt uitsluitend de soort brandstof die door de fabrikant wordt aanbevolen, ondanks de belofte dat V-Power zorgt voor tien procent betere prestaties.

De ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, haalde de brandstof onlangs keihard onderuit. De organisatie vergeleek de prestaties van een op V-Power rijdende VW Golf 1.4, een BMW 316i, een Audi A3 2.0 FSI en een Porsche Boxster met de prestaties van gewone loodvrije benzine. De testuitslagen vielen niet in het voordeel van V-Power uit en de testpersonen voelden het verschil alleen in hun portemonnee. Ook de auto-industrie gelooft niet in de nieuwe brandstof. Volgens de fabrikanten kunnen moderne motoren het potentieel van 100 octaan niet benutten, omdat ze op maximaal 98 octaan zijn afgestemd.

De Nederlandse V-Power krijgt een lager octaangehalte. Shell wil niet zeggen hoeveel, maar deelt mee dat het geschikt is voor alle benzinemotoren die Euro 95 gebruiken. Toch leidt ook de Nederlandse V-Power volgens Shell tot betere prestaties. Onder meer door een vlottere en directere reactie op het gaspedaal. Maar een praktijktest van deze krant met een Alfa Romeo 147 1.6 wees deze week uit dat van betere prestaties of een vlottere reactie op het gaspedaal met V-Power niets te merken is.

Over minder brandstofverbruik wordt niet gerept. Blijft over de moeilijk te controleren reinigende werking op de motor en het lage zwavelgehalte. V-Power is 'zwavelvrij'. Dat betekent in dit geval minder dan tien milligram zwavel per liter, terwijl de meeste andere brandstoffen nu tot vijftig milligram zwavel bevatten. Dat is beter voor de katalysator en dus voor het milieu. Maar vanaf 1 januari volgend jaar hebben vrijwel alle brandstofmaatschappijen zwavelvrije benzine in hun programma.

Concurrent Esso zal nog voor het einde van dit jaar zwavelvrije benzine introduceren bij een groot aantal tankstations. Of dat de vervanger wordt van de huidige Euro 95 of dat het gaat om een nieuwe soort brandstof, wil Esso nog niet zeggen.

Bron (Algemeen Dagblad)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen weekend een paar keer V-Power getanked, maar het verbruik werd er absoluut NIET beter op! Zie bijgevoegde grafiek (de paarse staven zijn het verbruik met V-Power)...

benzineverbruik.gif
 
herhaal: 97 (zal wel lekker veel licht schoonmaakspul in zitten :P ), maar omdat Shell verwacht dat Jan Lul in NL dat niet begrijpt, noemen ze het 95.
 
Hierbij een lijstje zoals ik dat tegenkwam in de Autovisie:

Nederland:
V-Power benzine
octaangetal 97
zwavelvrij (<10 ppm)

Bulgarije:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Denemarken:
V-Power benzine
octaangetal 95

Duitsland:
V-Power benzine
octaangetal 100

Griekenland:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Groot Brittannië:
OPtimax benzine
octaangetal 98

Hongarije:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Ierland:
V-Power benzine
octaangetal 95

Noorwegen:
V-Power benzine
octaangetal 95

Roemenië:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Slowakije:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Turkije:
V-Power benzine
octaangetal 95

Tsjechië:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95
 
Nederland:
V-Power benzine
octaangetal 97
zwavelvrij (<10 ppm)

Hoorde deze week op het nieuws dat er veel auto's met startproblemen te kampen hebben, en dat dit te wijten zou kunnen zijn aan het lagere zwavelgehalte in de benzines, waardoor injectoren haperen...

Misschien met de motor dan ook maar geen V-power tanken????
Ik tank het de laatste tijd wel, omdat ik in MOTO73 had gelezen dat deze benzine de injectie-systemen juist schoon zou houden... :?
 
Hoorde deze week op het nieuws dat er veel auto's met startproblemen te kampen hebben, en dat dit te wijten zou kunnen zijn aan het lagere zwavelgehalte in de benzines, waardoor injectoren haperen...

Misschien met de motor dan ook maar geen V-power tanken????
Ik tank het de laatste tijd wel, omdat ik in MOTO73 had gelezen dat deze benzine de injectie-systemen juist schoon zou houden... :?
Te schoon dus.
Want zwavel zorgt voor een laagje dat de injectornaald niet vast plakt op de zitting.
Nu het zwavelgehalte zo laag word plakt ie vast ( zelfde materiaal naald op zelfde materiaal zitting )
 
Het hangt er vanaf waar je die Vpower benzine voor gebruikt. In Nederland is de Vpower geschikt gemaakt voor het stadsverkeer. Echter in Duitsland is de samenstelling meer bedoeld voor snelweg, Engeland heeft weer een andere samenstelling etc. Het schijnt je motor schoner te maken... echter gezien de exorbitant hoge prijzen heb ik niet de behoefte het uit te proberen.
 
Wat kan je ook?

10 ppm is laag, heel laag. Zwavelvrij lijkt me een beetje moeilijk. Volgens mij zit (afhankelijk van de plaats van winning) zwavel in meer of mindere mate reeds in ruwe aardolie. Het is dus niet zo dat Shell er minder indoet, neen, ze halen er juist meer uit.
 
Als eerste

Shell V power is dus idd erg schone benzine !

De pluche zitters in Straatsburg hebben besloten om de zogeheten emmissie norm van zwavel in benzine omlaag te krijgen en in de toekomst moeten alle benzines dus daaraan voldoen

Ome Shell heeft nog wat goed te maken na de Brent Spar en is dus nu op de millieu vriendelijke weg aan het vooruit lopen
Pura sloeg bij niemand aan en sinds Schumi (met heel veel shell geld) aardig wat succes heeft word er dus besloten om dat succes en die rage een beetje te gebruiken voor omzets verbetering.
Met succes overigens want de V-power loopt beter dan Pura ooit gedaan heeft !!

V-Power maakt je motor door de lage hoeveelheid zwavel dus gewoon schoner
Er zitten ook nog andere erg zuivere componenten in die het gehele verbrandings proces gewoon een stuk beter laten verlopen.
Het spul is dus zo zuiver dat ze het hier niet eens kunnen fabriceren en daarom komt het ook uit Duitsland...

De specificatie zit op ongeveer 97,4
Je merkt het eigenlijk pas als je het regelmatig tankt.
Hoe schoner je blok van binnen hoe beter het loopt en hoe zuiniger..
Heb kennissen die met de auto zowieso al 40 tot 50 km langer op een tank V-power rijden. Ik zelf rijd er ook op en kan het ook merken

Die mensen die hier met cijfers van 100 octaan komen willen niet weten wat die benzine zou gaan kosten !!!

Die ANWB problemen lijkt me raar dat dat te wijten zou zijn aan schonere benzine..
In Duitsland rijden ze al een jaar of 4 met deze zwavel waardes ???

Enne .... Die nick name heb ik niet voor niks gekozen........

(krijg er ook nog korting op)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan