V power

Saalk

MF veteraan
13 sep 2012
1.197
95
Drenthe
Kun je beter met oudere motoren bv. V Power tanken ? Ik bedoel dus motoren van voor 1990
 
Waarom zou je er in godsnaam olie doorheen gooien

Goed lezen is moeilijk blijkbaar?8)7

Maar zal het nog een keer herhalen.

OMDAT DE BENZINEPOMP ZONDER OLIE LAWAAI MAAKT.
Zo ff lekker in je oor geschreeuwd_O-
Dit komt door de Ethanol in de benzine. Met gewone Nederlandse 95 benzine is de pomp gewoon stil dus hij is niet versleten.
 
Feit is dat veel motorzaken aangeven dat zij veel vaker mensen met carburateurproblemen krijgen als een paar jaar geleden. En net allemaal als het seizoen staat te beginnen, dus na de winterstop.

Jij bent de enige die de mening toegedaan is dat het onzin is.

De enige reden die je aanvoert om je stelling te onderbouwen is "Mijn motor start prima, ook na stilstand".

Gefeliciteerd dat jou motor wel start. Maar de aarde is niet plat en moderne benzine slaat erg snel neer en veroorzaakt problemen en ik stel een naamsverandering voor, Don Kisjot ofzo past beter bij je ;)

Mag jij allemaal best vinden. Net zoals ik vind wat ik vind. Vroeger zeiden ze wel, wat je vind mag je houwe
 
Mag jij allemaal best vinden. Net zoals ik vind wat ik vind. Vroeger zeiden ze wel, wat je vind mag je houwe

Tegenwoordig mag/moet je dingen die je vind naar de gemeente brengen :)


@MeanBlueMan

Laat ik dan de verstandigste zijn. Zullen wij elkaar met rust laten.

Edit, iets aangepast. Hoop dat jij als "mod" je ook aan de gepaste omgangsvormen kan houden

Joh... speel ff het heilige boontje.
Eerst je eigen zegje doen en dan oproepen het er niet meer over te hebben. En dat is al de tweede keer dat je dat probeert.

Maar tegelijkertijd geef je meerdere malen aan dat anderen er anders over mogen denken.
Ik denk er dus anders over. Zoals ik het nu lees mag ik er dus anders over denken maar ik mag het niet op het forum plaatsen.

Dat is het nadeel van een forumbericht.... je loopt kans dat er iemand op reageert.
Zeker als je iets post waar een ander het niet mee eens is.
 
Ik zou eerder denken aan cavitatie.

Pomp pompt tijdens het lopen van de motor continu rond en wrm zou hij dan alleen met E10 benzine caviteren?

En als je even wat zoekt op het grote www dan lees je dat veel oude electrische pompen kapot lopen door E10. En laat ik dat nu net niet willen.

En over op mengsmering lopen. Er zit hooguit 8ml olie in 19ltr benzine. Gewoon 1dopje vol van mijn 5ltr olie jerrycan.
Dus iets van 1 op 2300 mengverhouding.
Nou daar raak ik niet van in paniek en mijn baksteen al helemaal niet
 
Tegenwoordig mag/moet je dingen die je vind naar de gemeente brengen :)




Joh... speel ff het heilige boontje.
Eerst je eigen zegje doen en dan oproepen het er niet meer over te hebben. En dat is al de tweede keer dat je dat probeert.

Maar tegelijkertijd geef je meerdere malen aan dat anderen er anders over mogen denken.
Ik denk er dus anders over. Zoals ik het nu lees mag ik er dus anders over denken maar ik mag het niet op het forum plaatsen.

Dat is het nadeel van een forumbericht.... je loopt kans dat er iemand op reageert.
Zeker als je iets post waar een ander het niet mee eens is.
Nee hoor, goed lezen voor je wat blaat.
Maar je wilt graag het laatste woord hebben. Bij deze heb je hem. Verder nog wat te zeiken "mot"
 
Nee hoor, goed lezen voor je wat blaat.
Maar je wilt graag het laatste woord hebben. Bij deze heb je hem. Verder nog wat te zeiken "mot"

We zijn nogal off-topic bezig binnen Techniek en dat is niet de bedoeling.

Zowel voor jou als voor mij: 3 dagen ban voor een volgende off-topic post in dit topic.
 
Ik heb zat ellende gezien door de samenstelling van huidige brandstoffen.
Zal ik tegen die klanten maar zeggen ¨het is niet waar, enkel sensatie. Toch ff de factuur aftikken, want t was nogal veel werk om dit sprookje weer om te zetten in een functionerende motorfiets¨ ?
En bedoel je dan ellende bij fietsen die volgens de fabrikant niet of wel geschikt zou zijn voor E10.
En zijn verder de klachten gerelateerd aan (langere tijd) stallen of ook i.g.v. en tijdens regelmatig gebruik?
En als laatste: beperken de problemen zich tot carburateur-/oudere bikes of kunnen injectie-/modernere bikes ook problemen ondervinden?

- Ik probeer gewoon te destilleren of de info in de tabellen met of de motorfiets wel of niet geschikt is, betrouwbaar is of niet -
 
En bedoel je dan ellende bij fietsen die volgens de fabrikant niet of wel geschikt zou zijn voor E10.
En zijn verder de klachten gerelateerd aan (langere tijd) stallen of ook i.g.v. en tijdens regelmatig gebruik?
En als laatste: beperken de problemen zich tot carburateur-/oudere bikes of kunnen injectie-/modernere bikes ook problemen ondervinden?

- Ik probeer gewoon te destilleren of de info in de tabellen met of de motorfiets wel of niet geschikt is, betrouwbaar is of niet -
Een motor is technisch geschikt als de gebruikte onderdelen tegen ethanol en andere toevoegingen kunnen.

Deze benzine heeft los daarvan de eigenschap dat de mix gaat schiften, waarbij delen uit de mix kunnen aankoeken. Ook zal het deel water zich scheiden van de rest, uiteindelijk.

De vloeistof is niet meer zo homogern of stabiel. Ik weet de precieze brnaming niet daarvoor :)

Dus ook motoren die in beginsel geschikt zijn voor deze brandstof, kunnen problemen krijgen veroorzaakt door bijv E10.
 
Een motor is technisch geschikt als de gebruikte onderdelen tegen ethanol en andere toevoegingen kunnen.

Deze benzine heeft los daarvan de eigenschap dat de mix gaat schiften, waarbij delen uit de mix kunnen aankoeken. Ook zal het deel water zich scheiden van de rest, uiteindelijk.

De vloeistof is niet meer zo homogern of stabiel. Ik weet de precieze brnaming niet daarvoor :)

Dus ook motoren die in beginsel geschikt zijn voor deze brandstof, kunnen problemen krijgen veroorzaakt door bijv E10.
Interessant. Enig idee of afkoelen en condenseren (zoals bij buiten staan) die ongewenste processen nog bevorderen t.o.v. een situatie waarbij de bike in een (verwarmd/constante temp.) garage zou staan gedurende de winterstalling?
 
Een motor is technisch geschikt als de gebruikte onderdelen tegen ethanol en andere toevoegingen kunnen.

Deze benzine heeft los daarvan de eigenschap dat de mix gaat schiften, waarbij delen uit de mix kunnen aankoeken. Ook zal het deel water zich scheiden van de rest, uiteindelijk.

De vloeistof is niet meer zo homogern of stabiel. Ik weet de precieze brnaming niet daarvoor :)

Dus ook motoren die in beginsel geschikt zijn voor deze brandstof, kunnen problemen krijgen veroorzaakt door bijv E10.

Wat is jouw professionele mening over Forte of aanverwante producten om e.e.a. te reinigen? En zou je deze producten ook aanraden als je een premium benzine tankt voor de winterstop?

Ik zie door de bomen het bos niet meer en ga vanaf nu ook maar BP Ultimate tanken. Scheelt een paar cent, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Gevalletje "baadt het niet, schaadt het niet."
 
Om de schraalheid van de moderne benzines te niet te doen is een scheutje lampenolie (= paraffineolie) op een volle tank voldoende.
Zowel in auto's als de motoren ervaren wij dat als prettig als in zuiniger en mooier lopen.
2 euro/l bij de action.
 
Nog een interessante link over de gevolgen van E10. Net als in diesel kan er bacteriegroei onstaan, in de benzine groeit deze in het water wat zich afscheid. De bacterie laaft zich aan de alcohol in de benzine en scheidt azijnzuur uit. Oftewel de azijnzuurbacterie kan huishouden in je systeem.


E-10 Alive: The corrosive damage ethanol gasoline does to your fuel pump
Dat is nog niks. De tank van mijn destijds 5 jaar oude cb750 was in 1983 van binnenuit doorgeroest. De gaten vielen er in. En dat zonder ethanol in de benzine. Verder zorgde de loodhoudende dope in de benzine ervoor dat de bougies elke 5000 km schoongemaakt en elke 10.000 km gewisseld moesten worden.
 
In welk jaar precies is eigenlijk het lood uit de benzine verdwenen?

Ik kan mij Greenpeace nog herinneren met spotjes op tv over de zure regen.
Kale bomen, afstervende bossen.
Ik weet nog dat tijdens regen mijn hele huid brandde.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan